Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@22:31:30 GMT

زنده‌رود در راه اصفهان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۹۲۷۷

زنده‌رود در راه اصفهان

بنابر توافق استانداری، آب‌منطقه‌ای، جهاد کشاورزی و صنف کشاورزان، مقرر شد که بیست و پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱، آب زاینده‌رود برای آبیاری باغات کشاورزان غرب استان اصفهان رهاسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آخرین بار در نوروز ۱۴۰۱، آب رودخانه زاینده‌رود با هدف آبیاری زمین‌های کشاورزان شرق اصفهان در نوبت دوم کشت پاییزه بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از آن و بنا بر توافق حاصل شده در مذاکرات چهارجانبه، مقرر شده بود که دوازدهم بهمن ۱۴۰۰، زاینده‌رود برای کشاورزان شرق اصفهان بازگشایی و در صورتی که حجم سد به مقدار مناسب برسد، زاینده‌رود در فروردین‌ماه نیز برای باغات و کشاورزان غرب اصفهان جاری شود.

در تاریخ پنجم فروردین ماه ۱۴۰۱، خروجی سد زاینده‌رود افزایش یافت و آب به مدت ۱۰ روز در رودخانه جاری شد. به گفته کشاورزان شرق اصفهان این مدت برای آبیاری کشت انجام شده کافی نبود و کشاورزان خواستار جاری ماندن زاینده رود شدند اما خروجی سد زاینده‌رود از شامگاه شانزدهم فروردین ماه کاهش یافت.

در نهایت از شامگاه بیست و پنجم فروردین ماه خروجی آب از سد زاینده رود افزایش یافت و طبق برنامه‌ریزی آب از سد زاینده رود به کشاورزان غرب اختصاص داده خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان میزان ذخیره کنونی سد زاینده رود ۳۶۸ میلیون متر مکعب است و میزان حجم آب ورودی به این سد حدود ۸۲ متر مکعب بر ثانیه است و رهاسازی آب برای باغات غرب به مدت ۹ روز از سد زاینده رود ادامه خواهد یافت.

خروجی آب از سد زاینده رود هم چنین به مدت ۱۰ روز برای کشت کشاورزان شرق افزایش خواهد یافت.

شب گذشته پس از تجمیع آب پست سد نکوآباد، ساعت ۱:۳۰ امروز _شنبه بیست و هفتم فروردین_ آب از سد نکوآباد با خروجی ۲۰.۵ مترمکعب بر ثانیه به سوی اصفهان رهاسازی شد.

گزارش لحظه به لحظه جاری شدن زاینده‌رود / ‏تکمیل می‌شود

۰۸‌:۳۶ آب رودخانه زاینده رود با گذر از پل حسین آباد در مسیر رسیدن به درچه است.

کد خبر 568602

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زاینده رود سد زاینده رود رودخانه زاینده رود خشکی زاینده رود حوضه آبریز زاینده رود احیای زاینده رود بازگشایی زاینده رود حوضه زاینده رود جاری با زاینده رود زاینده رود اصفهان رهاسازی آب زاینده رود 1400 کاهش خروجی سد زاینده رود رهاسازی آب زاینده رود رهاسازی آب سد زاینده رود زمان رهاسازی اب زاینده رود رهاسازی اب زاینده رود برای کشاورزان اصفهان زنده رود وضعیت آب زاینده رود شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سد زاینده رود کشاورزان شرق فروردین ماه آب از سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ حاجیه خانم ماه بیگم کریمی مادر شهیدان والامقام علی مراد و علی محمدرضایی شب گذشته به دلیل کهولت سن و بیماری دارفانی را وداع گفت.
پیکر حاجیه خانم ماه بیگم کریمی امروز ساعت ۱۶:۳۰ تشییع و در گلزار شهدای بیستجان شهر زاینده رود به خاک سپرده می‌شود.
شهید علی محمد رضائی سی ام آذر سال ۱۳۶۱ در عملیات محرم و شهید علی مراد محمد رضایی ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • اعضای شورای شهر اصفهان سال گذشته روی چه موضوعاتی بیشتر تمرکز داشتند؟
  • پیشرفت ۴۰ درصدی رمپ خروجی پل امام خمینی (ره)
  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • فیلم| دیمه، چشمه‌ای که زاینده رود را زندگی می‌بخشد
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • درگذشت مادر شهیدان محمدرضایی در شهر زاینده رود