Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی با اظهار اینکه هدف حوادث اخیر مخدوش کردن روابط ایران و افغانستان بود، تاکید کرد که اکنون تهدید دشمن به فرصت تبدیل شده و وحدت بین مردم دو کشور پررنگ‌تر گردیده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «سید حسام رضوی» کارشناس مسایل افغانستان با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به اشتراکات فرهنگی گسترده بین مردم ایران و افغانستان گفت که هدف از حوادث اخیر مخدوش کردن روابط دو کشور بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه روابط فرهنگی با افغانستان تنها به فارسی زبانان محدود نمی‌شود، افزود: 40 تا 45 درصد مردم افغانستان پشتو زبان هستند اما 95 تا 96 درصد فارسی صحبت می‌کنند و آن را می‌فهمند.

کارشناس مسائل افغانستان با اشاره به رفت و آمد مداوم مردم دو کشور و تاثیر آن بر افزایش اشتراکات گفت: رفت و آمد گسترده بین افغانستانی‌ها و ایرانی‌ها موجب شده است نوعی ایرانیزه شدن در افغانستان و نوعی افغانیزه شدن در ایران را به شکل ملموس احساس کنید.

وی خاطرنشان کرد: مردم افغانستان مسلمان، متعهد و مقاوم و دیندار هستند که این موضوع یکی از اشتراکات گسترده بین ایران و افغانستان محسوب می‌شود.

رضوی ادامه داد: بیش از چند صد ایرانی در هشت ماه اخیر وارد افغانستان شدند و برگشتند، از هر کدام سوال شود در هیچ یک از ولایت‌های افغانستان، احساس غربت نکردند. زمانیکه وارد ولایت هرات می‌شوید از جهت نوع پوشش، صحبت کردن، اجناس ایرانی و زبان فارسی احساس می‌کنید که در یکی از استان‌های شرقی ایران حضور دارید.

این کارشناس مسایل افغانستان هدف حوادث اخیر را مخدوش کردن روابط ایران و افغانستان خواند و تاکید کرد: تهدیدی که دشمن ایجاد کرد تبدیل به یک فرصت شد و جریان وحدت بین ایران و افغانستان پررنگ تر شده است.

رضوی تصریح کرد: مهاجرین افغانستانی در همه نقاط ایران برای شهید اصلانی و دارایی مراسم سوگواری برگزار کردند و این اتفاقات را محکوم نمودند، که باعث وحدت و همدلی بیشتر شد. اکنون با توجه به شرایط جدید افغانستان، فرصتی برای حضور ایرانی‌ها در افغانستان فراهم شده است و باید این حضور را مغتنم بشماریم.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای تاثیرگذاری بر فرهنگ مردم افغانستان و کنترل اذهان عمومی نیز اظهار داشت: دشمن همیشه به دنبال این بود که یک کشور با دولت فرو مانده در افغانستان مستقر باشد که بتواند منافع خود را در آنجا دنبال کند. در 20 سال گذشته آمریکا افغانستان را اشغال کرد و پیمان امنیتی کابل و واشتنگتن امضا شد. این یک پیمان فرهنگی بود نه پیمان امنیتی، در آن پیمان آمریکایی‌ها مصر بودند که موج‌ها و آنتن های رادیویی را در اختیار داشته باشند.

رضوی با اظهار اینکه آمریکایی‌ها در زمان حضور در افغانستان بیش از 270 تا 280 شبکه تلویزیونی راه اندازی کردند، اضافه کرد:  این یک جنگ فرهنگی بود، آمریکایی‌ها افغانستان را درگیر جنگ فرهنگی کردند تا منافع سیاسی، امنیتی و اقتصادی خود را تامین کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی: تفرفه‌افکنی میان ایران و افغانستان «توطئه بزرگ» دشمن/ هماهنگی دو ملت دشمن را به زانو درآورده استموسوی: تنها راه غلبه بر پروژه بحران میان ایران و افغانستان همکاری با حکومت جدید استواکنش نماینده ویژه‌ رئیس‌جمهور در امور افغانستان به تجمع مقابل کنسولگری ایران در هرات

کارشناس مسئله افغانستان تاکید کرد که دشمن با درک اینکه دولت قوی و قدرتمندی مثل ایران که خود گرداننده سیاست خارجی در منطقه و هوشیار نسبت به اتفاقات است را نمی‌شود وارد این فتنه کرد، گفت که دشنت با ایجاد کلیپ‌های ساختگی تلاش داشت تا ملت‌ها را مقابل همدیگر قرار دهد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار افغانستان ایران و افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۷۹۹۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمدرضا رادان عصر دوشنبه در جمع تجمع مردم اهواز که در راستای حمایت از طرح «نور» فراجا برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه دشمن به این حقیقت پی برده که نمی‌تواند در جنگ سخت کشور ایران را شکست دهد و به جنگ نرم و شناختی روی آورده است، اظهار کرد: مردم که از طرح «نور» و ولایت و به طور کلی از دین و اسلام حمایت می‌کنند، بدانند که دشمن بعد از دفاع مقدس به این نتیجه رسید که جنگ‌های شناختی و نرم را به میدان آوردند.

