Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از طوفان گرد و غبار در تاریخ ۱۸ تا ۲۰ فروردین سال جاری، ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی این رخداد توسط تیم کارشناسی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور بر روی نمونه گرد و غبار ایستگاه مستقر در مرکز پژوهش‌های کاربردی البرز بررسی شد.

به گزارش روز شنبه ایران اکونومیست از روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی البرز در این خصوص گفت: بررسی ویژگی‌های فیزیکی و شیمیایی این نمونه حاکی از آن است که گرد و غبار در این محل دارای دو منشاء بیرونی و داخلی است و خوشبختانه با توجه به آنالیزهای شیمیایی، آلایندگی غیرمتعارف و با سمیت بالا دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی شیخ یادآور شد: طوفان‌های گرد و غبار در این فصل به‌طور معمول منشاء بیرونی دارند اما با توجه به خشکی آب و هوایی که امسال با آن روبرو هستیم منشاء‌های داخلی نیز در این پدیده سهم داشته‌اند.

رئیس مرکز پژوهش‌های کاربردی البرز با اشاره به اینکه مطالعه دقیق ذرات گرد و غبار کمک فراوانی به شناسایی منشاء و ماهیت فیزیکی و شیمیایی این پدیده جهت انتخاب روش‌های مناسب برای مقابله با آن می‌کند، افزود: در این خصوص و بر این اساس مطالعات انجام شده، رسوب این گرد و غبار شامل ذراتی در اندازه سیلت و رس و کانی‌های بیشتر کربناته، رسی و  کوارتز است.

وی همچنین تاکید کرد: نمونه‌های این رخداد از سطح کشور در دست جمع‌آوری هستند و به‌زودی آنالیز و گزارش خواهند شد.

دنبال کار میگردی؟ بیش از 2000 فرصت شغلی با حقوق و مزایای عالی

پیشنهاد امروز

گفتنی است؛ آلودگی‌های ناشی از طوفان‌های گردوغبار از مهمترین مخاطرات طبیعی دهه‌های اخیر در خاورمیانه بوده که چالش‌های اقتصادی و اجتماعی فراوانی را در منطقه به همراه داشته است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: وزارت صنعت معدن و تجارت ، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور ، شهرک صنعتی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور شهرک صنعتی گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۰۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ،رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  گفت : مسؤلان دولت گذشته بدون توجه به وضعیت این بناها، با برگزاری یک جشن رسانه ای، اعلام کردند که بازسازی خرابی‌های زلزله تمام شده است.

محمد حسن نامی دیروز در سفری دو روزه با هدف بازدید از برخی حوزه‌های مدیریت بحران و ساختمان‌های آسیب دیده از زلزله ۱۳۹۶ به استان کرمانشاه سفر کرده است.

برنامه سفر معاون وزیر با حضور در شهرستان سرپل ذهاب با دیدار با خانواده شهدا و بازدید از ساختمان‌های زلزله زده و آسیب دیده شهرستان آغاز شد.

بازدید از آبشوران، قره سو، سالن‌های چند منظوره شهر کرمانشاه، بافت فرسوده کرمانشاه و... از دیگر برنامه‌های معاون وزیر است.

دیگر خبرها

  • جایگزینی یک‌سوم آب مصرفی صنایع یزد با آب نامتعارف
  • بازتخصیص آب غیرمتعارف به ۳۱ صنعت استان یزد
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان
  • ۶۴ درصد حجم سدها پر شد/ بارش‌ها چقدر بالا رفت؟
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان