Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@13:28:33 GMT

واکنش مقتدی صدر به اقدام موهن علیه قرآن در سوئد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۱۱۸۰

واکنش مقتدی صدر به اقدام موهن علیه قرآن در سوئد

رهبر جریان صدر در واکنش به اقدام موهن علیه قرآن در سوئد، ضمن درخواست از وزارت خارجه عراق برای واکنش مناسب،  از روی آوردن به برگزاری تظاهرات و اعتراضات گسترده خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هتاکی انجام شده به قرآن کریم آن هم در ماه رمضان، واکنش مقتدی صدر رهبر جریان صدر را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در توییتی از وزارت خارجه عراق خواست که سفیر سوئد در عراق را احضار کند.

رهبر جریان صدر اعلام کرد: در ماه قرآن، قرآن در یک کشور اروپایی سوزانده می‌شود که  مسلمانان زیادی در آن هستند. این اقدام تحریک آمیز علیه احساسات مسلمانان برای چیست؟

وی نوشت: اگر به خدا و شرع ایمان نداری حق نداری که کتاب آسمانی را بسوزانی. این همزمان با حمله به قدس شریف است. گناه قدس چیست که مظلوم علیه ظالم به پا خاسته است؟

رهبر جریان صدر در ادامه توئیت خود آورده است: وزارت خارجه عراق باید که نماینده سوئد را احضار کند تا ماهیت این جنایتکار تروریست و فتنه‌ای که به دنبال آن با ایجاد تفرقه میان ادیان هستند، روشن شود.

مقتدی صدر اعلام کرد: نه افراط گرایی داعشی نماینده اسلام است و نه افراط گرایی الحادی نماینده اروپا.

وی هشدار داد: اگر اقدام خاصی رخ ندهد ما دست به اعتراضات مسالمت آمیز ضد تعدی کنندگان به مقدسات و قرآنمان خواهیم زد.

رهبر جریان صدر بیان کرد: در پایان از دولت سوئد می‌خواهم که در برابر این قبیل اقدامات در راستای حفظ صلح و آرامش بایستد.

یادآور می شود که شبکه تلویزیونی تی آر تی ورلد تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌دهد فردی در سوئد با هتک حرمت قرآن کریم در حال به آتش کشیدن این کتاب مقدس است.

بر اساس این گزارش، «راسموس پالودن» رهبر حزب راست گرای افراطی در دانمارک اقدام به سوزاندن قرآن در یکی از محله‌ها در سوئد کرده است. او قبل از این کار در یک اقدام توهین آمیز دیگر اقدام به پرتاب قرآن کریم کرد. با این همه، این رهبر راست گرایان افراطی برای حضور در انتخابات تحت حمایت قرار گرفت.

«مایکل سباستین » مدیر مرکز روابط مسلمانان در دانمارک در سخنانی گفت: او در تندترین سخنرانی که می‌توان در فضای آنلاین آن را پیدا کرد، حتی خواهان به راه افتادن یک جنگ داخلی شد. 

در ماه آوریل، اقدامات تحریک آمیز پالودن ضد مسلمانان سبب ایجاد اشوب در کپنهاگ -پایتخت دانمارک- شد.

«مایکل سباستین عباسی» گفت: پلیس به او اجازه داد چنین کاری انجام دهد. بسیاری پلیس را به دلیل اتخاذ این تصمیم مقصر می‌دانند، زیرا به او اجازه داده شد این کار را انجام دهد و آن‌ها می‌دانستند این اتفاق روی خواهد داد. 

پالودن که همچنین یک وکیل است اعلام کرد در حال استفاده از حق خود برای داشتن آزادی بیان است، اما مقامات به نام آزادی بیان تا کجا می‌توانند پیش بروند؟

راسموس پالودن رهبر حزب راست افراطی ضد مهاجرت دانمارک، این کتاب مقدس را در محله‌ای در سوئد که بیشتر جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، سوزاند.

راسموس پالودن با همراهی پلیس روز پنجشنبه به یک فضای عمومی باز در جنوب لینکوپینگ رفت و کتاب مقدس مسلمانان را بر روی زمین گذاشت و در حالی که اعتراض افراد را نادیده گرفت، آن را سوزاند. حدود 200 تظاهرکننده برای اعتراض به اقدام او در این مکان تجمع کردند.

این افراد از پلیس خواستند جلوی این رهبر نژادپرست را بگیرد. پس از بی توجهی پلیس به این درخواست ها، یک سری رویداد‌هایی رخ داد و این افراد خیابان را بستند و به سوی پلیس سنگ پرتاب کردند.

اقدامات مشابه ضد مسلمانان قبلا توسط گروه‌های نژادپرست راست افراطی در دانمارک انجام شده بود. پالودان در سال 2019 نیز اقدام به سوزاندن قرآن کرد و کتاب مقدس مسلمانان را به هوا پرتاب کرد.

در اواخر ماه اکتبر، پس از اینکه این سیاستمدار جنجالی ضد مسلمان اعلام کرد قصد دارد تظاهراتی تحریک آمیز در برلین برگزار کند، مدتی از ورود او به آلمان جلوگیری شد.

«میکائیل یوکسل» سیاستمدار ترک تبار -که حزب رنگ‌های مختلف را در سوئد تأسیس کرد- در سخنانی گفت اقدامات تحریک آمیز «اسلام هراسانه» این سیاستمدار نژادپرست ضد مسلمان تحت حمایت پلیس در شهر‌های سراسر سوئد همچنان ادامه دارد.

یوکسل گفت:  «پالودن» محله‌هایی را برای این کار انتخاب می‌کند که بیشتر ساکنان آن مسلمان هستند. او همچنین این کار موهن را در مکان‌های نزدیک به مساجد انجام می‌دهد. در سوئد که از حقوق بشر، آزادی مذهب و وجدان دفاع می‌کند، قرآن در محله‌های مسلمان نشین تحت حمایت پلیس سوزانده می‌شود. پلیس همچنین از مسلمانان می‌خواهد به عقل سلیم خود رجوع کنند و این در حالی است که کتاب مقدس آن‌ها در مقابل چشمانشان سوزانده می‌شود.

پاسخ مسلمانان به اقدام پلیس سوئد در اعطای مجوز قرآن سوزی

در درگیری میان مخالفان یک گروهک راستگرای افراطی و نیرو‌های امنیتی سوئد که روز جمعه در اوربرو در سوئد روی داد، چهار نیروی امنیتی زخمی شدند و 4 خودروی پلیس به آتش کشیده شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان به تصمیم یک گروه راستگرای افراطی که قرآن کریم را آتش زدند با پلیس درگیر شدند که این درگیری به زخمی شدن چهار نیروی پلیس منجر شد.

پلیس سوئد در وب سایت خود اعلام کرد که در این تظاهرات خشونت‌آمیز، چهار اتومبیل پلیس به آتش کشیده شده و حداقل چهار افسر پلیس و یک فرد عادی بر اثر پرتاب سنگ معترضان و حمله گروه‌های بزرگ به حصار پلیس و شکستن حصار‌های ضد شورش مجروح شدند.

این تظاهرات که مجوز پلیس را دریافت کرده بود توسط راسموس پالودان (سوئدی- دانمارکی) رهبر حزب سیاسی راست افراطی دانمارک، سازماندهی شده بود. پلیس برای آرام کردن اوضاع، تظاهرات را منحل کرد و بعد اعلام کرد که اکثر مخالفان برگزاری تظاهرات منطقه را ترک کرده اند.

خبرگزاری سوئد تی تی گفت خشونت در حومه استکهلم پس از آنکه پالودان اوایل روز جمعه در آنجا یک نسخه از قرآن را به آتش کشید، آغاز شد. پلیس گفت برخی از افسران منتقل شده به بیمارستان ممکن است از ناحیه بازو دچار شکستگی شده باشند.

واکنش وزارت خارجه عراق به حوادث مسجدالاقصی

وزارت خارجه عراق حوادث جاری در فلسطین و افزایش روند خشونت و دامنه عملیات نظامیان رژیم صهیونیستی در تعدادی از شهرها و روستاهای فلسطینی و استفاده مفرط از خشونت علیه فلسطینیان را که با قربانی و مجروح شدن و دستگیری آنان همراه است، به شدت محکوم کرد.

این وزارتخانه در ادامه بر مخالفت عراق با هرگونه فراخوان برای هجوم به اماکن مقدسه از جمله مسجدالاقصی و دیگر مساجد تاکید کرد.

عراق همچنین با ضروری دانستن مهار تحولات سریع و خطرناک، بر ایستادگی همیشگی عراق در کنار ملت فلسطین برای استیفای تمامی حقوق خود تاکید کرد.

وزارت خارجه عراق همچنین خاطرنشان کرد که زبان خشونت به کار گرفته شده توسط تل آویو، منجر به تنش بیشتر خواهد شد و هیچ راه حلی را در پی نخواهد داشت.

حزب الله عراق: جنایات رژیم صهیونیستی فقط توسط رزمندگان فلسطین متوقف می‌شودیورش وحشیانه اشغالگران صهیونیست به مسجدالاقصی/ 152 فلسطینی زخمی شدند+ فیلم و عکس

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عراق اخبار عراق وزارت خارجه عراق رهبر جریان صدر تحریک آمیز ضد مسلمان قرآن کریم کتاب مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر چهارشنبه در کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای و اجلاسیه اساتید معارف اسلامی سراسر کشور گفت: خداوند قرآن کریم را به گستره فراگیر همه زمان‌ها تا روز قیامت نازل کرده و امام هادی علیه السلام نیز در این خصوص فرمودند تازگی و طراوت قرآن کریم به دلیل آن است که خداوند این کتاب را تنها برای زمان و مردم خاصی نازل نکرده است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید از تمام افرادی که در برپایی کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه ای تلاش کردند قدردانی کرد و امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر این موضوع تاکید داشتند که باید در قرآن تامل و تدبیر کرد که در این صورت کلام وحی در انسان نفوذ کرده و اثر بخش خواهد بود.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در موضوعات مختلف رویکرد قرآنی دارند که البته این امر در قبل و بعد از انقلاب اسلامی متفاوت بوده و تفسیر آیات بر اساس شرایط هر دوره بوده است.

وی تاکید کرد: شیوه تفسیری آیت الله خامنه ای اجتهادی و قرآن به قرآن و مبتنی بر روایات و خرد و عقل است که برخی پژوهشگران نکات ظریفی در خصوص روش تفسیری رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تدبیر و تامل در کلام وحی پیش از تلاوت آن دارای اهمیت است که در این راستا توجه به محکمات در کنار مشابهات باید مورد توجه کرد.

آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: تفسیر قرآن کریم باید به نحوی باشد تا همگان آن را فهم و درک کنند و باید موضوعات مختلف اجتماعی مورد توجه باشد و صرفاً به احکام پرداخته نشود و رویکرد هدایتی و تربیتی در این عرصه مورد توجه باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه قرآن نسخه شفابخشی برای بشریت است افزود: تامل در قرآن کریم موجب خواهد شد زنگار از دل انسان برداشته شود و بستر لازم برای هدایت انسان فراهم گردد که در این صورت آدمی مشمول رحمت الهی نیز خواهد شد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است و در هر بیان ایشان از معارف قرآنی نشانه‌های دیده می‌شود.

کد خبر 6094253

دیگر خبرها

  • واکنش کره شمالی به تازه‌ترین تحریم‌ها علیه تهران
  • چهره فقاهت و قرآنی رهبر انقلاب به جهان معرفی می‌شود
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • نخستین واکنش دانشگاه کلمبیا به یورش پلیس آمریکا علیه دانشجویان
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو