Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:27:41 GMT

چین: کمکی به تامین امنیت غذایی اروپا نمی‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۲۳۲۱

چین: کمکی به تامین امنیت غذایی اروپا نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، سین کیانگ دیلی رسانه محلی چین اعلام کرد که دولت چین هیچ تصمیمی برای کمک به اروپا برای تأمین امنیت غذایی این کشور کند به همین دلیل قصدی برای ازادسازی و صادرات ذخایر انبوه غلات خود به این اتحادیه ندارد.

قیمت مواد غذایی در اتحادیه اروپا به دلیل کمبود و بحران ناشی از جنگ روسیه به بالاترین حد خود رسید به همین دلیل برخی رسانه‌های خارجی اخیراً ادعا کرده‌اند که افزایش ذخایر غلات چین سبب خواهد شد که این کشور به دلیل ادامه دار بودن درگیری‌ها در اوکراین غلات خود را به اتحادیه اروپا صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای عضو اتحادیه اروپا از چین درخواست کرده بودند که این کشور ۲۰ درصد غلات خود را صادر کند تا بازار اتحادیه اروپا از گرانی‌ها شدید مواد غذایی رهایی یابد، با این حال چینی‌ها می‌گویند این خواسته پوچ و بی معنی است.

در ماه دسامبر، وزارت کشاورزی ایالات متحده تخمین زد که انتظار می‌رود چین در نیمه اول سال زراعی ۲۰۲۲، ۶۹ درصد از ذخایر ذرت جهان، ۶۰ درصد برنج و ۵۱ درصد گندم، را در اختیار داشته باشد.

این گزارش تاکید می‌کند که قیمت غلات در چین از ابتدای سال ۲۰۲۲ به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا همراه با خشکسالی در آمریکای جنوبی و درگیری روسیه و اوکراین با نوسانات زیادی روبرو بوده است. با این حال، طبق گزارش‌ها، چین توانسته است قیمت‌ها را در بازار داخلی ثابت نگه دارد.

برخی از منتقدان غربی چین را متهم می‌کنند که در تورم جهانی، افزایش قیمت مواد غذایی و کمبود مواد غذایی منطقه‌ای نقش داشته است، زیرا این کشور سال به سال به واردات بی‌سابقه غلات ادامه می‌دهد.

به گفته این نشریه، «کمبود حاد» در برخی از محصولات کشاورزی، مانند سویا و تخمه آفتابگردان، امنیت غذایی چین را تهدید می‌کند. کاهش شدید ذخایر غلات به طور جدی بر عرضه پایدار تأثیر می‌گذارد و باعث آشفتگی بازار شده است.

کد خبر 5468081

منبع: مهر

کلیدواژه: غلات قیمت غلات چین اتحادیه اروپا تحريم اقتصادي روسيه بورس بانک مرکزی ایران وزارت جهاد کشاورزی سازمان امور مالیاتی تحريم اقتصادي روسيه بانک مرکزی قیمت نفت گمرک ایران وزارت صنعت معدن و تجارت سید احسان خاندوزی ارز رسمی سید جواد ساداتی نژاد وزارت نیرو جام جهانی قطر اتحادیه اروپا مواد غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره نوشت: دولت ترینیداد و توباگو امروز اعلام کرد که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته است.

این کشور حوزه دریای کارائیب با تاکید بر اینکه این اقدام را در راستای اهداف صلح پایدار انجام داده، در بیانیه ای آورده است: به رسمیت شناختن فلسطین یک امر اخلاقی و عادلانه است.

در ادامه این بیانیه آمده است: به رسمیت شناختن کشور فلسطین بیانگر خواسته های مشروع مردم فلسطین و حمایت از آن است.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفته بود: بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا قرار است تا پایان ماه مه، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر 6095728 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ترینیداد و توباگو هم کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • اعمال ممنوعیت جابجایی دام و برخورد با متخلفین در کاشمر
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است