Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، از روز گذشته (جمعه) تاکنون کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، امارات عربی متحده، عراق، کویت و تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌های جداگانه، ضمن محکومیت حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس» وزارت خارجه این کشور ضمن محکومیت این اقدام رژیم صهیونیستی، این تنش‌های فزاینده را تجاوزی آشکار به حریم مسجدالقصی و جایگاه آن در وجدان امت اسلامی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریاض این حملات را نقض قوانین بین‌المللی توصیف کرد و از جامعه جهانی خواست تا نقش خود را در تحمیل مسئولیت پیامدهای این تجاوزات در آینده، به تل‌آویو ایفا کند.

خبرگزاری رسمی دولت امارات «وام» نیز با انتشار بیانیه وزارت خارجه این کشور نوشت: «دولت امارات یورش نیروهای اسرائیلی به مسجدالاقصی را به شدت محکوم می‌کند؛ حمله‌ای که منجر به مجروحیت تعدادی از شهروندان فلسطینی شده است».

ابوظبی در این بیانیه ضمن تاکید بر ضرورت خویشتن‌داری و حمایت‌ از نمازگزاران فلسطینی، اشاره کرد که موضع دولت امارات دعوت مقامات اسرائیلی به احترام به حقوق فلسطینیان در ادای وظایف دینی آن‌ها و توقف حرمت شکنی به مسجدالاقصی است.

خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع» هم بیانیه وزارت خارجه این کشور درخصوص حمله صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی را منتشر کرد و نوشت: «کشور عراق محکومیت شدید خود را درخصوص تحولات در سرزمین فلسطین اعلام می‌دارد؛ تحولاتی که موجب افزایش خشونت‌ و گسترش عملیات‌ نیروهای رژیم اشغالگر اسرائیلی در برخی شهرها و روستاهای فلسطینی شده‌اند».

در ادامه بیانیه وزارت خارجه عراق خاطرنشان شده است: ما مخالفت عراق با هر گونه تحریک احساسات از سوی رژیم صهیونیستی [از جمله فراخوان‌هایی در محکومیت حمله به اماکن مقدس، مانند مسجد الاقصی] را تایید می‌کنیم؛ در عین حال خواهان کنترل این تحولات سریع و خطرناک هستیم. عراق تعصب دائمی خود در حمایت از مردم فلسطین و حق‌شان برای بازپس‌گیری همه حقوقشان را اعلام می‌کند.

پایگاه خبری «روسیا الیوم» نیز گزارش داد که «مرزوق الغانم» رئیس پارلمان کویت در پیامی توئیتری ضمن اشاره بر ضرورت همدلی با ملت فلسطین، تاکید کرد که باید با تمام توان از آن‌ها حمایت کرد؛ حتی اگر این حمایت برای مهم‌نگه داشتن قضیه فلسطین، نمادین باشد.

رئیس پارلمان کویت افزود: «آنچه در شهر بیت‌المقدس و مسجدالاقصی می‌گذرد گواه این است که ارزش‌های مبارزه، اتحاد، همبستگی و حمایت از بین نرفته است؛ بلکه کماکان کلمات کلیدی برای دستیابی به حقوق اولیه مردم فلسطین هستند».

براساس گزارش شبکه «الجزیره» علاوه بر کشورهای عربی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز یورش به مسجدالاقصی را محکوم و ورود نظامیان صهیونیست‌ به آن را تحولی خطرناک، تعرض به مقدسات و اعلان جنگ به فلسطینیان دانست.

مقامات فلسطینی تاکید کرده‌اند که ملت فلسطین به نیروهای اشغالگر و ساکنان صهیونیست اجازه تجاوز به مسجدالاقصی را نخواهند داد و از مقدسات خود دفاع خواهند کرد.

روز گذشته (جمعه) نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی یورش برده و حداقل ۱۵۰ فلسطینی را مجروح کردند. صهیونیست‌ها با ورود غیرقانونی به مسجد الاقصی به سمت فلسطینی‌هایی که سعی در مقابله با آنها داشتند، گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان کویت امارات عراق مقاومت فلسطین رژیم صهیونیستی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی

منابع خبری فلسطین از شهادت دو جوان فلسطینی در غرب جنین واقع در کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع رسانه‌ای امروز شنبه از شهادت دو جوان فلسطینی به نام‌های «مصطفی عابد» و «احمد شواهنه» در غرب جنین واقع در کرانه باختری به دست نظامیان صهیونیست خبر داده و اعلام کردند که نیروهای ارتش اشغالگر یورش گسترده‌ای به مناطق مختلف کرانه باختری انجام دادند.

برخی منابع خبری از درگیری بین مبارزان فلسطینی با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غرب شهر جنین واقع در کرانه باختری خبردادند.

رژیم اسرائیل از بیم اینکه کرانه باختری و قلب مقاومت در این بخش از فلسطین یعنی جنین، به صحنه مقابله جدی با این رژیم در میانه جنگ علیه غزه تبدیل شود، یورش به این منطقه طی این روزها را شدت بخشیده است.

.

کرانه باختری در چند ماه اخیر شاهد افزایش مقاومت شهروندان فلسطینی در برابر یورش‌های نظامیان صهیونیست و مبارزه مسلحانه مبارزان فلسطینی با صهیونیست‌ها است. این وضعیت سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی را به شدت نگران کرده است.

نهادهای فلسطینی همواره خواستار حمایت بین‌المللی از ملت مظلوم فلسطین شده و از دادگاه بین‌المللی کیفری خواسته‌اند تا تحقیقات درباره جنایات رژیم صهیونیستی را هرچه سریع‌تر آغاز کند.

جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

یک شهید در یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باخترییورش صهیونیست‌ها به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله نظامیان صهیونیست به کرانه باختری+فیلم
  • تیراندازی نظامیان صهیونیست به سوی خودرو فلسطینی در کرانه باختری
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • تعرض بیش از ۵۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی+ فیلم
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • درگیری در جنین و شهادت ۲ جوان فلسطینی
  • هشدار حماس درباره توطئه‌های صهیونیست‌ها علیه مسجدالاقصی
  • ۴۵ هزار فلسطینی نماز جمعه را در مسجد الاقصی اقامه کردند