فرمانده کل انتظامی کشور با اعلام اینکه جنگ شناختی آن جنگی است که تو دشمن را نمی‌بینی و صدایی نمی‌شنوی اما خیابان‌ها و خانه‌ها توسط دشمن تسخیر می‌شود، اضافه کرد: دشمن دو بالی را که مردم ما در ورطه همت خود گذاشته بود، هدف گرفته که یکی همت مردم و دیگری ایران اسلامی است تا از این طریق نقشه‌های خود را عملی کند.

وی در ادامه موضوع بی‌حجابی و ترویج آن را از زمان رضا خان دانست و بیان کرد: زمانی که رضاخان به دستور والیان خودش یعنی امپریالیست آمریکا و انگلیس تلاش داشت تا حجاب را از سر مردم بردارد، در حال مبارزه با غیرت و دین مردم و در معنای کلی یعنی کانون خانواده بود.

سردار رادان با یادآوری اینکه «خانواده» در کشورهای اروپایی و آمریکایی معنا ندارد، تاکید کرد: ملت ایران به ویژه مردم خوزستان مطمئن باشند که دشمن دین و کانون خانواده را هدف گرفته است چرا که ما به خانواده، مکتب و دین، غیرت و آبرو، حجاب و عفاف وفادار هستیم و وفادار می‌مانیم؛ بنابراین دشمن از سویی می‌خواهد حیا و عفت را از زنان و دختران ما بگیرد و از سوی دیگر غیرت را از مردان ما بگیرد.

فرمانده کل انتظامی کشور با طرح این سوال که «چگونه غیرت گرفته می‌شود؟» گفت: وقتی که چشم‌ها عادت به بی حیایی کند و به بی حیایی «نه» نگوید و بی حیایی را به عنوان یک پدیده بپذیرد، آن موقع دروازه‌های دفاعی ما خود به خود به سمت دشمن باز می‌شود که این امر آغازی برای نابودی ایران است.

وی از وجود ۲۴ استراتژیک دشمن برای نابودی ایران از جمله در زمینه بی‌حجابی خبر داد و افزود: طبق اعلام یک افسر خارجی که می‌گوید «دختران بدحجاب سربازان خوب ما در جامعه هستند» یعنی دشمن می‌خواهد از غفلت دختران ما استفاده کند تا آنها را سرباز خود قلمداد و بتواند جنگ شناختی را تکمیل کند.

سردار رادان حجاب و عفاف را به منزله پرچم مقدس ایران اسلامی قلمداد کرد و گفت: حجاب اکنون فقط برای چادر نیست بلکه هر حجابی هر روسری هر مقنعه و هر چادری برای دشمن یک پرچم شده و سعی دارد که اینها را برانداز کند، پرچم حجاب تا زمانی که بالا باشد شهدا و خانواده شهدا سرافراز هستند.

فرمانده کل انتظامی کشور ضمن تقدیر و تشکر از آحاد مردم در راستای حمایت از طرح «نور» تاکید کرد: زنان و مردان، دختران و پسران، خانواده شهدا بدانند که استراتژی دشمن در جنگ نرم به هم خورده و کم کم در حال از بین رفتن است چرا که مردم یک بار دیگر به صحنه آمده‌اند و حمایت خود را از ایران اعلام کردند.

وی در ادامه خواستار حضور میدانی مردم در جنگ‌های شناختی و نرم دشمنان علیه ایران شد و گفت: از مردم ایران اسلامی به ویژه مردم خوزستان درخواست می‌کنم که همچنان در صحنه بمانند و سربازان خودتان را حمایت کنند چرا که با حمایت مردم و دعای خانواده شهدا، علما و… ما همچنان در این میدان نبرد خواهیم ماند و دشمنان را شکست خواهیم داد.

کد خبر 6098605

دیگر خبرها

  • نقشه اصلی براندازان خدشه وارد کردن به عنصر انسجام است
  • فعالیت ۳۰هزار خادم‌یار رضوی در ۱۹حوزه تخصصی فرهنگی و اقتصادی
  • حضور پررنگ بنیاد سینمایی فارابی در نمایشگاه کتاب
  • رهایی از اعدام به واسطه حضور خادم‌یاران رضوی
  • فلسفه حضور استادان حوزه در دانشگاه، تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی است
  • تقویت زیرساخت‌های شرق کشور، همکاری‌های اقتصادی ایران و افغانستان را به دنبال دارد
  • دهه کرامت، فرصت خوبی برای تبیین ابعاد موج نفرت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی است
  • کرمان، زیرسایه خورشید/ اجرای ۵۰۰ برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در پایتخت مقاومت اسلامی
  • هر نوع حجابی برای دشمن یک پرچم ایران شده است
  • طرح نور با پشتوانه‌ مردمی و با قدرت ادامه دارد