Web Analytics Made Easy - Statcounter

 محمد مهدی مجذوبی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: موارد جدید مرگ با تست پی سی.آر مثبت در هفته گذشته در مجموع چهار نفر بوده این در حالیست که این آمار در هفته ماقبل ۹ نفر بوده است.

وی اضافه کرد: از چهار مورد مرگ ناشی از کرونا در هفته گذشته، هر چهار نفر بالای ۸۰ سال بوده و سه نفر از آنها واکسن کرونا را تزریق نکرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: مجموع مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته و اورژانس در هفته گذشته نسبت به هفته قبل ۹ درصد کاهش داشته است.

مجذوبی ادامه داد: تعداد موارد جدید بستری بیمارستانی ۳۴۳ بیمار بوده که در هفته گذشته با ۷.۸ درصد افزایش به ۳۷۰ بیمار افزایش یافت.

وی پیش بینی کرد: با توجه به کاهش میزان مراجعه سرپایی به مراکز درمانی به طور حتم شمار بستری هم در روزهای آینده روند نزولی داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان همدان با علائم تنفسی مشکوک و قطعی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۶۷۶ مورد بوده است.

مجذوبی خاطرنشان کرد: ۴۸ بیمار بستری جدید مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته داشته ایم که از این تعداد هشت بیمار در بخش آی.سی.یو پذیرش شدند.

وی ادامه داد: هم اینک شمار بیماران بستری در بخش آی.سی.یو به ۸۵ نفر رسیده که وضعیت ۲۹ نفر از این تعداد وخیم گزارش شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره وضعیت واکسیناسیون در این استان نیز اظهار داشت:  درصد پوشش واکسیناسیون نوبت اول بالای ۱۸ سال به ۹۳.۱ درصد، نوبت دوم ۸۴.۵ و نوبت سوم ۴۶.۸ درصد رسیده است.

مجذوبی اضافه کرد: همچنین درصد واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال در نوبت  اول ۹۴.۸ درصد و نوبت دوم ۸۲.۹ درصد بوده و این عدد برای گروه سنی پنج تا ۱۱ سال در نوبت اول ۲۴.۷ درصد و نوبت دوم ۱۰.۶ درصد گزارش شده است.

وی خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در نماز عید سعید فطر شد و گفت: طبق رنگ بندی کرونایی میزان ظرفیت مورد استفاده در فضاهای بسته در مناطق قرمز ۳۰درصد، نارنجی ۵۰ و زرد ۷۰ درصد است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از نمازگزاران خواست نماز عید فطر را در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار کنند.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان استان همدان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور منتشر شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • بیمارستان نیایش خرم‌آباد ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • کلید اولیه نوبت نخست کنکور فردا منتشر می شود/ ۵ روز فرصت اعتراض داوطلبان