Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:41:09 GMT

خیزش گرد و غبار به رفسنجان رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۹۶۶۳

خیزش گرد و غبار به رفسنجان رسید

ایسنا/کرمان فرماندار رفسنجان با توجه به شرایط اضطراری آلودگی هوا در این شهرستان مصوبات کمیته اضطرار آلودگی هوا را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، رضا مشکی صبح امروز 27 فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اعلام هواشناسی استان مبنی بر فعالیت، خیزش گرد و خاک، افزایش آلودگی هوا و پایداری شرایط جوی در روز شنبه بیست و هفتم فروردین و درخواست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مبنی بر ضرورت تشکیل جلسه کمیته اضطرار، جلسه مذکور  تشکیل و تصمیماتی به عنوان مصوبه، اتخاذ و به دستگاه‌های متولی ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: استفاده از ماسک و رعایت توصیه های خودمراقبتی توسط عموم شهروندان در مواجهه با آلودگی هوا ضروری است.

فرماندار رفسنجان از تشدید برخورد با کامیون ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی خبر داد و افزود: هرگونه فعالیت های عمرانی تشدید کننده آلودگی هوا ممنوع است.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: فعالیت کلیه واحد های اثر گذار بر تشدید آلودگی هوای شهر منجمله معادن شن ماسه واحدهای تولید بتن کارخانه آسفالت و غیره تعطیل است.

وی عنوان کرد: پایگاه های سیار اورژانس و هلال احمر در مناطق پر تردد شهری جهت ارائه خدمات ضروری به شهروندان در زمان آلودگی هوا مستقر می شوند و با درخواست مرخصی برای کلیه افراد دچار مشکل تنفسی و قلبی و بیماران زمینه ای موافقت می شود.

مشکی ادامه داد: هرگونه فعالیت و برگزاری مسابقات ورزشی اعم از انفرادی و همگانی و غیره در سطح شهر فضای باز و بسته امروز شنبه 27 فروردین ممنوع است.

وی با اشاره به تعطیلی کلیه مقاطع ابتدایی، مراکز مهد کودک و پیش دبستانی شهرستان اظهار کرد: در باقی مقاطع زنگ ورزش و فعالیت های بدنی و حضور در فضای باز در مدارس ممنوع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آلودگی هوا گرد و خاک رفسنجان استانی شهرستانها آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند

به گزارش صدای ایران از ایسنا،میثم معزی امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) در گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از آغاز پدیده گرد و خاک از بامداد تا ساعت ۷ صبح امروز (۱۰ اردیبهشت‌ماه) ۸۱۵ نفر و از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۱۳، ۲۵۴ نفر به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند.

وی افزود: مجموع مراجعان به بیمارستان‌ها یک هزار و ۶۹ نفر بوده ااست که ۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: مطابق معمول روز‌های گرد و غبار، کلیه بیمارستان‌ها آماده ارائه خدمات به مراجعان هستند و از هم استانی‌ها می‌خواهیم در این شرایط ضمن تردد حداقلی در فضای باز، از کودکان، سالمندان و کسانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی هستند، مراقبت کنند.

دیگر خبرها

  • فرماندار رفسنجان با اهدای گل به دیدار کارگران سطح شهر رفت
  • تمامی مدارس نوبت عصر خوزستان فعال هستند
  • مدارس نوبت صبح ۶ شهرستان خوزستان غیرحضوری شد
  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • غیر حضوری شدن نوبت صبح مدارس برخی شهر‌های خوزستان
  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • گرد وغبار شهر اهواز به ۸ و شوش به ۴ برابر حد مجاز رسید
  • ۱۰۴۰ دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه هشتادی پای کار محلات رفسنجان
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان