Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@03:40:20 GMT

گرمایش جهانی کاکتوس‌ها را نیز تهدید می‌کند!

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۱۹۶۲

گرمایش جهانی کاکتوس‌ها را نیز تهدید می‌کند!

بر خلاف این که تصور می‌شد کاکتوس‌ها به شدت در برابر گرما و خشکسالی مقاوم هستند, نتیجه یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که افزایش گرمایش جهانی حتی جمعیت گونه‌های مختلف کاکتوس را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ نتایج یک تحقیق جدید که توسط دانشمندان آمریکایی و بریتانیایی انجام گرفته, نشان از تأثیرات منفی گرمایش جهانی بر جمعیت کاکتوس‌ها که از مقاوم‌ترین گونه‌های بیابانی هستند دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بر خلاف این که تصور می‌شد کاکتوس‌ها به شدت در برابر گرما و خشکسالی مقاوم هستند, نتیجه این تحقیق نشان می‌دهد که افزایش گرمایش جهانی حتی جمعیت گونه‌های مختلف کاکتوس را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کاکتوس‌ها یکی از در معرض خطرترین گروه‌های امروزی در جهان هستند که در معرض انقراض قرار گرفتن آن‌ها عمدتاً به دلیل فعالیت‌های انسانی است اما به نظر می‌رسد علاوه بر دخالت انسانی گرمایش جهانی و افزایش دما نیز خطر انقراض کاکتوس‌ها را بیشتر می‌کند.

در این مقاله که در earth منتشر شده، آمده است که به دلیل شهرت کاکتوس به عنوان یک گیاه مقاوم که قادر به مقاومت در برابر شرایط گرم و خشک است, تصور می‌شد که افزایش دما بر این گونه بی‌تأثیر باشد اما نتایج تحقیق بر روی 408 گونه مختلف از کاکتوس‌ها نشان داد که با افزایش گرمایش جهانی در قرن حاضر حدود 60 درصد از کاکتوس‌هایی که مورد مطالعه قرار گرفته‌اند در این قرن دچار کاهش جمعیت و تقریباً 40 از آن‌ها دچار "کاهش قابل توجه جمعیت " خواهند شد.

دانشمندان خاطرنشان کردند که مناطقی که به نظر می‌رسد بیشتر در معرض خطر از دست دادن گونه های کاکتوس هستند، مناطقی هستند که بیشترین تعداد گونه‌ها و بیشترین تنوع را دارند، مانند فلوریدا و بخش هایی از برزیل و مکزیک. گفتنی است, نتایج این تحقیقات در مجله Nature Plants منتشر شده است.

به گزارش تسنیم, انواع مختلف کاکتوس‌ها نقش قابل توجهی در تولید دارو و مقابله با بیماری قلبی عروقی, مغزی و عصبی, کلیوی و نارسایی‌های معده, دیابت, چربی‌سوزی و همچنین نقش بسزایی در تأمین امنیت غذایی بخشی از مردم جهان دارند. 

تغییرات آب و هوایی تهدید جدی تأمین امنیت غذایی هستند خشکسالی‌های ناگهانی سریع‌تر از قبل اتفاق می‌افتد

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایش و نظارت در محیط زیست پایش و نظارت در محیط زیست گرمایش جهانی کاکتوس ها گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟

اینفوگرافیک زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده‌های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

به گزارش روزیاتو، اینفوگرافیک زیر میانگین طول عمر پستانداران را با استفاده از داده‌های Discover Wildlife و سازمان ملل متحد به تصویر کشیده است.

طول عمر انسان در حال افزایش است

پستانداران، به عنوان موجودات خونگرم با مو یا خز تعریف می‌شوند که از شیر غدد پستانی برای نوزادان خود استفاده می‌کنند. در حالی که حیوانات کوچکتر مانند راسو‌ها معمولاً ۱ تا ۲ سال عمر می‌کنند، همتایان بزرگتر مانند فیل‌ها می‌توانند برای چندین دهه زنده بمانند و در راس آن‌ها نهنگ ها، می‌توانند ۲۰۰ سال یا حتی بیشتر عمر کنند.

طول عمر انسان افزایش قابل توجهی داشته است. طبق گزارش بخش جمعیت سازمان ملل متحد، میانگین امید به زندگی در جهان از ۴۷ سال در سال ۱۹۵۰ به ۷۲ سال در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش ۲۵ ساله است. از عوامل تاثیرگذار در افزایش طول عمر انسان می‌توان به تغذیه، دارو و دسترسی به منابع ضروری، اشاره کرد.

با این حال، همانطور که طول عمر انسان شکوفا می‌شود، می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر جمعیت پستانداران حیات وحش داشته باشد. طی ۱۰۰،۰۰۰ سال گذشته، افزایش جمعیت انسانی باعث کاهش ۸۵ درصدی زیست توده پستانداران وحشی شده است.

امروزه، دام‌ها ۶۲ درصد، انسان‌ها ۳۴ درصد و پستانداران وحشی تنها ۴ درصد از زیست توده پستانداران جهان را تشکیل می‌دهند

علیرغم کاهش تنوع پستانداران، زیست توده کل پستانداران زمینی به طور قابل توجهی افزایش یافته است و در طول ۱۰،۰۰۰ سال گذشته تقریباً ۹ برابر شده است.

دیگر خبرها

  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • داعش جام جهانی ورزشی را تهدید کرد + تصویر
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • «حفاظت» به بقای گونه‌ها کمک می‌کند
  • حداقل چند درصد اقتصاد جهان وابسته به ذخایر ژنتیکی است؟
  • فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا کاکتوس پنهان را پیدا کنید+ پاسخ
  • هرگونه افزایش قیمت در حوزه کالا‌های اساسی گرانفروشی است
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • افزایش اعتراضات دانشجویی در آمریکا به اقدامات اسرائیل علیه غزه/ رییس مجلس نمایندگان آمریکا رییس دانشگاه کلمبیا را تهدید کرد
  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک