Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی کریمی نیا استاد حوزه، دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به نقض حقوق بشر و تاکید بر آپارتاید بودن رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: اخیراً در خبرها مشاهده کردیم که یک بانوی کهنسال فرانسوی در سن 92 سالگی در فرانسه به جرم انکار هولوکاست به زندان محکوم شده است! این خانم کهنسال فرانسوی، در صحبت های خود خواهان تحقیق در موضوع هولوکاست شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این امر، برای سیاستمداران و قُضات دادگاه های فرانسوی خوش نیامده است؛ سیاستمداران فرانسوی به تبعیت از رژیم صهیونیستی، مدعی اند که در جریان جنگ جهانی دوّم، شش میلیون یهودی به دست نازی ها به قتل رسیده اند!.

کریمی نیا، تصریح کرد: این سخن آن قدر دروغ و به دور از واقعیت است که به هیچ وجه اجازه نمی دهند درباره هولوکاست بررسی و تحقیق صورت گیرد؛ چه این که در بررسی و تحقیق در این مورد، حقایق روشن خواهد شد و معلوم می شود رژیم اشغالگر اسرائیل از اساس، بر دروغ و تجاوز و ظلم و ستم بنا شده است.

وی عنوان کرد: این امر در حالی است که سیاستمداران کشورهای اروپائی، دم از آزادی بیان زده و این گونه ادعاهای دروغین آنها، گوش فلک را کر کرده است! اگر هولوکاست واقعی است، چرا نباید در باره آن یک تحقیق بین المللی و آزاد صورت گیرد، اگر واقعاً شش میلیون یهودی به دست آلمان نازی به قتل رسیده اند، چرا باید ملت های مسلمان و به ویژه مردم مظلوم فلسطین تاوان آن را بدهند!.

وی در پایان "هولوکاست" را یک دروغ جهانی دانست و تاکید کرد: به نظر می رسد باید « دروغ هولوکاست » به یک فریاد همگانی و بین المللی تبدیل شود تا حقایق برای همگان روشن گردد.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو

پس از اعلامیه شهردار نیویورک مبنی بر اینکه تجمع و تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا باید پایان یابد، صد‌ها نیروی پلیس در این دانشگاه و اطراف آن مستقر شده اند و یکی از خیابان‌های اصلی منتهی به دانشگاه نیز مسدود شده است.

صد‌ها پلیسی که دانشگاه را به محاصره در آورده اند، عضو گروه واکنش استراتژیک اداره پلیس نیویورک هستند که وارد محوطه دانشگاه کلمبیا در برادوی شده اند.

بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، پلیس نیویورک تاکنون ده‌ها دانشجوی حامی فلسطین را پس از ورود به دانشگاه کلمبیا دستگیر کرده است.

پلیس نیویورک برای پایان دادن به تحصن دانشجویان اکنون وارد یکی از ساختمان‌های این دانشگاه شده است که دانشجویان حامی فلسطین، آن را تصرف کرده اند تا مقامات دانشگاه به خواسته‌های آنها تن دهد.

 دانشجویان دانشگاه کلمبیا آمریکا بعد از اعمال محدودیت‌های مدیران این دانشگاه، امروز (سه‌شنبه) ساختمانی را در محوطه این مکان آموزشی تصرف کردند.

یکی از گروه‌های اعتراضی اصلی دانشجویی دانشگاه کلمبیا اعلام کرد که یک «گروه خودمختار» سالن همیلتون دانشگاه را «بازپس‌گرفته‌اند» و قصد دارند تا زمانی که کلمبیا به خواسته‌های آنها مبنی بر «توقف سرمایه‌گذاری، شفافیت مالی و عفو» پاسخ ندهد، در ساختمان باقی بماند.

این بیانیه می‌افزاید: «بازپس گیری دانشگاه خودمان تنها و آخرین پاسخ به نهادی است که نه از «قوانین» و نه دستورات اخلاقی خود تبعیت می‌کند، به همین دلیل است که تحصن همبستگی غزه را آغاز کردیم.»

محمود خلیل، مذاکره‌کننده اصلی این گروه به شبکه خبری سی ان ان گفت که صبح سه‌شنبه قبل از ساعت ۴ صبح به وقت شرقی محوطه دانشگاه کلمبیا را ترک کرد و بلافاصله پس از آن اخطار تعلیق دریافت کرد.

او افزود که گروهی که همیلتون هال را اشغال می‌کند وابسته به گروه موسوم به قطع رابطه کلمبیا با آپارتاید (CUAD) نیست، اما برخی از اعضای آن را شامل می‌شود.

خلیل گفت که ده‌ها تن از اعضای این گروه د در محوطه دانشگاه همچنان حضور دارند و افزود که او نمی‌داند چند عضو آن در سالن همیلتون هستند.

او گفت: «چگونگی اتفاقات به دانشگاه بستگی دارد. این مسئولیت دانشگاه است که به میز مذاکره بازگردد.»

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا از هفته گذشته این بوده است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفتگو‌های سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی از هفته گذشته ادامه دارد، "متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم. "

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: «زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، اردوگاه را منحل کند و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.»

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روز‌ها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواسته است متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

بر اساس گزارش سی ان ان، سرمایه دانشگاه کلمبیا ۱۳.۶ میلیارد دلار است و توسط یک شرکت سرمایه گذاری متعلق به دانشگاه مدیریت می‌شود.

گروه آپارتاید دایوست دانشگاه کلمبیا - ائتلافی از گروه‌های دانشجویی در پشت این جنبش - شامل درخواست‌های دیگر از جمله بازگشت وجوه ارائه شده از چندین سازنده سلاح و شرکت‌های فناوری است که با دولت اسرائیل تجارت می‌کنند.

این گروه اعلام کرده است که این شرکت‌ها «از آپارتاید، نسل‌کشی، و اشغال نظامی فلسطین توسط اسرائیل» سود می‌برند.

 این اولین بار نیست که چنین خواسته‌هایی مطرح می‌شود. دانشگاه کلمبیا سابقه فعالیت دانشجویی دارد، از گرفتن دانشگاهی مشهور در سال ۱۹۶۸ در چند پردیس مختلف برای افزایش آگاهی در مورد جنگ ویتنام تا اعتصاب غذا بر سر مسائلی مانند گسترش دانشگاه در منهتن بالا.

دانشجویان معترض نیز سابقه فشار بر کلمبیا در جنبش‌های مختلف برای توقف سرمایه گذاری دارند.

در سال ۲۰۰۰، دانشگاه یک کمیته مشورتی در زمینه سرمایه‌گذاری مسئولیت‌پذیر اجتماعی، متشکل از دانشجویان، اساتید و فارغ‌التحصیلان، برای ارائه بازخورد به مدیران سرمایه‌گذاری‌های کلمبیا ایجاد کرد. این گروه یک فرآیند رسمی برای ارائه پیشنهادات توقف سرمایه گذاری دارد.

در دهه ۱۹۸۰ نیز، گروهی از دانشجویان کلمبیا از دانشگاه خواستند تا به دلیل سیاست جداسازی نژادی آپارتاید، روابط مالی خود را با شرکت‌هایی که در آفریقای جنوبی تجارت می‌کنند، قطع کند.

آپارتاید دایوست دانشگاه کلمبیا در ماه دسامبر یک پیشنهاد رسمی به کمیته برای توقف سرمایه گذاری‌های مربوط به اسرائیل ارائه کرد که هنوز موفقیت آمیز نبوده است. دانشجویان کلمبیا در دانشکده کارشناسی این دانشگاه، هفته گذشته به حمایت از پیشنهاد توقف سرمایه گذاری رای دادند. دانشجویان همچنان به تلاش برای پذیرش این پیشنهاد توسط دانشگاه ادامه می‌دهند.

در حال حاضر، دانشگاه کلمبیا از سرمایه گذاری در پنج حوزه از جمله تنباکو، عملیات زندان خصوصی، زغال سنگ، سودان و سوخت‌های فسیلی خودداری می‌کند. این تصمیم‌گیری‌ها در دهه گذشته گرفته شده‌اند. اما سابقه توقف سرمایه گذاری این دانشگاه حتی به عقب‌تر برمی گردد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش اتحادیه جهانی علمای مسلمان به خیزش دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • سازمان بهداشت جهانی: حمله به رفح، فاجعه انسانی خواهد بود
  • گوترش: عملیات در رفح یک تراژدی ویرانگر خواهد بود/ درباره گورهای جمعی تحقیق شود
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا در محاصره؛ یورش پلیس نیویورک به دانشگاه و دستگیری ده‌ها دانشجو
  • پایه‌های رژیم صهیونیستی در حال سست شدن است/روشنفکران دنیا تحمل جنایات اسرائیل را ندارند
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد
  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • از سرگیری فعالیت‌های «آشپزخانه مرکزی جهانی» در غزه
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی