Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خوزستان نگران‌کننده است، گفت: میزان استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان حدود ۶۵ درصد، گندزدایی ۲۰ درصد و تهویه ۳۵ درصد است که این موارد می‌توانند خطرناک باشند.

دکتر سید محمد علوی در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۲۷ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در هفته گذشته موارد ابتلا به کرونا نسبت به هفته قبل از آن ۲۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ درصد، موارد بستری ۲۸.۴ درصد و موارد مرگ ۳۳.۳ درصد کاهش داشته است که این آمار وضعیت خوزستان را پایدار نشان می‌دهد البته شش شهر خوزستان از وضعیت آبی به زرد تبدیل شدند که این مساله مربوط به شرایط بیماری در هفته‌های گذشته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در ۲۴ ساعته گذشته ۱۰۹ بیمار جدید در خوزستان شناسایی و ۱۱ بیمار بستری شده‌اند. خوشبختانه در این مدت مورد مرگ ناشی از کرونا نداشته‌ایم.

علوی گفت: در حال حاضر میزان مثبت شدن تست‌های سریع ۱۰ درصد، تست‌های سرولوژی ۲۶ درصد و تست‌های PCR ۱۳.۴ درصد است؛ هر چه وضعیت پایدارتر باشد این نسبت‌ها پایین‌تر است. در صورت ادامه این روند، ایجاد نشدن سوش جدید و افزایش پوشش واکسیناسیون شاید در آینده نزدیک خطری از نظر بروز موج جدید ما را تهدید نکند البته به شرط رعایت پروتکل‌های بهداشتی و افزایش پوشش واکسیناسیون.

وی افزود: با وجود اینکه در دو هفته گذشته خیزی از بیماری داشتیم اما موارد بیماری در حال کاهش است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با ابراز نگرانی از کاهش استقبال مردم از واکسن و ثابت ماندن پوشش نوبت اول واکسیناسیون در یک ماه اخیر، بیان کرد: در حال حاضر پوشش نوبت اول واکسیناسیون کرونا در استان خوزستان در افراد بالای ۱۲ سال ۸۵.۳ درصد و نوبت دوم ۷۳.۵ درصد و پوشش نوبت سوم ۳۲.۹ درصد است.

وی گفت: همچنان در استان خوزستان حدود ۴۸۴ هزار نفر معادل ۱۵ درصد افراد در تزریق نوبت دوم و حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معادل ۵۴ درصد در تزریق نوبت سوم تاخیر دارند.

علوی افزود: پوشش واکسیناسیون کامل (دو دوز) در ایران حدود ۶۷ درصد اما در خوزستان حدود ۵۸ درصد است. هدف سازمان جهانی بهداشت پوشش ۷۰ درصدی واکسیناسیون کامل است که پوشش ایران دو تا سه درصد و پوشش خوزستان حدود ۹ تا ۱۰ درصد از این هدف کمتر است بنابراین باید با همت مضاعف، این عقب‌ماندگی جبران شود.

وی بیان کرد: در ایران حدود ۲۱ میلیون نفر در خوزستان ۲ میلیون نفر به پوشش واکسیناسیون کامل نرسیده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به سیر ثابت ۷۰ تا ۷۵ درصدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خوزستان گفت: همچنان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دشت آزادگان، هویزه، باوی و شادگان بسیار پایین است. میزان بازرسی‌های مشترک نیز در برخی شهرها مانند دزپارت، شوشتر، باوی و آغاجاری بسیار پایین است.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های میدانی میزان استفاده از ماسک در مرکز شهرها ۶۵ درصد و در حاشیه شهرها ۱۲ درصد و در برخی نقاط کمتر از ۱۰ درصد است. در مجموع متوسط استفاده از ماسک در خوزستان ۴۹.۱ درصد است.

علوی گفت: متوسط میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز طبی و تشخیصی خوب است اما در برخی شهرها بسیار پایین است به گونه‌ای که کانون‌های آلودگی در مطب‌ها می‌تواند نگران‌کننده باشد.

وی بیان کرد: همچنان میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مشاغل مانند استخرهای شنا، باشگاه‌های ورزشی و پایانه‌های درون شهری پایین است. میزان واکسیناسیون خدمت‌دهندگان در این مشاغل پرخطر که کمتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند نیز پایین است در حالی که کنترل واکسیناسیون این افراد سخت نیست.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس خوزستان نگران‌کننده است، افزود: میزان استفاده از ماسک توسط دانش‌آموزان حدود ۶۵ درصد، گندزدایی ۲۰ درصد و تهویه ۳۵ درصد است که این موارد می‌توانند خطرناک باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کروناویروس کرونا در ایران واکسن کرونا معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز میزان رعایت پروتکل های بهداشتی پوشش واکسیناسیون استفاده از ماسک نگران کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در سال گذشته، با تلاش اداره تصفیه امور و ورشکستگی، سه شرکت استان از ورشکستگی نجات یافت و به چرخه تولید بازگشت.

علی دهقانی اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی اداره تصفیه امور و ورشکستگی در دادگستری‌ها، انجام بهتر امور پرونده شرکت‌هایی است که با این مساله روبه‌رو هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی ادامه داد: به این منظور در سال گذشته این اداره در استان خوزستان تشکیل و پس از رسیدگی به پرونده‌های واصله، سه شرکت ورشکسته در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و دزفول که تولید آن‌ها متوقف شده بود و هزینه‌های زیادی صرف نگهداری تاسیسات آن‌ها می‌شد، با قرارداد اجاره به تولیدکنندگان سپرده شدند و به چرخه تولید در آمدند و با این اقدام، زمینه اشتغال ۸۹ نفر فراهم شد.

دهقانی با بیان اینکه مطابق قانون تجارت، ورشکستگی بنگاه اقتصادی با صدور رای قطعی از محاکم قضایی، محقق می‌شود، گفت: در این مدت از ۴۵ پرونده وارده، ۱۴ پرونده مختومه شد و سایر پرونده‌ها نیز در دست رسیدگی است. همچنین چهار مزایده برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • حمایت عشایر غیور خوزستانی از عملیات بزرگ وعده صادق +فیلم
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشستگی با حمایت قضایی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند