Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تهران، علیرضا زالی فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران اظهار کرد: هر چه می گذرد به نظر می رسد در سیر نزولی آمار کرونا قرار داریم. وقتی مراجعین سرپایی کاهش پیدا می کند یعنی در روزهای آینده باید شاهد کاهش سایر آمار باشیم.

تزریق دوز سوم واکسن در تهران کند شده است

وی افزود: امسال مخاطرات سفرهای نوروزی به نظر می رسد به حداقل خود رسیده و کاهش آمار مرگ و میر نشان دهنده اثربخشی واکسن است و حاکی از این است که دوز سوم اثربخشی خوبی در کاهش آمار مرگ و میر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان تهران به نسبت کل کشور در تزریق دوز سوم وضعیت خوبی دارد اما سیر تزریق دوز سوم در تهران کند شده است. البته بخشی از آن به دلیل قرارگیری در ماه مبارک رمضان است ولی نیاز است که برنامه ریزی و فرهنگ سازی برای ترغیب شهروندان جهت تزریق دوز سوم با جدیت دنبال شود.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص شکل گیری سوش های جدید کروناویروس گفت: در حال حاضر سوش های جدید مورد رصد قرار گرفته اند اما چون تعداد آن ها اندک است فعلا تنها رصد آن ها دنبال می شود لذا نباید زیاد موجب نگرانی در مردم شویم.

وی تأکید کرد: البته کماکان باید کرونا جدی گرفته شود؛ چرا که ممکن است هر لحظه شرایط پایدار فعلی از بین برود. در مورد مدارس نیز درخواست من از روسای آموزش و پرورش استان این است که تهویه مدارس و همچنین استفاده از ماسک به طور جدی در دستور کار قرار گیرد.

زالی ادامه داد: نکته دیگری که کمی نگرانی ایجاد کرده این است که ممکن است با گذشت زمان در رعایت شیوه نامه های بهداشتی شاهد ایجاد افت باشیم. بر همین اساس باید بازدیدهای میدانی در مدارس افزایش پیدا کند. زمانی رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران از سوی اصناف به ۸۰ درصد رسیده بود؛ در حالی که در حال حاضر به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دوز سوم واکسن علیرضا زالی ستاد مقابله با کرونا استان تهران فرمانده عملیات مقابله با کرونا در استان تهران تزریق دوز سوم استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید

به گزارش تابناک، آنطور که معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفته، از بین همه اتوبان‌های تهران، ۳ بزرگراه دارای بیشترین تصادفات رانندگی مرگبار هستند. از منحرف‌شدن ماشین‌های سنگین بگیر تا شاخ به شاخ‌شدن سواری‌ها و به ‌هم خوردن تعادل موتوری‌ها.

یکی از این بزرگراه‌ها، بزرگراه آزادگان کمربندی شهر تهران است که از شمال شرق تا شمال غرب تهران را پوشش می‌دهد؛ به همین دلیل هم این مسیر ویژگی‌های خاص خودش را دارد، بیشترین آمار تصادفات فوتی در تهران مربوط به همین مسیر است و ۹درصد از کل فوتی‌های تصادفات رانندگی در پایتخت در این بزرگراه اتفاق می‌افتد.

بعد از آن بزرگراه امام علی(ع) است که ۶درصد از کل فوتی‌های تصادفات را به ‌خود اختصاص داده. بزرگراه امام علی(ع) یک بزرگراه شمالی جنوبی است و به‌خاطر شیبی که دارد باعث تشدید سرعت موتورسواران می‌شود و همین، تصادفات بسیاری را رقم می‌زند.

 
رتبه سوم بیشترین تصادفات نیز به بزرگراه شهید همت اختصاص دارد. در این بزرگراه هم که از شرق به غرب کشیده شده، ۳ درصد از کل تصادفات فوتی شهر تهران رخ می‌دهد. البته همیشه هم عامل تصادفات ماشین‌ها نیستند و موتورسیکلت‌سواران و عابران پیاده که تصمیم می‌گیرند از وسط اتوبان عبور کنند هم سهم قابل توجهی در این زمینه دارند.

خوشبختانه پلیس به‌ دنبال کاهش آمار قربانیان تصادفات رانندگی است و علاوه بر اینکه به مردم توصیه می‌کند به قوانین و مقررات رانندگی احترام بگذارند، با استفاده از تیم‌های کنترل سرعت، تیم‌های نامحسوس و ... مدیریت سرعت و ترافیک و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی را هم در دستور کار دارد.

دیگر خبرها

  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی