Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری رویترز گزارش داد، بر اساس یک نامه که مشاهده کرده است، روسیه از برزیل خواسته تا در صندوق بین‌المللی پول، بانک جهانی و گروه 20 از آن در راستای مقابله با تحریم‌های فلج کننده اعمال شده از سوی غرب در پی حمله به اوکراین، حمایت کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه در نامه‌ای به پائولو گوئدس، وزیر اقتصاد برزیل، خواستار آن شده که برزیل از روسیه "با هدف جلوگیری از اتهامات سیاسی و تلاش برای روا داشتن تبعیض علیه آن در نهادهای مالی بین‌المللی و مجامع چند جانبه حمایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

سیلوانوف نوشت: تلاشهایی در پشت صحنه در صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی برای محدود کردن یا حتی اخراج روسیه از فرآیندهای تصمیم‌گیری در حال انجام است.

به نوشته رویترز، او درباره موانع برای مشارکت روسیه در این نهادها توضیح بیشتری نداد و ادعاهای او به طور مستقل قابل تأیید نبود.

این نامه که هیچ اشاره‌ای به جنگ در اوکراین نکرده است، تاریخش برای 30 مارس است و روز چهارشنبه توسط سفیر روسیه در برازیلیا به این وزیر دولت برزیل ارسال شد.

وزیر دارایی روسیه گفت: همان طور که می دانید روسیه در حال تجربه یک دوره چالش برانگیز همراه با تلاطم اقتصادی و مالی ناشی از تحریمهای اعمال شده از سوی آمریکا و متحدانش است.

اریوالدو گومز، دبیر امور اقتصاد بین المللی وزارت اقتصاد برزیل در پاسخ به پرسشی در خصوص این نامه عنوان کرد،‌برازیلیا مایل است روسیه بخشی از بحث و مذاکره در سازمانهای چند جانبه باقی بماند.

او بیان داشت: از نقطه نظر برزیل نگهداری یک گفتگوی باز ضروری است. پل های ارتباطی نهادهای بین المللی هستند و ارزیابی ما این است که این پلها باید حفظ شوند.

چند روز پیش جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا گفت، آمریکا در صورت حضور روسیه در نشستهای گروه 20 در هیچ یک از این نشستها به دلیل حمله روسیه به اوکراین شرکت نخواهد کرد.

سیلوانوف عنوان کرد، تقریبا نیمی از ذخایر بین‌المللی روسیه مسدود شده اند و جلوی تراکنشهای تجاری خارجی آن از جمله با شرکای نوظهورش در حوزه اقتصاد بازار گرفته می شود.

وی افزود: آمریکا و کشورهای تابعه آن سیاست منزوی کردن روسیه نزد جامعه بین‌المللی را دنبال می‌کنند.

سیلوانوف خاطر نشان کرد، این تحریم ها اصول توافقنامه های برتون وودز را که عامل تاسیس صندوق بین المللی پول و بانک جهانی بوده‌اند، نقض می‌کنند.

وی در نامه‌ای به گودس نوشت: ما معتقدیم که بحران کنونی ناشی از تحریم‌های اقتصادی بی سابقه‌ای که با تحریک از سوی کشورهای گروه هفت اعمال شده‌اند، ممکن است عواقب طولانی مدتی داشته باشند، مگر اینکه ما اقدام مشترکی برای حل آن انجام دهیم.

ژایر بولسونارو، رئیس جمهور راست افراطی برزیل که تنها چند روز قبل از حمله روسیه به اوکراین به مسکو سفر کرد، در قبال بحران اوکراین موضع بی طرف اتخاذ کرده و این حمله را محکوم نکرده است و به این ترتیب انتقاد دولت بایدن را برانگیخته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مسکو روسيه برزیل بانک جهانی روسیه حمله روسيه به اوكراين اوكراين صندوق بین المللی پول بانک جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسین مقیسه - مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک اظهار کرد: به پیشنهاد هیئت مدیره و تصویب مجمع عمومی، سقف ضمانت‌نامه‌های اعتباری از ۵ به ۱۰ میلیارد تومان و سقف انواع ضمانت‌نامه‌های غیراعتباری (پیمانکاری -قراردادی) از ۱۰ به ۲۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک همچنین گفت: ضمانت‌نامه اعتباری، برای پوشش ریسک عدم بازپرداخت تسهیلات اعطایی به ‌نفع بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری و همچنین تضمین تامین مالی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی و سکوهای تامین مالی زنجیره تامین با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد صادر می‌شود. درصد پوشش این نوع ضمانت‌نامه ۱۰۰ درصد اصل و سود تسهیلات سرمایه در گردش، ایجادی و توسعه‌ای را شامل خواهد شد.

مقیسه با بیان اینکه صندوق با صدور انواع ضمانت‌نامه غیراعتباری به‌نفع کارفرما، تسهیل‌گر اجرای قراردادهای واحدهای تولیدی مشمول تعریف صنایع کوچک است، اظهار کرد: ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام کار را می‌توان مهم‌ترین ضمانت‌نامه‌های پیمانکاری دانست که در صندوق بدون دریافت ودیعه نقدی و با تخفیف حداکثر ۵۰ درصدی در کارمزد، به درخواست واحدهای تولید کوچک و به نفع کارفرمایان صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • محورهای سفر ویژه رئیس سازمان سیا به قطر
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • ستاره والیبال برزیل به لیگ روسیه می‌رود
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار