Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر «رضا خدارحمی» روز شنبه به ایرنا افزود: باتوجه به انتخاب شعار سال، توسعه فضای در اختیار شرکت‌های فناور از ۸۰ متر به بیش از ۴۰۰ متر مربع، افزایش تعداد واحدهای فناور از ۲۵ به ۶۹ و افزایش قراردادهای ارتباط با صنعت از ۱۱ فقره به میزان ۲۷ میلیارد ریال به بیش از ۴۰ فقره با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از اقدامات انجام شده در حوزه توسعه فناوری سلامت دانشگاه در این راستا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: واحد انتقال تکنولوژی و راه اندازی دفتر مالکیت فکر (کانون پتنت ایران) نیز در راستای توسعه زیرساخت های تشکیلات ایجاد شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اکنون تعداد اختراعات مرکز رشد فناوری سلامت ۱۴۴ مورد است که در چهار سال گذشته نصف این رقم ثبت شده و در این مدت ما موفق شده‌ایم فروش ۱۰ میلیارد ریالی خود را به ۲۱۰ میلیارد ریال برسانیم.

وی اضافه کرد: باتلاش های صورت گرفته، ۲۶ مجوز تولید محصولات برای شرکت های عضو مرکز رشد فناوری سلامت دریافت شده که پنج پروانه بهره برداری، استانداردهای ایزو ۹۰۰۱ و ۱۳۴۸۵ و تاییدیه سازمان انرژی اتمی برای تولید ماسک های N۹۹ و N۱۰۰ از این جمله اند.

خدا رحمی عنوان کرد: تاکنون تاییدیه GMP از سازمان غذا و داروی کشور برای تولید ماده اولیه داروهای پرامی پکسول و دونپزیل توسط شرکت نیکان اکسیر نیز دریافت شده است.

وی گفت: دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سه دوره المپیاد در رشته کارآفرینی در نظام سلامت آموزش داده شده اند و یک مدال برنز و ۲ دیپلم افتخار توسط دانشجویان کسب شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: باتوجه به نقش آفرینی شرکت های فناور عضو مرکز رشد فناوری سلامت در حوزه مقابله با کرونا نیز می توان به تولید محصولاتی مانند ماسک های سه لایه، ماسک های n۹۵ و n۹۹، دستگاه تولید دستکش، یخچال پرتابل، صفحه کلید صوتی آسانسور و دستگاه نوبت دهنده غیرلمسی اشاره کرد.

وی در پایان گفت: بیش از ۵۰ شرکت تولیدی در حوزه سلامت  فعالیت می کنند که ۹ شرکت در حوزه تولید داروهای شیمیایی، ۲ شرکت در حوزه خدمات سلامت، هفت شرکت در حوزه صنایع غذایی و مواد بهداشتی، ۱۷ شرکت در حوزه تجهیزات سلامت، پنج شرکت در حیطه کیت های تشخیصی، چهار شرکت در زمینه داروهای گیاهی، پنج شرکت در حوزه بهداشت محیط و کشاورزی و چهار شرکت در حوزه محصولات حاصل از ارتباط با صنعت و جامعه مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۹ دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، توانبخشی، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۹۰ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۸ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۹رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و یک رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۵۵۲ عضو هیأت علمی دارد. ۶۶۸ دانشجوی خارجی نیز در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۱۳۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان اشتغال زایی کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان اشتغال زایی کرمانشاه شرکت دانش بنیان اشتغال زایی کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فناوری سلامت شرکت در حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، قباد محمدی  افزود : با راه اندازی این ۲ دستگاه تعداد دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته در مراکز درمانی استان کرمانشاه به پنج مورد افزایش یافته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه، دستگاه MRI نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد.
وی گفت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاه‌های مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه‌های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌گردد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان به همراه داشته باشد.
محمدی افزود: با پیگیری‌های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، یک دستگاه MRI سه تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال است.
وی اضافه کرد: با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد

دیگر خبرها

  • نقش تاثیرگذار ماماها در جوانی جمعیت و فرزندآوری
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته در بیمارستان‌های امام رضا (ع)