Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@06:50:50 GMT

جشن گلریزان در اهر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۰۸۰۴

جشن گلریزان در اهر برگزار می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دادگستری اهر از برگزاری جشن گلریزان ویژه‌ی آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی در این شهرستان خبر داد.

 حجت الاسلام محمدعلی نظری در جمع مسئولان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان و ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع) همه ساله در سراسر آذربایجان شرقی مراسم جشن گلریزان با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد و زندانیان محکوم مالی برگزار می‌شود که امسال نیز مانند سال‌های گذشته با حضور خیرین و اقشار مختلف مردم این مراسم در شهرستان اهر برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: جشن گلریزان مخصوص آزادی افرادی است که مرتکب جرائم غیر عمد از جمله تصادفات راهنمایی و رانندگی و محکومیت مالی داشته و توان پرداخت بدهی را ندارند و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز می‌باشند و خوشبختانه این جشن در شهرستان اهر تبدیل به فرهنگ عمومی شده و نزدیک به دو دهه است که برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام نظری، مردم اهر را مردمی نوعدوست و خیر عنوان کرد و گفت: سال گذشته طبق گزارش ستاد دیه استان در خصوص آزادسازی زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی شهرستان اهر بعد از مرکز استان(تبریز) بیشترین آزادسازی با ۵۸ نفر زندانی جرائم غیر عمد را اهر به خود اختصاص داده که با جمع آوری وجوهات نقدی مردم و خیرین مقدمات آزادسازی این تعداد از افراد از زندان فراهم شد است. 

وی افزود: جشن گلریزان امسال نیز در ۳۰ فروردین ماه با حضور گسترده خیرین و مردم نوعدوست شهرستان اهر برگزار می‌شود و امیدواریم در این کار خداپسندانه شاهد بازگشت تعداد زیادی از زندانیان جرائم غیر عمد و محکومین مالی به آغوش خانواده هایشان باشیم.

رئیس دادگستری اهر در ادامه خطوط قرمز دستگاه قضایی را امنیت و معیشت مردم برشمرد و گفت: دستگاه قضایی به این موضوع حساسیت جدی داشته و انتظار می‌رود تمامی مسئولان و مدیران دولتی و خصوصی در خدمت امنیت منطقه و معیشت عمومی جامعه تلاش نمایند و در این راستا دستگاه قضایی با هیچ تعارفی با کسی نداشته و با مشاهده کوچکترین تهدیدی و یا تجاوزی از سوی افراد و گروهی به امنیت و معیشت مردم طبق قانون با متخلفین برخورد جدی خواهد کرد. 

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌های مستمر دادستان عمومی و انقلاب اهر در امر امنیت و رصد قیمت‌ها در ابعاد مختلف معیشت مردم، افزود: دستگاه قضا با ورود به بحث بازار و تشکیل ستاد تنظیم بازار با همراهی دادستان تلاشگر و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اهر تاکنون توانستیم قیمت بازار گوشت قرمز و سفید را نسبت به سایر شهرستان‌های استان کنترل کنیم و در این خصوص هیچ مشکلی نداریم. 

حجت الاسلام نظری بر رصد جدی و دائمی دستگاه قضا به قیمت‌های مصوب بازار نیز اشاره کرد و گفت: اگر هر صنفی، گروهی و اتحادیه بدون مقررات و مصوبه قانونی نسبت به افزایش قیمت‌ها اقدام کند، صد در صد با برخورد جدی دستگاه قضایی روبرو خواهد شد و در این خصوص با هیچ کس مماشات نخواهیم کرد؛ خصوصا افرادی که بخواهند قیمت شن و ماسه را افزایش دهند و یا کالای سهمیه ای وارد و به قیمت آزاد به فروش برسانند که در این راستا نیز چندین پرونده تخلف تشکیل و در دست بررسی می‌باشد که به زودی نتیجه آن به اطلاع مردم خواهد رسید.  

وی از تشکیل پرونده ترک فعل شهرداری و کارکنان شهرداری در ماجرای برف روبی اخیر نیز خبر داد و افزود: این پرونده در حال بررسی است و مسئولان باید بدانند این مسئولیت به دست آمده به برکت خون شهدا و جهاد و قیام مردم می‌باشد و باید مسئولان برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی، دفاع از خون شهدا و تبعیت از منویات رهبر معظم انقلاب در راستای تامین معیشت مردم و امنیت جامعه تلاش کنند که این ترک فعل‌ها قابل قبول نیست و باید پاسخگو باشند. 

حجت الاسلام نظری در ادامه وضعیت فعلی شهر اهر را با نبود شهردار و سرپرست شهرداری در حالت نابسامان ذکر کرد و از شوراهای شهر خواست هر چه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند. 


وی گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد وضعیت نامطلوب در سطح شهر اهر از جمله عدم جمع آوری و افزایش سگ‌های ولگرد در داخل شهر، تجمع زباله‌ها در محل‌های مختلف شهر و استشمام بوی نامطبوع آن، نامساعد بودن وضعیت آسفالت خیابان‌ها و... هستیم که این امر باعث نارضایتی و گلایه مندی مردم شده به مسئولان شده است و اعضای شورای اسلامی شهر باید در اسرع وقت نسبت به حل این موضوع اقدام کنند و در غیر این صورت هرگونه مشاهده تخلف یا کوتاهی در این امر از سوی شوراها بلافاصله دستگاه قضایی از راه قانونی وارد عمل شده و تصمیم گیری خواهد کرد و در این رابطه و خصوصا در دفاع از حق و حقوق مردم کوتاه نخواهیم آمد.

به گزارش ایسنا، رئیس دادگستری اهر خطاب به شوراها افزود: شما با رای مردم به این سمت رسیده‌اید، پس باید برای مردم و معیشت مردم تلاش کنید و از هرگونه مسائل دیگر و یا حفظ کرسی دوری کرده و در محل خدمت خود برای مردم تصمیم گیری کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها شهرستان اهر جشن گلريزان زندانیان جرائم غیر عمد برگزار می شود دستگاه قضایی جشن گلریزان حجت الاسلام شهرستان اهر معیشت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر دوشنبه به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

وی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

علم الهدی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

کد خبر 6092055

دیگر خبرها

  • موتور محرک اقتصاد در کشور مشارکت مردم است
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود/ سند تحول قضائیه حلال مشکلات عدلیه
  • جشنواره عدالت و رسانه برگزار می‌شود
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • ورزشکاران کشتی پهلوانی یاسوج جشن گلریزان برگزار کردند