Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-02@22:52:49 GMT

۳ تفاوت طرح جدید شفافیت آرای نمایندگان

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۱۷۳۰

۳ تفاوت طرح جدید شفافیت آرای نمایندگان

به گزارش «نماینده»، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان، اظهار کرد: طرح شفافیت آرای نمایندگان اصلاح شده و پس از تصویب در کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در دستورکار جلسات هفتگی مجلس قرار گرفته است.

وی در توضیح تغییرات طرح فعلی شفافیت آرای نمایندگان، اظهار کرد: طرح جدید نسبت به طرح قبلی کامل‌تر است و شفافیت مختص مجلس نیست و باید در همه بخش‌ها باشد از جمله مذاکرات جلسات هیئت دولت ، جلسات شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. به صورت شفاف باشد، لذا شفافیت را برای همه نهادها در نظر گرفته‌ایم که این دست آورد بزرگی است که در طرح جدید دیده شده است.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه 2 موضوع دیگر نیز در این طرح دیده شده است، ادامه داد:شفافیت در امور ملی مانند برجام،«CFT»«FATF» و پالرمو شفاف باشد که باعث می ‌شود که مردم ببینند که وکلایشان چه میزن بینش و بصیرت سیاسی دارند.

ابوترابی با تاکید بر اینکه باید رأی نمایندگان در امور ملی شفاف باشد، ادامه داد: اما اعلام آرا نماینده در امور منطقه‌ای برای آنها مشکلاتی را ایجاد می‌کند و باعث چند برابر شدن اختلافات می‌شود.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس تاکید کرد: بهتر است رای وکلای‌ملت درموضوعات محلی به صورت غیر شفاف باشد تا حریت نماینده حفظ شود.

به گزارش تسنیم، طرح شفافیت آرای نمایندگان  در 15 بهمن ماه سال 99 به رأی گذاشته شد و کلیات آن با 153 رأی موافق، 63 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 234 نماینده حاضر، رد شد و پس از آن با استفاده از ظرفیت ماده 130 آیین‌نامه داخلی مجلس، با جمع‌آوری امضای 50 تن از نمایندگان، بار دیگر این طرح در دستور کار جلسات خانه ملت قرار گرفت،بنابراین طرح بار دیگر به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی ارجاع و اصلاح شد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: شفافیت آرا نماینده شفافیت آرای نمایندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۸ با عنوان «برآورد تملک دارایی‌های مالی» را به تصویب رساندند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با جدول ۸ مخالفت کردند، لذا این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: موضوع بر سر ۲ رأی بود که در جدول ۸ جابه‌جا شد و قرار شد به دولت اجازه داده شود که در صورت نیاز با یکسری جابه‌جایی‌ مشکل خود را حل کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته از نمایندگان درخواست دارند که این جدول را به تصویب برسانند.

کد خبر 6092745 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مردم تقسیم‌بندی‌های سیاسی مجلس را مشخص می‌کنند
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • مصوبه‌ای برای شفافیت درآمدهای نفتی و مصارف این حوزه
  • تصویب جدول مربوط به مصارف استانی در مجلس
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