Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک احسان آنقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شکایت‌های واصله و تماس‌های مردمی با مرکز فوریت های سایبری استان در خصوص هک حساب کاربری به خصوص اینستاگرام، روندی افزایشی داشته و تعداد زیادی از هموطنان به واسطه رعایت نکردن نکات امنیتی در دام مجرمان سایبری گرفتارشده‌اند و دسترسی آن ها از صفحه شخصیشان به کلی قطع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل اصلی هک شدن حساب های کاربری را سهل انگاری کاربران و استفاده از کلمات عبور بسیار ضعیف دانست و افزود: بررسی دقیق تماس ها و گزارشات مردمی حاکی از آن است که عدم توجه به هشدارهای پلیس و استفاده از رمز عبور ساده که در برخی موارد حتی افراد از شماره موبایل خودشان به عنوان رمز عبور استفاده کرده‌اند زمینه ساز دسترسی غیرمجاز شیادان سایبری را  فراهم آورده است.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با اشاره به این موضوع که هک اینستاگرام با استفاده از نرم افزارهای تقلبی و واسط به عنوان یکی دیگر از روش‌های هک می باشد نیز بیان کرد:یکی از مواردی که به واسطه آن اکانت اینستاگرام کاربران هک می‌شود،استفاده از نرم‌افزارهای واسطه‌ای برای افزایش تعداد فالور،لایک یاک امنت است که اطلاعات ورود به حساب کاربران را گرفته و دسترسی غیرمجاز را انجام می دهد.

آنقی در خصوص شگرد کلاهبرداران پس از دسترسی به حساب کاربری قربانیان افزود: مجرمین پس از دسترسی به حساب کاربری افراد در اینستاگرام،اقدام به ارسال پیام‌هایی مبنی بر درخواست کمک مالی به دلایل مختلف همچون سانحه رانندگی،بستری شدن در بیمارستان،گم کردن مدارک و کارت های بانکی و... می کنند و با ذکرمبلغ  و شماره‌ حساب به‌ تمامی دوستان و دنبال کننده ای قربانی ، در خواست وجه می کنند.

وی از هموطنان خواست جهت پیشگیری از هک اکانت اینستاگرام خود از رمزهای پیچیده شامل حروف کوچک،حروف بزرگ،اعداد و نشانه استفاده کنند و افزود: با فعال‌سازی ورود دومرحله‌ای امنیت حساب کاربری خود را تا حدممکن  بالابرده و درصورت دریافت هرگونه پیام کمک مالی از سمت دوستان و آشنایان خود در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام حتماً با آنها تماس گرفته و از صحت درخواست مطمئن شوند.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: هک شدن اینستاگرام شبکه های اجتماعی مجازی هک اکانت اینستاگرام حساب کاربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رییس پلیس فتا فراجا از آغاز طرح عملیات پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج کنندگان خشونت در فضای مجازی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش مهر، سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا فراجا گفت: در جهت پاکسازی و ارتقای امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا بر علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

این مقام ارشد سایبری خبر داد: در این راستا ۳۴ کار گروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص رصد تارنما‌های مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است، شروع به اجرای طرح کرده‌اند.

وی ادامه داد: بر اساس تجزیه، تحلیل و رصد‌های صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح، مهمات، افشانه و شوکر الکتریکی صرفاً یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری به جهت کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌گردد و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچ گونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتا فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش هموطنان در فضای مجازی؛ از کاربران خواست: ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به پلیس فتا گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • پویش مجازی «خاطره ای از معلمم» در البرز اجرا می‌شود
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم