Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:05:31 GMT

 بازار میوه و تره بار باید از حالت رها شدگی خارج شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۰۳۶۷

 بازار میوه و تره بار باید از حالت رها شدگی خارج شود

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بازار میوه و تره بار باید از حالت رها شدگی خارج شده و نظارت دقیقی بر آن صورت گیرد، همچنین باید در زمینه خرید و فروش میوه، دریافت سود قانونی در بازار و حضور واسطه‌ها ساماندهی صورت گیرد تا مشکلات موجود در این کاهش یافته و از فرار مالیاتی نیز جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالفضل چمندی امروز ۲۷ فروردین ماه در بازدید سرزده از میدان بارسپاد مشهد که با حضور مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و برخی دیگر از مسئولین انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر مردم از تفاوت قیمت میوه و تره در بازار گلایه‌مند هستند به همین جهت بازار میوه و تره بار باید از حالت رها شدگی خارج شده و نظارت دقیقی بر آن صورت گیرد.

وی افزود: باید در زمینه خرید و فروش میوه، دریافت سود قانونی در بازار و حضور واسطه‌ها ساماندهی صورت گیرد تا مشکلات موجود در حوزه میوه و تره بار کاهش یافته و از فرار مالیاتی نیز جلوگیری شود. این بازدید با همکاری سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اداره کل تعزیرات حکومتی استان و استانداری خراسان رضوی انجام شده است. امید است این بازدیدها و اقدامات استانداری خراسان رضوی به عنوان نماینده دولت موجب رضایت مردم و بازارایان و حل مشکلات شود. تلاش ما بر این است تا منافع مردم و بازاریان حفظ گردد؛ تامین مایحتاج مردم خط قرمز دولت سیزدهم است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به ایجاد کمیته ویژه ساماندهی و نظارت بر بازار میوه و تره بار تصریح کرد: این کمیته تشکیل و تا پایان هفته به مشکلات موجود در این زمینه رسیدگی خواهد شد. قرار بر این است سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان صمت استان، سازمان تعزیرات حکومتی تیمی در بازار مستقر کرده و بازار توسط این تیم به صورت روزانه پایش شود تا از این طریق دست دلالان حذف شده و اگر از مبداء ورود میوه مشکلی وجود دارد، روندها اصلاح شود.

در ادامه سید مرتضی مدنی، مدیرکل  تعزیرات حکومتی خراسان رضوی در خصوص این بازدید و اهداف آن اظهار کرد:  این بازرسی با حضور چند دستگاه اجرایی در همراهی با معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی صورت گرفته است.

وی  درباره مشکلات موجود حال حاضر در بازار میوه و تره بار افزود: یکی از این موارد عدم وجود فاکتور مشخص برای خرید میوه، نحوه قیمت‌گذاری و عدم نصب قیمت در دید عموم است. اتحادیه میوه و تره بار مشهد نیز باید این مساله را پیگیری کرده و نظارت‌های لازم را داشته باشند. همچنین حضور ناظرین در بازار باید به صورت مستمر و به جد انجام شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی بیان کرد: ساماندهی قیمت‌ها باید از زنجیره تولید تا مصرف صورت گرفته و این مساله باید زیر نظر سازمان متولی این امر یعنی سازمان جهاد کشاورزی استان و  اتاق اصناف مشهد باشد.  

در ادامه محمدرضا اورانی، رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: از زمان اجرای قانون انتزاع  بازرسی‌های زیادی در بازار میوه و تره بار صورت گرفته است. میدان بار یا بار انداز مبداء توزیع میوه در سطح  شهر است. یکی  از مشکلات موجود در میادین میوه و  تره  بار  این  است که  تنها موز خالص فروشی شده و در سایر موارد قیمت جعبه بر روی قیمت میوه محاسبه می‌شود. همچنین وجود واسطه و چرخش میوه میان واسطه‌ها از دیگر مشکلات است. از لحاظ قانونی تنها یکبار این مساله امکان پذیر بوده  و در صورت افزایش واسطه‌ها این مساله غیر قانونی است.

وی افزود: قیمت میوه بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می‌شود. بنابراین قیمت میوه در بازار باید دارای چهارچوب مشخصی باشد که عوامل مختلفی بر آن دخیل است. هر گونه افزایش قیمت باید به صورت قانونی و در چهارچوب مشخص انجام شده تا در زنجیره تولید تا مصرف  هر حلقه به سود قانونی خود دست یابد. در حال حاضر کمترین سود مربوطه به تولید کننده و ۷۰ درصد دیگر مربوط به حلقه‌های بعدی است. دراین زنجیره قیمت حمل و نقل نیز بسیار تاثیرگذار است. مشکل دیگر در میوه وجود ضایعات بالا است که این مورد نیز باید ساماندهی شود.

در ادامه ناصر شعربافیان، سرپرست مدیریت نظارت و بازرسی محصولات کشاورزی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی نیز اظهار کرد: این بازدید به منظور بررسی و تشریح ساختار موجود در زمینه  داد و  ستد میوه در سطح میدان بار  انجام شده تا  با همکاری  مسئولین در بازار مشکلات رفع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بازار ميوه و تره بار سازمان جهاد کشاورزی تعزيرات حكومتي واسطه ها استانداری خراسان رضوی بازار میوه و تره بار مشکلات موجود تعزیرات حکومتی قیمت میوه صورت گیرد واسطه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران

به گزارش قدس خراسان، یوسف بنی اسدی در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های خراسان رضوی اظهار کرد: بارش باران در حوزه بجستان، سبزوار، جغتای، خوشاب، کلات، باخرز و محور مشهد - سرخس (مزداوند) باعث لغزندگی سطح جاده‌های خراسان رضوی شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری خراسان رضوی افزود: به علت وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی در محور عشق آباد_ بردسکن در حوزه استان خراسان جنوبی، تا اطلاع بعدی مسدود است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت قیمت نوبرانه‌ها تا این تاریخ | قیمت عمده گوجه سبز و توت فرنگی
  • این میوه‌ها همچنان زیر ۱۰۰ هزار تومان قیمت ندارند/ لیست جدید قیمت انواع میوه را ببینید
  • کاهش قیمت نوبرانه‌ها تا پایان اردیبهشت
  • لغزندگی جاده‌های خراسان رضوی در پی بارش باران
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • باران خراسان رضوی را فرا می‌گیرد
  • شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است
  • شنبه همه میادین و بازار‌های میوه و تره بار تعطیل است
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید