Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز شنبه به ایرنا افزود: هشدار نارنجی برای بعدازظهر شنبه تا اواخر وقت دوشنبه است و نوع مخاطره نیز بارش باران، رگبار، رعد و برق و مه آلودگی در بیشتر استان سمنان است.

ایرج مصطفوی بیان کرد: تگرگ و احتمال صاعقه در برخی نقاط به ویژه در نواحی مستعد، وزش باد شدید در بیشتر نقاط و در برخی نقاط همراه با گرد و خاک، کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد، دیگر مخاطرات در هشدار نارنجی هواشناسی استان سمنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبگرفتگی و احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها و رودخانه های فصلی به دلیل رگباری بودن بارشها، احتمال خسارت ناشی از باد، احتمال خسارت ناشی از تگرگ و صاعقه، احتمال خسارت سرمازدگی به محصولات کشاورزی، امکان اختلال در تردد محورهای استان به دلیل باران و لغزندگی، مه‌آلودگی و کاهش دید، مهمترین مخاطرات برای روزهای آینده از سوی مدیرکل هواشناسی استان سمنان عنوان شد.

وی مهمترین توصیه ها را لایروبی جویها، آبراه ها و مسیلها، احتیاط در تردد محورها، خودداری از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیلها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز ار تردد و توقف در زیر درختان خشک و کهنسال و ساختمانهای در حال ساخت، استحکام سازه های موقت و تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها به دلیل باد شدید، بیان کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان کمینه و بیشینه دمای هوای امروز شهر سمنان را ۱۳ و ۲۷ درجه سانتیگراد اعلام و اضافه کرد: بیشترین تاثیر کاهش دما در روزهای آینده در یکشنبه رخ می دهد و در سمنان دمای هوا کمینه و بیشینه تا ۱۱ و ۲۱ درجه کاهش می یابد و رضوان در این روز دما یک درجه سانتیگراد را در پیش دارد.

برچسب‌ها سمنان توفان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان توفان سازمان هواشناسی سمنان توفان سازمان هواشناسی هواشناسی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به هشدار هواشناسی سطح نارنجی، از تقویت و تشدید سامانه بارشی برای استان از امروز تا فردا و احتمال وقوع سیلاب خبر داد. - اخبار استانها -

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد، با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی برای استان، اظهار داشت: تقویت و تشدید سامانه بارشی و وزش باد به نسبت شدید تا شدید از امروز تا فردا برای استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به رعد و برق و احتمال رخداد تگرگ و مه، عنوان کرد: سامانه بارشی برای اکثر مناطق استان به ویژه در کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا، فلارد و کیار فعال است و تشدید می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، بیان داشت: همچنین بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب برای استان نیز پیش بینی می‌شود.

چراغ‌پور با اشاره به احتمال ریزش سنگ در جاده‌های کوهستانی، خاطرنشان کرد: لازم است در این مدت از چرای دام در مناطق مرتفع و تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها پرهیز و اجتناب شود.

انتهای پیام/7540

 

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در اصفهان/ ورود سامانه بارشی به استان جدید از امروز
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی در چهار محال و بختیاری
  • هواشناسی قزوین هشدار نارنجی صادر کرد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای لرستان
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان