Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@04:33:19 GMT

بارش و وزش باد مهمان استان سمنان/ دما ۱۰ درجه کم می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۱۰۷۱

بارش و وزش باد مهمان استان سمنان/ دما ۱۰ درجه کم می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه کم فشار بارش‌زا از سمت غرب وارد استان سمنان شده و در دو روز آتی دمای هوا تا ده درجه نیز کاهش پیدا خواهد کرد همچنین استان سمنان شاهد صاعقه، بارش و وزش باد شدید خواهد بود.

کاهش ۱۰ درجه‌ای دما، باد شدید و صاعقه و هشدار نارنجی از جمله کلیدواژه‌های اطلاعیه هواشناسی سمنان همزمان با صبح شنبه است از سوی دیگر باید گفت هواشناسی استان با اعلام هشدار نارنجی، باران و رگبار، کاهش ۱۰ درجه سانتیگراد دما، باد شدید و احتمال صاعقه پیش‌بینی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صاعقه و هشدار هواشناسی

در اطلاعیه هواشناسی استان سمنان همچنین آمده است: هشدار نارنجی برای بعدازظهر شنبه تا اواخر وقت دوشنبه است و نوع مخاطره نیز بارش باران، رگبار، رعد و برق و مه آلودگی در بیشتر استان سمنان است همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف و برای دامنه جنوبی البرز و شمال‌شرق کشور، کاهش نسبی دما و در برخی نقاط رویداد تگرگ مورد انتظار است همچنین باید گفت گستره سامانه بارشی در نوار شمالی کشور، مرکز، شرق، جنوب و جنوب‌شرق کشور و همچنین دامنه‌های زاگرس در استان‌های مرکزی قم، و شرق لرستان و همچنین ارتفاعات در جنوب‌غرب کشور تداوم دارد.

برای مرکز استان طی امروز و فردا آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای همزمان با روز شنبه ۲۶ و ۱۷ درجه بالای صفر و برای فردا ۱۹ و ۱۳ درجه بالای صفر اعلام شده است که نشان می‌دهد شاهد کاهش محسوس دمای هوا در سمنان خواهیم بود.

در شاهرود نیز آسمان ابری است و ورود سامانه کم فشار بارشی به این بزرگترین شهرستان استان از امروز به مدت دو روز شرایط را بارش‌زا همراه با وزش باد شدید خواهد کرد آسمان شاهرود از سوی هواشناسی نیمه ابری گاهی رگبار و رعد و برق در بعد از ظهر امروز وزش باد شدید پیش بینی شده است. بیشینه و کمینه دمای هوا برای امروز ۲۷ و ۱۵ و همچنین برای فردا ۲۳ و ۹ درجه بالای صفر اعلام شده که نشان از کاهش دما دارد.

کاهش دما در استان سمنان

در دامغان دماسنج‌ها روی ۱۹ ایستاده‌اند و آسمان نیمه ابری است آسمان نیمه ابری تا ابری همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی شده و دمای هوا کاهش نیز خواهد یافت در میامی فعلاً آسمان نیمه ابری است اما از امروز عصر به مرور بر میزان ابرها افزایش می‌یابد. بیشینه و کمینه دمای هوای میامی ۲۸ و ۱۰ درجه بالای صفر است و در کالپوش نیز طی ۲۴ ساعت آتی بارش باران و صاعقه را شاهد خواهیم بود. دمای هوا همچنین در ۴۸ ساعت آتی کاهش نیز خواهد یافت.

سامانه کم فشار بارشی به گرمسار رسیده و وارد این شهرستان شده است بارش باران و صاعقه و رگبار پراکنده پیش بینی هواشناسی در ایوان کی و گرمسار است بیشینه و کمینه دمای هوای گرمسار ۳۰ و ۱۴ درجه بالای صفر است و شرایط تا عصر امروز نیز بارندگی شدید را خواهیم داشت اما از فردا کم کم از میزان ابرها کاسته می‌شود تا این سامانه کم فشار بارشی به سمت دیگر شهرستان‌های استان وارد شود.

در نهایت باید گفت سامانه کم فشار بارشی وارد استان سمنان شده و طی ۴۸ ساعت آتی نقاط مختلف استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد صاعقه و رگبار بارندگی همراه با کاهش دما مهمترین ویژگی‌های این سامانه کم فشار بارشی است از سوی دیگر هواشناسی استان سمنان اعلام کرد که دمای هوا در استان تا ده درجه نیز کاهش خواهد یافت.

کد خبر 5467922

منبع: مهر

کلیدواژه: صاعقه سامانه بارشی اداره کل هواشناسی استان سمنان کاهش دما سمنان ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا ماه رمضان 1401 گرد و غبار خراسان رضوی مشهد هفته هنر انقلاب اسلامی ماه مبارك رمضان گرگان انقلاب اسلامی هنر آلودگی هوا بیشینه و کمینه دمای هوا سامانه کم فشار بارشی آسمان نیمه ابری درجه بالای صفر وزش باد شدید استان سمنان رعد و برق پیش بینی ۱۰ درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما

آسیه آقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به گذر و فعالیت سامانه ناپایدار از امروز تا روز چهارشنبه بر فراز استان، اظهار داشت: بر این اساس وضعیت جوی در اکثر مناطق به صورت قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید تا شدید، در برخی مناطق مستعد احتمال گردوخاک و بارش‌های رگباری گاهی همراه با رعدوبرق و احتمال تگرگ، به ویژه در غرب و شمال استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه افزایش ابر در برخی مناطق شرق و شمال و روز سه شنبه احتمال رگبارهای پراکنده و موقت در این مناطق و در سطح استان، افزایش شدت وزش باد، گاهی تندباد لحظه‌ای انتظار می‌رود.

به گفته کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق ۲ تا سه درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۳ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه دمای آن به ۱۱ درجه بالای صفر بالای می‌رسد.

کد خبر 6098259

دیگر خبرها

  • بارشهای رگباری مناطقی از اصفهان را فرامی گیرد/ کاهش ۳ درجه ای دما
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • بامداد امروز بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری بود
  • وزش باد شدید همراه با افزایش ابر در برخی نقاط استان قم
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز
  • ورود سامانه جدید بارشی به همدان / فردا دمای سطح خاک به صفر می‌رسد
  • باران همچنان مهمان کویر کرمان است