Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@13:50:22 GMT

آمار زلنسکی از کشته شدگان اوکراینی در جنگ

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۲۵۶۵

آمار زلنسکی از کشته شدگان اوکراینی در جنگ

به ادعای رئیس‌جمهور اوکراین، در طول هفت هفته جنگ در این کشور با روسیه، بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نظامی اوکراینی کشته شده‌اند.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت، در طول هفت هفته جنگ با روسیه حدود ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نظامی اوکراینی کشته و حدود ۱۰ هزار نفر مجروح شده‌اند. او در مصاحبه روز جمعه به شبکه سی‌ان‌ان گفت، تلفات غیرنظامیان شمارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: طرح اتهام زلنسکی علیه آلمان و مجارستان

به گزارش رویترز، وی همچنین مدعی شد ۱۹ تا ۲۰ هزار سرباز روس در این جنگ که اکنون در هفته هشتم است، کشته شده‌اند. اما مسکو ماه گذشته اعلام کرد ۱۳۵۱ سرباز روس کشته و ۳۸۲۵ نفر زخمی شده‌اند. این خبرگزاری تاکید کرد نمی‌تواند به طور مستقل اعداد طرفین را تأیید کند.

جنگ در اوکراین ادامه دارد و طبق این گزارش، درگیری در ماریوپول که اوکراین اعلام کرده در تلاش است محاصره این شهر بندری جنوب شرقی را بشکند، تشدید شده است. «الکساندر موتوزیانیک» سخنگوی وزارت دفاع اوکراین در یک نشست با بیان این که روس‌ها ماریوپل را به طور کامل تصرف نکرده‌اند، گفت: «وضعیت در ماریوپول دشوار و سخت است. در حال حاضر جنگ در حال وقوع است. ارتش روسیه دائما خواستار واحدهای اضافی برای حمله به شهر می‌شود». به گزارش رویترز، اگر مسکو ماریوپل را تصرف کند، اولین شهر بزرگی است که سقوط می‌کند. 

به گفته زلنسکی، وضعیت نظامی در جنوب و شرق این کشور هنوز بسیار دشوار است. وی در یک سخنرانی ویدئویی در اواخر دیشب (جمعه) خواستار ارسال سلاح‌های سنگین‌تر و تحریم بین‌المللی نفت علیه روسیه از سوی متحدانش شد. 

همچنین روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که زلنسکی از جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درخواست کرده که ایالات متحده روسیه را به عنوان «دولت حامی تروریسم» معرفی کند. سخنگوی کاخ سفید در واکنش گفت: ما به بررسی همه گزینه‌ها برای افزایش فشار بر پوتین ادامه خواهیم داد.

رویترز به نقل از منابعی گزارش داد نخست‌وزیر اوکراین و مقامات ارشد مالی این کشور در نشست‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در این هفته در واشنگتن شرکت خواهند کرد. از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین در ۲۴ فوریه، این اولین فرصت برای مقام‌های اوکراینی است که شخصاً با مقامات مالی اقتصادهای پیشرفته ملاقات کنند. 

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت ولودیمیر زلنسکی اوکراین کشته و زخمی تحولات اوکراین جنگ اوکراین و روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، جبهه های روسیه و اوکراین امروز جمعه نیز شاهد درگیری شدید است به طوری که ارتش روسیه دستاوردهای میدانی جدیدی به دست آورده و همزمان کی یف به دنبال مقابله خرس روسی به پشتوانه اردوگاه غرب است.

در جدیدترین تحولات میدانی، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه دفاع هوایی این کشور۶ پهپاد ارسال شده از سوی نیروهای اوکراینی را ساقط کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پنج پهپاد بر فراز منطقه بلگورود در مجاورت اوکراین و یک پهپاد را بر فراز شبه جزیره کریمه سرنگون کرده است.

روسها به خسارات وارده ناشی از این حمله اشاره ای نکردند.

کد خبر 6095523

دیگر خبرها

  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • چراغ سبز انگلیس برای حمله به خاک روسیه؛ وعده کامرون به زلنسکی!
  • روسیه ۳ اوکراینی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند
  • سرنگونی ۶ پهپاد اوکراینی به دست نیروهای روسی
  • روسیه: ارتش اوکراین ۹۳۰ نظامی دیگر را از دست داد
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین