Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک خواستار جلوگیری از رفتارهای سلیقه ای مدارس در حوزه کرونا شد.

دکتر سید محمد جمالیان ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۱ در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد متوفیان ناشی از کرونا که پروسه واکسیناسیون خود را تکمیل انجام داده بودند، سنین بالای ۸۵ سال بوده و بیماری زمینه ای جدی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اثر واکسیناسیون در کاهش مرگ بویژه در پیک پایانی در کشور خود را نشان داد، گفت: هنوز نمی توان در خصوص بازگشایی مدارس نظر قطعی داد ولی فعلا هیچ افزایش بیماری در بین دانش آموزان نداشتیم و هیچ نگرانی وجود ندارد.

جمالیان تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر ۷ شهرستان استان از جمله کمیجان، تفرش، آشتیان، اراک، فراهان، شازند و خنداب دارای وضعیت قرمز هستند، خمین و ساوه وضعیت نارنجی و دلیجان، محلات و زرندیه وضعیت زرد دارند و این افزایش شهرستان قرمز نشان از جدی گرفتن وضعیت موجود جهت کنترل شرایط دارد.

وی با اشاره به سلیقه ای شدن اقدامات مدارس در شرایط کرونایی، افزود: شکایات زیادی از سوی والدین به دلیل برخورد سلیقه ای مدارس دریافت شده است به عنوان مثال برخی مدارس شیفت صبح را تعطیل کرده اند و از ساعت ۱۴ فعال می شوند و حتی افطاری می دهند، در حالی که در شرایط قرمز قرار داریم و در آستانه لیالی قدر هستیم. ستاد ملی مقابله با کرونا نیز برای لیالی قدر در شهرهای قرمز شرایط خاصی در نظر گرفته است و اگر ادامه این رفتار از سوی مدارس مشاهد شود کار برای سیستم بهداشت و درمان سخت می شود و اعتراضات را رقم می زند.

وی با اشاره به اعتراضات موجود نسبت به سرویس مدارس و شلوغی آنها و با بیان اینکه خواستار جلوگیری از بروز این رفتار های سلیقه ای هستیم، گفت: خوشبختانه وضعیت خوابگاه ها مطلوب است و شکایتی از وضعیت دانشگاه ها نیز ثبت نشده است.

جمالیان با اشاره به کاهش چشمگیر میزان رعایت پروتکل ها پس از نوروز، گفت: استنباط مردم نسبت به اینکه کرونا تمام شده است باعث عادی انگاری شده است و قطعا این امر آسیب زننده خواهد بود، امسال قرار است با کرونا زندگی کنیم و برای ادامه زندگی به شکل عادی نیاز است پروتکل ها به شکل جدی رعایت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: در برخی از کلاس ها رعایت ماسک و شست و شوی دست کمتر انجام می شود هرچند که در اکثریت کلاس های درس این موارد به خوبی رعایت می شود اما در بحث فاصله گذاری به دلیل کمبود فضا مشکلاتی وجود داشت.

جمالیان افزود: ۱۵ هزار و ۵۲۵ نفر از شاغلین مشاغل آزاد به کرونا مبتلا شده اند که ۱۸۷ نفر جان خود را از دست دادند، ۱۳ هزار و ۷۸۸ کارمند با ثبت ۲۰ مورد فوت، ۶۹۰۵ بازنشسته با ۹۴۷ فوتی، ۷۰۷۹ دانشجو با ۵ فوتی، ۳۷۶۳ مورد مثبت کارگر با ۱۶ مورد فوتی و ۱۴۰۹ مورد مثبت در بین کارکنان بهداشت و درمان با یک مورد فوتی، ۱۸۶۶ کشاورز و دامدار با ۵۹ مورد فوتی، ۸۵۰ راننده با ۸ فوتی ۱۶۵ مبتلا در بین قشر ماما بدون فوتی و ۱۶۰ نفر مبتلا در بین دندانپزشکان و پرسنل ازمایشگاه و ... در استان ثبت شد.

زنان خانه دار و مشاغل آزاد در صدر ابتلا

به گزارش ایسنا؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک در خصوص وضعیت شیوع ویروس کرونا در هفته سوم و چهارم فروردین ماه در استان، اظهار کرد: در هفته چهارم ۶۸۱ مورد مثبت شناسایی شد که در قیاس با هفته سوم ۷ درصد کاهش را نشان می دهد.

علی علیمحمدی با بیان اینکه موارد بستری از ۸۰ مورد در هفته سوم به ۶۷ مورد در هفته چهارم رسید که حاکی از کاهش ۱۶ درصدی است، گفت: همچنین با کاهش ۶ درصدی، ۶۵۵ مورد بیمار سرپایی به ۶۱۴ مورد رسید و هر دو هفته هر کدام ۵ مورد فوت ثبت شد. تحقیقات نشان می دهد که ۵۰ درصد متوفیان پروسه تزریق واکسن خود را تکمیل انجام نداده اند.

وی گفت: در بین زنان، زنان خانه دار و در بین مشاغل، شاغلین شغل آزاد و بازنشستگان همچنان بیشترین ابتلا را دارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران مدارس سلیقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با بیان اینکه شناسایی ساختمان‌های غیرایمن که در زمان بروز هر گونه حادثه می‌تواند به تهدیدی برای جان مردم تبدیل شود، مرحله به مرحله در حال پیگیری است، گفت : در مراحل گذشته عمده تمرکز روی بررسی وضعیت ساختمان‌ها در حوزه مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و ساختمان‌های مرتبط با خدمات پزشکی بود.

وی ادامه داد: پس از آن و از حدود دو ماه قبل بررسی ساختمان‌ها در حوزه مدارس و کلاس‌های درس در حال انجام است و مدارس کرمانشاه در حال ارزیابی هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه اولویت بعدی برای شناسایی ساختمان‌های ناایمن را دانشگاه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: در گام‌های بعدی مراکز عمومی، مراکز خرید، پاساژها، ساختمان ادارات و... به ترتیب رصد و بررسی خواهند شد و در مرحله نهایی سراغ ساختمان‌های ناایمن شاخص در حوزه شخصی خواهیم رفت.

یگانه تاکید کرد: در گام اول صرفا شناسایی ساختمان‌ها و جمع‌آوری اطلاعات این ساختمان‌ها انجام خواهد شد و این اطلاعات در سامانه کشوری «منتاک» که به همین منظور تعریف شده بارگزاری می‌شود و در گام بعد با توجه به وضعیتی که ساختمان داشته برای رفع نواقص و یا در شرایط بحرانی تخریب ساختمان تصمیم‌گیری خواهد شد و چنانچه ممکن باشد اعتباراتی نیز برای ایمن سازی ساختمان‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون هیچکدام از ساختمان‌های بررسی شده در کرمانشاه وضعیت بغرنجی نداشته که نیازمند تخریب باشد، عنوان کرد: عمده ساختمان‌های ناایمن با رفع برخی از نواقص، ایمن خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه معتقد است، وضعیت کرمانشاه از نظر ناایمن بودن ساختمان‌ها چندان بد نیست.

یگانه از مهمترین مواردی یاد کرد که در ارزیابی وضعیت ایمنی ساختمان‌ها مد نظر قرار می‌گیرد و مستحکم بودن ساختمان، امکانات و تجهیزات ایمنی، وجود پله‌های فرار و اضطراری و... را از مهمترین این موارد برشمرد.

به گفته یگانه، در مرحله اول شناسایی ساختمان‌های ناایمن در کلانشهر‌ها انجام می‌شود و سپس شهرستان‌ها با توجه به جمعیت، بزرگی سطح شهرستان و ... در اولویت خواهند بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۸۳۶ مصدوم و ۵۴ فوتی در تصادفات هفته گذشته در کشور
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • نمایشگاه هفته مشاغل در شاهرود
  • بصیرت و رفتار سیاسی تقویت شود
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد