Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@09:05:27 GMT

اختصاص شماره تلفن واحد برای اعزام واحدهای امدادی

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۱۳۱۶

اختصاص شماره تلفن واحد برای اعزام واحدهای امدادی

به گزارش خبرگزاری مهر، پدرام قودجانی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته دنیا وجود شماره واحد امدادی یکی از الزامات در سیستم مدیریت حوادث و شرایط اضطرار است، گفت: ایجاد این خدمت ضمن جلوگیری از بلاتکلیفی شهروندان در تماس با دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان، سبب اطلاع سریع حوادث، اعزام همزمان تیم‌های امدادی مورد نیاز، ارائه خدمات فوریتی به شهروندان در کوتاه‌ترین زمان ممکن (زمان طلایی) و در نهایت سرعت بخشی به نجات جان و مال شهروندان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: موضوع راه‌اندازی مرکز اعزام مشترک و شماره تماس واحد امدادی (SOS) سوم آذرماه سال گذشته در نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در دولت سیزدهم با حضور وزیر کشور مصوب و به سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران مأموریت داده شد تا با مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط نسبت به راه‌اندازی این شبکه اقدام کند. شهردار تهران نیز این موضوع را یکی از کلان پروژه‌های شهر تهران تعیین کرده است.

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به تأثیر مثبت این اقدام بر کیفیت خدمت رسانی به شهروندان، عنوان کرد: این طرح به صورت پایلوت در شهر تهران اجرا و پس از رفع موانع و چالش‌های اصلی و تسهیل فرآیند اجرا، قابل توسعه و بهره‌برداری در سراسر کشور خواهد بود.

وی تصریح کرد: مدت زمان تقریبی اجرای این طرح در صورت انجام حمایت‌های لازم دو سال خواهد بود که شش ماه از این زمان به بررسی تجارب داخلی و بین‌المللی، بررسی و یکسان‌سازی رویه اقدام دستگاه‌ها و انجام مطالعات لازم اختصاص خواهد یافت. به همین منظور برابر برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مطالعات اولیه این کلان پروژه با مشارکت مرکز مطالعات شهرداری تهران، نمایندگان ذیربط دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان و متخصصین و اساتید دانشگاه در قالب هیئت اندیشه‌ورز در هفته پایانی فروردین ماه برگزار و با توجه به گستردگی اقدامات مورد نیاز جلسات به صورت هفتگی تداوم خواهد داشت.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با تحقق و اجرایی سازی این خدمت گام مؤثری در جهت تسهیل فرآیند امداد رسانی و خدمت به شهروندان برداشته شود.

کد خبر 5467980

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران شهرداری تهران شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی سازمان زندان ها پلیس راهور آلودگی هوا بهزیستی شهرداری علیرضا زاکانی سازمان بهزیستی گردشگری سازمان محیط زیست قوه قضاییه شهر تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است، در دستور کار قرار گرفت و پیوست شماره (۱) و پیوست شماره (۳) جدول شماره ۱۱ لایحه بودجه به تصویب نمایندگان رسید و کمیسیون تلفیق و نماینده دولت با این پیوست‌ها موافقت کردند.

در ادامه محمدباقرقالیباف با قدردانی از مجلس و دولت در بررسی و اتمام بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در توضیحاتی گفت: در جداول تلاش شده بود که تراز رعایت شود. البته در داخل جداول اگر ناترازی‌هایی وجود داشته باشد این اجازه را باید هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشد تا در رفت و برگشت‌هایی که بخش دوم لایحه بودجه با شورای نگهبان دارد، کار به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر رفت و برگشتی که در لایحه بودجه بین مجلس با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت انجام شود که ماهیت جداول را تغییر دهد، حتما به صحن مجلس خواهد آمد تا توسط نمایندگان این موضوع بررسی شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: طبق نظر دولت و کمیسیون تلفیق مقرر شد از بودجه وزارت بهداشت و درمان برای پرستاران و کادر درمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فوق العاده شغل آنها اختصاص داده شود و در تراز جداول باید این مبلغ لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی ۱۵ پایگاه امدادی در لرستان
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال