Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان گفت: تجربه نشان داده در مسابقاتی که با فاصله نزدیک برگزار می‌شوند، نتیجه دلخواهی به‌دست نمی‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی؛ پژمان درست‌کار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پیرامون ترکیب جوان تیم ملی اظهار داشت: نگاهی که کادرفنی و فدراسیون کشتی به مسابقات آسیایی امسال دارند، این بود که نفرات اصلی را حفظ کرده و پشتوانه‌سازی در هر وزن را در دستورکار قرار دهیم؛ ضمن این که در چنین مواقعی احتمال نرسیدن به نتیجه‌های دلخواه نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسابقات آسیایی امسال را به صورت یک چرخه، پشتوانه‌سازی و همچنین دیدارهای تدارکاتی مانند تورنمنت‌های بین المللی دیدیم.

وی در ادامه بیان داشت: مسابقات هدف ما، مسابقات صربستان و بازی‌های آسیایی‌ست؛ به همین دلیل پیش از اعلام این چرخه و برای احیای مسابقات قهرمانی کشور، اعلام کردیم که نفرات اول قهرمانی کشور را به مسابقات قهرمانی آسیا می‌فرستیم. بازخوردی که من، مربی‌ها و فدراسیون از این تصمیم گرفته، این است که انگیزه جامعه کشتی‌گیرانی که می‌خواهند لباس تیم ملی بپوشند یا پوشیده‌اند را بیشتر کرده.

درست‌کار درباره جوان‌گرایی در تیم ملی عنوان داشت: تا همین جا هم با حمایت فدراسیون توانستیم کار خود را پیش ببریم. اگر حمایت‌های فدراسیون در این زمینه که مسابقات قهرمانی آسیا را نباید آن‌چنان بزرگ کرد، نبود؛ کار با این کیفیت پیش نمی‌رفت. نتیجه‌گیری خوب است و ما برای گرفتن نتیجه تلاش می‌کنیم اما نتیجه‌گرایی در هر میدانی مانند مسابقات جام جهانی، مسابقات قهرمانی آسیا یا تورنمنت‌ها درست نیست. ما درصدد حرکت در راستای غنی‌تر کردن کشتی کشور هستیم و در مسابقات قهرمانی آسیا نیز با همین دیدگاه جلو می‌رویم اما برای‌مان اهمیت آن چنانی ندارد.

سرمربی تیم ملی کشتی در مورد توان کشتی آزاد در مسابقات مغولستان تأکید داشت: تنها ۵۰ یا ۶۰ درصد توان کشتی کشور را به اولان باتور می‌بریم. با توجه به تفکرات موجود، بسیاری از قهرمانان خود را کنار گذاشته‌ و با تیمی پوست‌اندازی شده به مسابقات می‌رویم. رضا مومنی، داریوش حضرت‌قلی و محسن مصطفوی شاید دومین سفر بین‌المللی خود را تجربه می‌کنند. قبل از این به یک تورنمت رفتند که آن هم بعد از قهرمانی کشور بود که خودمان اعزام‌شان کردیم.

او با اشاره به نتیجه‌گیری در مسابقات قاره آسیا اذعان داشت: در طول این مدت به بچه‌ها یک موضوع مهم را تذکر دادم که من پای شما ایستاده‌ام اما نمی‌خواهم شما پای من بایستید، بلکه پای خود و کشتی کشور بایستید. اگر این افراد پای خود ایستاده و انتظارات را برآورده کنند، اعتماد به کشتی بر می گردد. حتما با این شرایط کشتی قوی‌تر می‌شود و موجبات دلگرمی مسئولان و علاقمندان به کشتی کشور را در پی دارد.

درست‌کار پیرامون عدالت‌محوری در فدراسیون گفت: در ابتدای حضور دبیر در فدراسیون کشتی، او گفت که سیستم من خدامحور است. در کشتی انتخابی نیز این امر به معنای لحاظ عدالت در انتخاب است. اگر واقعا این اتفاق بیفتد، به نفع کشتی کشور است. این دیدگاه که در تمام مسابقات قهرمان شویم، در درازمدت به کشتی کشور لطمه وارد می‌کند. امیدوارم خدا هم کمک کند زیرا این مسابقات، حساسیت‌های مردمی نیز دارد و ان‌شاءالله کشتی گیران بتوانند مردم را شاد کنند.

وی هم‌چنین تصریح داشت: تجربه نشان داده در مسابقاتی که با فاصله نزدیک برگزار می‌شوند، نتیجه دلخواهی به‌دست نمی‌آید. امسال نیز از تمام دوره‌های قبل رقابت‌های قهرمانی جهان به بازی‌های آسیایی نزدیک‌تر است. ۳ موضوع در این مورد مطرح است: یکی موضوع خود کشتی‌گیران است که برای مسابقات جهانی انگیزه بیشتری دارند، دوم فدراسیون کشتی به عنوان سیاست‌گذار کشتی و سوم موضوع نظارت ورزش و کمیته المپیک است. باید قضیه به نوعی جلو برود که از هر سه موضوع، بهره و برداشت‌های لازم را انجام دهیم؛ اما متاسفانه این کار بسیار سخت است.   سرمربی تیم ملی کشتی بیان داشت: آن افرادی که در راس کار قرار دارند، سرمربی‌های دو تیم هستند؛ چرا که عملیاتی و اجرایی کردن این موضوع را جلو برده و پاسخ‌گو هستند. به همین دلیل، تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا هر سه محور یاد شده، بهره لازم را ببرند. جلسات خوبی به همراه محمد بنا با صالحی‌امیری داشتیم که قول همراهی و حمایت داده و حساسیت موضوع را درک کرد که این امر، تعهدات ما را سنگین‌تر می‌کند و امیدوارم پرچم کشتی کشور هم در مسابقات جهانی و هم مسابقات آسیایی برافراشته شود. ما صحبت‌هایمان را کردیم ولی نظر نهایی با رئیس فدراسیون است.   او درباره ورود مدال‌آوران به چرخه انتخابی خاطرنشان ساخت: تقریبا زمان ورود آن‌ها مشخص شده است. ما طبق چرخه از قبل اعلام کرده بودیم که طلایه‌داران مسابقات جهانی از یک تورنمنت بین‌المللی وارد می‌شوند. پس از مسابقات قهرمانی آسیا از حسن، کامران و امیرحسین رونمایی می‌شود. این عزیزان که از افتخارات کشتی کشور هستند، حتما با شیوه‌ای که ذکر شد در مسابقات حضور پیدا می‌کنند.   درست‌کار در مورد سال پرترافیک جاری عنوان داشت: هدف‌گذاری ما المپیک پاریس است و اهداف کوتاه مدت، میان‌ مدت و بلند مدت داریم. با تفکرات فدراسیون و سند توسعه کشتی، هدف بلند مدت ما، المپیک لس‌آنجلس ۲۰۲۸، هدف میان مدت، المپیک پاریس و هدف کوتاه مدت‌ مسابقات صربستان و بازی‌های آسیایی است؛ اما تمام این مسائل زنجیروار بوده و هر کدام اهمیت خود را دارند. این تورنومنت‌ها به گونه‌ای باید باشند که شکوفایی در المپیک پاریس اتفاق بیفتد.    وی در پایان گفت: ما به پشتوانه‌ها اعتماد کرده و پای حرفی که زدیم، ایستاده‌ایم زیرا به آن اعتقاد داریم. کشتی‌گیر و جامعه کشتی باید تکلیف خود را بدانند کشتی‌گیری که در پی ملی‌پوش شدن است، چه مسیری را باید طی کند که ما آن را با جزئیات اعلام کردیم که به نفع کشتی کشور است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مسابقات قهرمانی آسیا سرمربی تیم ملی کشتی بازی های آسیایی مسابقات آسیایی فدراسیون کشتی مسابقات جهانی مسابقات آسیا کشتی کشور درست کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان

تیم ملی وزنه‌برداری نوجوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۴ پرو شرکت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان جهان از ۲۲ تا ۲۶ می (۳ تا ۶ خرداد) در لیما پرو آغاز می‌شود. فدراسیون جهانی وزنه‌برداری لیست وزنه‌برداران حاضر در این مسابقات را اعلام کرد و نامی از وزنه‌برداران ایران وجود نداشت.

علاوه بر ایران کشورهایی مانند چین، کره جنوبی و کره شمالی هم وزنه‌بردار در این لیست ندارند و شرکت نمی‌کنند.

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری پیش از این در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اعزام نوجوانان به قهرمانی جهان پرو اعلام کرده بود: باید تمرکز اصلی ما بر روی المپیک باشد. بعد از بازی‌های المپیک مسابقات متعددی در رده‌های سنی مختلف داریم از این رو احتمال دارد که فدراسیون تمرکزش را بر روی المپیک و مسابقات متعددی که بعد از آن وجود دارد، بگذارد."

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • در اوج تجربه بودم/کاش زودتر می‌گفتند!