Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@09:36:50 GMT

استان کرمان با کمبود گروه‌های خونی A و O مواجه است

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۹۴۵۵

استان کرمان با کمبود گروه‌های خونی A و O مواجه است

گروه استان‌ها ــ مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در ماه مبارک رمضان تعداد مراجعین به پایگاه‌های انتقال خون کاهش پیدا می‌کند و در حال حاضر در گروه‌های خونی A و O کمبود داریم. - اخبار استانها -

ایرج شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه‌داران در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: انفاق یعنی بخشش از چیزی که انسان در اختیار دارد و می‌تواند آن را به دیگران اهدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این انفاق می‌تواند اهدای مال و ثروت، علم و حتی بخشی از بدن و خون باشد گفت: اهدای خون یکی از ارزشمندترین انفاق‌ها بوده و یک انفاق و صدقه جاریه محسوب می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه در انفاق خون مسئله بدون قید و شرط بودن یک اصل مهم است بیان کرد: کسی که خون خود را اهدای می‌کند در اکثر مواقع گیرنده خون خود را نمی‌شناسد و چیزی از وی طلب نمی‌کند.

وی با بیان اینکه اهدا کنندگان خون بدون شناخت، طرف مقابل به آن لطف کرده و مهم ارزش کار آنها در نزد خداوند را چند برابر می‌کند ادامه داد: خونی که اهدا می‌شود می‌تواند جان سه نفر را نجات می‌دهد.

شکوهی با اشاره به اینکه از خون اهدا شده سه نوع فرآورده گرفته می شود که هر کدام از آنها می‌تواند نجات دهنده جان یک نفر باشد گفت: در قرآن کریم داریم "کسی که یک نفر را نجات دهد مانند این است که جان همه مردم را نجات داده است".

روزانه 100 واحد خون اهدایی به بیمارستان‌های همدان ارسال می‌شودذخایر 3 گروه خونی در استان فارس کاهش پیدا کردذخائر پلاکت خون در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت

وی با بیان اینکه اهدای خون، گرانبهاترین هدیه بشری برای نجات جان انسان‌ها است افزود: خون یک مایع حیاتی است که با وجود همه پیشرفت‌های علم پزشکی هنوز موفق به تولید و پیدا کردن جایگزین آن نشدند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اینکه یک از فراورده‌های خونی، پلاکت است که عمری بیشتر دو روز نداشته و قابل نگهداری طولانی مدت نیست گفت: از سوی دیگر پلاکت یک فرآورده پر مصرف است و به این جهت لازم است که به طور مدوام و مستمر خونگیری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه معمولاً در ایام ماه مبارک رمضان تعداد مراجعین، به پایگاه‌های انتقال خون به خاطر روزه داری کاهش پیدا می‌کند افزود: در حال حاضر در برخی از گروه‌های خونی از جمله A و O در استان کرمان کمبود داریم.

شکوهی بیان کرد: از مردم و روزه‌داران عزیز درخواست داریم در این ماه عزیز از اهدای خون خود غافل نشده تا ما بتوانیم که به بیماران نیازمند به خونی که در 42 موسسه درمانی در سراسر استان بستری می‌شوند خون رسانی کنیم.

انتهای پیام/511/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان اهدای خون استان کرمان ماه مبارک رمضان اهدای خون استان کرمان استان کرمان انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، میثم معزی گفت: در کمتر از ۵ روز موفق به انجام ۱۰ عمل پیوند در استان خوزستان شدیم که به جرأت یک جهش بی‌سابقه بوده است و از همه  عزیزان تشکر می‌کنیم، زیرا بدون شک این حرکت و همبستگی در ادامه، منجر به نجات بسیاری از بیماران خواهد شد.

وی افزود: در این هفته ۱۰ عمل پیوند داشتیم که ۴ مورد پیوند کبد و شش مورد پیوند کلیه بود.

معزی ادامه داد: از همه اعضای گروه پیوند اعم از گروه‌های جراحی پیوند، جراحی عروق، ارولوژی، بیهوشی و همه پرستاران و کادر پشتیبانی که با اقدامات لازم و فوری، زمینه‌ساز این حرکت زیبا شدند تشکر ویژه و صمیمانه دارم.

جواد شریعتی، مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان هم در این خصوص می‌گوید: واقعا نمی‌دانم با چه زبانی از خانواده‌های اهداکننده تشکر کنم، با این ایثار و جهاد و کار ارزشمند، ۱۰ انسان به زندگی دوباره بازگشتند و قطعا اجر و پاداش این خانواده‌های ایثارگر نزد خداوند متعال محفوظ است.

وی افزود: امیدوارم فرهنگ اهدای عضو روز به روز توسعه بیشتری یابد.  

دیگر خبرها

  • آتش‌نشانان، ١٣٨۵ نفر را از مرگ حتمی نجات دادند
  • تصاویری پراسترس از لحظه نجات جان از کودکی در سیل کرمان
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد
  • اهدای عضو در کرمان، نجات بخش زندگی یک نفر در شیراز شد/ برداشت استخوان زانوی اهدا کننده عضو برای ترمیم به ۳ بیمار
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه
  • اهدای عضو جوان ۲۲ ساله کرمانی
  • اهدای جایزه باران مسطورا در کرمان
  • انجام ۱۰ عمل اهدای عضو در خوزستان در ۵ روز
  • دانشگاه فرهنگیان کرمان با کمبود شدید فضا روبه‌رو است