Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@19:59:49 GMT

ثبت‌نام وام‌های ضروری و ویژه دکتری آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۷۹۹۸۴۸

ثبت‌نام وام‌های ضروری و ویژه دکتری آغاز شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، بر اساس اعلام پیشن صمد حاج جباری معاون امور دانشجویان صندوق رفاه، مبلغ وام ویژه دکتری ماهانه ۸۰۰ هزار تومان بود که از اول سال ۱۴۰۱ به یک میلیون تومان افزایش یافت.

دانشجویان از امروز (شنبه ۲۷ فروردین ماه) تقاضای خود را برای ۶ ماه نخست سال به منظور دریافت ۶ میلیون تومان وام ویژه دکتری ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وام پس از ثبت درخواست ها و بررسی آن توسط کاربران حوزه رفاه، حداکثر یک هفته بعد پرداخت می شود.

وام ضروری یکی دیگر از وام های این صندوق برای رفاه دانشجویان است که ثبت نام آن از امروز در درگاه دانشجویی این صندوق آغاز شد. این وام با توجه به درخواست دانشجویان، مبالغ مختلفی دارد.

۲۵ اردیبهشت ماه مهلت پایانی ثبت نام وام ها

فرآیند ثبت نام دانشجویان برای دریافت دیگر وام ها نظیر شهریه، دکتری، تحصیلی و ودیعه مسکن از بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و تا ۲۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد کارشناسی یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و برای دانشجویان متأهل این مقطع تحصیلی سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تصویب شده بود به همین نسبت، وام شهریه برای دانشجویان کارشناسی ارشد نیز ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و برای دانشجویان کارشناسی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

وام ودیعه مسکن متأهلی به دانشجویان همه مقاطع تحصیلی به شرط یک بار پرداخت در طول هر مقطع تحصیلی پرداخت می‌شود. بر این اساس، در تهران وام ودیعه مسکن متأهلی ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در کلان شهرها ۲۶ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است. مهلت ثبت‌نام این وام‌ها ۲۵ اردیبهشت به اتمام می‌رسد.

دانشجویان روزانه دانشگاه های دولتی مراکز وابسته به دستگاه های اجرایی و آموزشکده های فنی و حرفه ای می توانند این وام را دریافت کنند. همچنین دانشجو باید متأهل، فاقد خوابگاه و دارای سند تعهد و اجاره نامه دارای کد رهگیری باشد. به دانشجویان شاغل به تحصیل در آخرین نیم سال تحصیلی مجاز، وام مسکن تعلق نمی گیرد.

در صورتی که زوجین دانشجو باشند فقط یکی از آنها می‌تواند از وام مسکن بهره مند شود.

به گزارش ایرنا، مسعود گنجی رییس صندوق رفاه دانشجویان پیش از این از تصویب اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومانی وام شهریه دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) و سازمان بهزیستی ازسوی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

برچسب‌ها صندوق رفاه دانشجویان دانشجو وام دانشجویی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان دانشجو وام دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان دانشجو وام دانشجویی برای دانشجویان هزار تومان ثبت نام وام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل

عباس کلانتری رئیس دانشگاه یزد در حاشیه تجمع حمایت از استادان و دانشجویان معترض به جنایات رژیم صهیونیستی در کشور‌های جهان گفت: با توجه به دریافت مجوز بورس تحصیلی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل از سوی هیئت امنا، این دانشگاه آمادگی دارد به دانشجویان تعلیقی دانشگاه‌هایی که این روز‌ها به خاطر اعتراض به جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی تعلیق یا اخراج شده‌اند و نیز به متقاضیان تحصیل در ایران که ساکن غزه هستند، بورس (امتیاز تحصیل رایگان) اعطا کند. 

وی یادآور شد: به زودی لینک ثبت نام از این دانشجویان در بخش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد فعال خواهد شد.

گفتنی است دانشگاه یزد از سال ۱۳۹۵ در مقاطع مختلف تحصیلی دانشجوی بین‌الملل جذب می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل
  • تأیید سوابق تحصیلی برای تمام داوطلبان ضروری است
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • آغاز فرایند تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • آغاز فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • فرایند مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور آغاز شد
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • آغاز ارزیابی جهش تحصیلی ابتدایی از ۱۵ اردیبهشت ماه