Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-07@03:43:57 GMT

بحران دیپلماتیک درروابط روسیه واسرائیل

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۹۸۴۶

بحران دیپلماتیک درروابط روسیه واسرائیل

اظهارات وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی درباره جنگ اوکراین، انتقاد شدید روسیه از این رژیم را به همراه داشته و منجر به بحران در روابط دیپلماتیک میان دو طرف شده است. ناطقان:  به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای نسبت به اظهارات اخیر یائیر لاپید، وزیر خارجه دولت رژیم صهیونیستی درباره لغو عضویت روسیه در شورای حقوق بشر سازمان ملل واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد و ابراز تاسف از اظهارات لاپید تاکید کرد: اظهارات لاپید تلاشی تقریباً آشکار برای سوء استفاده از وضعیت اوکراین به منظور منحرف کردن توجه جامعه بین‌الملل از درگیری فلسطین و اسرائیل بوده که یکی از قدیمی‌ترین درگیری‌های حل نشده است.

این وزارتخانه، دولت رژیم صهیونیستی را به تداوم نقض قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل با ادامه اشغالگری و الحاق اراضی فلسطین به اراضی اشغالی متهم کرد.

در این بیانیه آمده است که بیش از ۲.۵ میلیون فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری در نتیجه این اقدامات رژیم صهیونیستی خود را از بقیه جهان منزوی می‌بینند.

وزارت خارجه روسیه همچنین در ادامه بیانیه خود آورده است: نوار غزه به یک زندان روباز تبدیل شده و ساکنان آن حدود ۱۴ سال است که با محاصره زمینی، دریایی و هوایی توسط اسرائیل مواجه هستند.

در این بیانیه همچنین آمده است: اسرائیل رویکرد خود مبنی بر ادامه طولانی‌ترین اشغال تاریخ جهان پس از جنگ جهانی دوم را در سایه چشم پوشی کشورهای غربی و با حمایت واقعی آمریکا ادامه می‌دهد.

یائیر لاپید بر خلاف نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که درصدد میانجیگری میان مسکو و کی‌یف است، بارها عملیات نظامی روسیه در اوکراین را محکوم کرده است.
منبع: خبر انلاین برچسب ها: روابط ، روسیه ، ناطقان ، اوکراین ، دیپلماتیک

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روابط روسیه ناطقان اوکراین دیپلماتیک رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است

وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای گفت، مینسک آماده میزبانی از مذاکرات صلح اوکراین است اما همه چیز به خواسته سیاسی کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی آلینیک» وزیر خارجه بلاروس در مصاحبه‌ای با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: «ما برای مذاکرات صلح‌آمیز آماده‌ایم، همیشه آماده بوده‌ایم و همچنان هستیم. ما همیشه آماده میزبانی مذاکرات در خاک بلاروس خواهیم بود که امیدواریم به بازگشت صلح و پایان دادن به درگیری در اوکراین کمک کند.»

وی افزود، اما همه اینها به خواسته سیاسی اوکراین بستگی دارد.

وزیر خارجه بلاروس خاطرنشان کرد: «ما روی اراده و خواسته سیاسی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین حساب می‌کنیم. ما می‌بینیم و مشاهده می‌کنیم که مردم اوکراین امروز به طور فزاینده‌ای خواهان بازگرداندن صلح و پایان دادن به رنجی هستند که با آن روبرو هستند. اما امروز همه چیز در دست سیاستمداران است.»

این در حالی است که دولت سوئیس پنجشنبه اعلام کرد، ده‌ها کشور برای گفت‌وگوهایی که قرار است اواسط ژوئن با هدف کمک به برقراری صلح در درگیری بین مسکو و اوکراین در سوئیس برگزار شود، دعوت شده‌اند اما «در این مرحله» روسیه دعوت ندارد.

دولت سوئیس که بیش از ۱۶۰ هیئت را دعوت کرده، گفت همیشه برای دعوت از روسیه آماده بوده است، با این حال، مسکو بارها تاکید کرده است که علاقه‌ای به شرکت در مذاکرات اولیه ندارد. روسیه اما این اجلاسی که بدون حضور آن برنامه‌ریزی شده، محکوم کرد. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه پنج‌شنبه گفت مسکو از کشورهای شریک می‌خواهد تا از شرکت در نشست اوکراین به میزبانی سوئیس خودداری کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • لاپید کابینه رژیم صهیونیستی را به باد انتقاد گرفت
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • پاسخ روسیه به اظهارات بورل: یک اعتراف عالی! فرمول صلح همین است
  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین