Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

فریبرز کرمی  افزود: روند سرقت علائم و تجهیزات در سطح محورهای اصلی، شریانی و بزرگراه‌ها استان افزایشی دارد و این مساله چالش‌هایی بزرگی را در زمینه ایمنی کاربران جاده‌ای ایجاد کرده است.

به گزارش تین نیوز، وی همچنین از خسارت سه میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی سرقت تابلوهای اطلاعاتی در استان اشاره کرد و افزود: علائم جاده ای بیشترین آمار سرقت را در این زمینه دارند و به لحاظ ریالی نیز بیشترین خسارت ها مربوط به سرقت علائم ایمنی، ترافیکی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کرمی گفت: در سال گذشته ۳۰ دستگاه چراغ چشمک زن، ۵۲۰ متر تابلو اطلاعاتی، ۲هزار و ۵۰۰ عدد علائم هشداری، ایمنی، ترافیکی  و دیگر موارد علائم ایمنی راه ها به سرقت رفته است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه همچنین بیان داشت: در زمینه روشنایی راه ها ۵۴۰ متر کابل برق و ۲ دستگاه ترانسفورماتور برق با وجود حفاظ پایه بتنی برای ترانسفورماتور و تابلوهای برق برای جلو گیری از سرقت اما باز سارقان متاسفانه با روش جدید و تخریب پایه بتنی و سقوط ترانس اقدام به سرقت تجهیزات روشنایی راه ها کرده اند.

کرمی در ادامه  از سرقت سه هزار پایه گاردریل خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان پایه گاردریل و هزار ۶۰۰ عدد شاخه گاردیل بالغ بر ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط سارقین به سرقت رفته است.

وی توضیح داد: سقوط وسایل نقلیه به درون دره‌ها، پل‌ها، آب روها، کانال‌ها  به علت سرقت گاردریل، حفاظ کناری راه، خروج از محور و وقوع تصادفات رخ به رخ به دلیل سرقت حفاظ‌های میانی، ناآگاهی از خطرات جاده‌ای و  از وجود نقاط پر حادثه از مواردی هستند که به علت سرقت تابلوها و تجهیزات جاده‌ای باعث تشدید تصادفات جاده‌ای می‌شوند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت اعتبارات تخصیص یافته، حفظ و صیانت از تجهیزات و علائم جاده‌ای امری اجتناب ناپذیر و ضروری دانست، گفت: به طور قطع برای حفظ جان کاربران جاده‌ای به دلیل سرقت تابلوها و تجهیزات راه‌ها، برخورد قاطع و شدید با سارقان توسط مراجع ذی‌صلاح بیش از پیش مورد نیاز است.

کرمی با بیان اینکه خاموشی ها و سرقت تابلوهای خطر و راهنمایی در جاده ها برای خودروها خطر آفرین است، گفت: از مردم درخواست داریم که درصورت مشاهده سرقت ها، سریعا با پلیس ۱۱۰ و یا تلفن گویای ۱۴۱ اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تماس گرفته و گزارش سرقت را اعلام کنند.

استان کرمانشاه با نزدیک به ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده اصلی، فرعی دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایمنی راه ها حمل و نقل جاده ای برق روشنایی گاردریل وسایل نقلیه حمل و نقل جاده های کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه سرقت تجهیزات جاده ای جاده ای راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، علی یوسف‌زاده ظهار کرد: امسال تکمیل آخرین ابنیه فنی شامل نصب یک دستگاه پل خاص با یک دهانه ۴۴ متری ، آسفالت لایه دوم و نصب علایم ایمنی و خط‌کشی ۲۰ کیلومتر اول از مسیر سه‌راهی سربند - مشگین‌شهر با تامین منابع مالی مورد نیاز جزو برنامه کاری این اداره کل می‌باشد.
وی با اشاره به احداث ۲۰ کیلومتر دوم سربند –مشگین‌شهر افزود: در ۲۰ کیلومتر دوم این مسیر همزمان با عملیات خاکی ، ابنیه فنی در سطح ۶.۵ کیلومتر اول اجرا می‌شود.
معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل با قدردانی از تلاش‌های پیمانکار و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با وجود بدهی اداره کل راه و شهرسازی به پیمانکاران ، عملیات اجرایی پروژه سربند- مشگین‌شهر با یک هزار میلیارد ریال فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره‌برداری این طرح شاهد افزایش ایمنی تردد در این مسیر خواهیم بود.
یوسف‌زاده با بیان اینکه هم‌اکنون ۱۱۵ دستگاه ماشین‌آلات سنگین و نیمه‌سنگین با ۱۷۸ نفر نیروی انسانی در این طرح فعالیت دارند ، افزود: جاده سربند – پارس‌آباد و سربند- مشگین‌شهر از جاده‌های حادثه‌خیز استان است که با تلاش پیمانکاران در مراحل اجرا و تکمیل قرار گرفته و انتظار می‌رود با اختصاص اعتبارات به‌موقع تمام طرح‌های بزرگراهی شمال استان شتاب بیشتری بگیرد.
وی هزینه احداث هر کیلومتر بزرگراه را ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: برنامه اصلی احداث ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در جاده‌های پرتردد و حادثه‌خیز استان است تا با تکمیل آنها ایمنی جاده‌ها ارتقا یافته و از میزان تصادفات جاده‌ای کاسته شود.

دیگر خبرها

  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • دستگیری سارق گاردریل‌های جاده‌ای در شیروان
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ خودروی حامل تریاک توقیف شد
  • ارتقای امنیت با ایجاد برنامه های پلیس
  • تعامل پلیس و دستگاه قضایی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد
  • ارتقا امنیت در کرمانشاه محسوس‌تر می‌شود
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور