Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۱۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در استان فعال است، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان ۱۴۰۰ میلیون دلار ‌صادرات داشتند - اخبار استانها -

ظاهر پورمجاهد در گفت‌و‌گو اختصاصی  با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه 59 شرکت دانش‌بنیان در استان داریم، اظهار داشت: یک هزار و 400 نفر در این شرکت‌ها اشتغال دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان استان در سال گذشته 620 میلیارد تومان فروش داخلی  داشتند، تصریح کرد: یک هزار و 400 میلیون دلار هم صادرات انجام شده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم تا مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان را برطرف کنیم، عنوان کرد: بنا بر فرموده مقام معظم‌رهبری، امسال باید آمار شرکت‌ها دو برابر شود.

پورمجاهد با بیان اینکه 240 مورد هم شرکت فناور در استان داریم، گفت: این شرکت‌ها یک پله پایین‌تر از دانش‌بنیان هستند.

وی افزود: شرکت‌های فناور ابتدا وارد کانون‌های نوآوری مرکز رشد می‌شوند سپس  باید از معاونت فناوری رئیس جمهوری مجوز تبدیل به دانش‌بنیان را اخذ کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان گفت: 240 شرکت فناور همدان که در موضوعات مختلفی مانند صنعت، کشاورزی و خدمات فعالیت می‌کنند با خارج از کشور و برخی از استان‌های کشور‌ قرارداد کاری دارند.

پورمجاهد با بیان اینکه بیش از 310 شرکت دانش‌بنیان و فناور در استان داریم، اظهار داشت: پارک علم و فناوری بر این شرکت‌ها نظارت دارد.

وی با تاکید بر اینکه در صدد افزایش تعداد شرکتها هستیم، تصریح کرد: برنامه استان برای تحقق این امر تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به اینکه اگر شرکت‌دانش‌بنیان یا فناوری به خاطر بروز مشکلات فعالیتش کم شود باید مورد پیگیری پارک قرار گیرد، گفت: استانداری هم وظیفه پشتیبانی دارد.

امام جمعه یزد: علم بهره‌برداری از انرژی خورشیدی دانش بنیان و بومی شودتفاهم نامه "توسعه دانش‌بنیان صنعت نفت" امضا شد / تشکیل 7 کارگروه دانش بنیان در مجموعه وزارت نفتبرنامه بانک ملی ایران برای حمایت از شرکت های دانش بنیان

وی گفت: شرکت‌های دانش بنیان هر نقطه نظری داشته باشند با گوش شنوا در اختیارشان هستیم و در حد توان مشکلات را برطرف می‌کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری افزود: ما مدیران دستگاه‌های اجرایی پاسخگوی همه سوالات و ابهامات هستیم تا توسعه استان را داشته باشیم.

انتهای پیام/743/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان شرکت های دانش بنیان شرکت دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری رویدادی با مشارکت معاونت علمی، جهاد دانشگاهی، صندوق نواوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه برگزار شد.

در این رویداد روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه مالکیت فکری باید به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، گفت: معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش بنیان در کشور بنا شود نیاز به بن سازه‌ای دارد که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور مزیت نسبی اقتصاد دانش بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و گفت: ما سال‌ها در حوزه اقتصاد دانش بنیان و توسعه شرکت‌های دانش بنیان کار کرده‌ایم ولی مشاهدات نشان می دهد حدود ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا مربوط به دارایی‌های نامشهود است.

دهقانی ضمن بیان این مطلب که ان چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، نیروهای‌ انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است، خاطرنشان کرد: در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری، ارزیابی و اعتبار بخشی کاری کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور همچنین از توافق با مدیر وایپو (سازمان جهانی مالکیت فکری) برای برگزاری دوره‌هایی در حوزه مالکیت فکری برای اعتباربخشی به مجموعه های کارگذاری در ایران خبر داد و گفت : امیدواریم به زودی چندین تجربه موفق را در حوزه دارایی های نامشهود شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.

وی با بیان این مطلب که ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش بنیان دارایی‌های نامشهود است، گفت: امیدوارم با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری وجود دارد به زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتبار بخشی در کشور باشیم.

کد خبر 6090812 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • برگزاری دومین نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • پتروشیمی و فولاد ارزآورترین شرکتها در ۱۴۰۲/صادرات گاز نصف شد
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن