Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@05:10:23 GMT

آلوده‌ترین هفته تهران

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۲۵۹۲

آلوده‌ترین هفته تهران

هفته چهارم فروردین ۱۴۰۱ هوای تهران در شرایط نامطلوب و فراتر از حد مجاز قرار داشت.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد کیفیت هوای پایتخت در هفته چهارم فروردین ۱۴۰۱ گفت: هوای تهران، ۵ روز از ۷ روز هفته گذشته در شرایط نامطلوب و فراتر از حد مجاز قرار داشت.

به گزارش ایران آنلاین دکتر سید محمدمهدی میرزائی قمی با اعلام اینکه برخلاف ‌سال‌های گذشته که معمولاً در فروردین، بهترین کیفیت هوا در تهران اتفاق می‌افتاد، در فروردین سال جاری به ویژه هفته چهارم ماه جاری این‌گونه نبود، افزود: در هفته گذشته، تنها ۲ روز قابل قبول ثبت شد و ۴ روز شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس و یک روز خطرناک به ثبت رسید که در سال‌های اخیر بی‌نظیر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در ۶ روز از ۷ روز هفته گذشته، ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون، آلاینده شاخص شهر تهران بود، اظهار کرد: در روز شنبه بیستم فروردین، شاخص کیفیت هوا برای ذرات معلق کوچک‌تر از ده میکرون به عدد خطرناک ۳۳۲ رسید و در کنار آن، ذرات معلق کوچک‌تر از دو و نیم میکرون نیز با شاخص ۱۹۶ در شرایط ناسالم قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در مورد دلایل و عوامل آلودگی بی‌سابقه هفته گذشته هوای پایتخت، توضیح داد: همانطور که در گزارش‌های این شرکت نیز تصریح شد، آلاینده شاخص در همه روزهای هفته گذشته، ذرات معلق موجود در هوا بود که بیشترین علت آن، ، نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه غرب کشور و سایر استان‌ها و کاهش بارش باران در شهر تهران بود که موجب بالا رفتن میزان غلظت هر دو نوع آلاینده ذرات معلق در هوای شهر تهران شد.

گفتنی است، کمترین شاخص هفته گذشته در روز جمعه ۲۶ فروردین با عدد ۹۷ بوده که با توجه به بارش باران و وزش باد مناسب در عصر دیروز، از غلظت آلاینده‌ها کاسته شد و در پی آن، در صبح امروز شاخص کیفیت هوا به صورت قابل توجهی کاهش یافت، به نحوی که شاخص ۲۴ ساعته محاسبه شده، در ساعت ۸ صبح برابر ۷۷ بود که در ساعت ۹ صبح، شاخص به عدد ۶۱ رسید.

بررسی صفر تا صد آلودگی هوای تهران در صحن شورای شهر پایتخت ذرات معلق در هوا مرگ و میر کرونایی را بالا می‌‌برد ریزگردهای معلق در هوای تهران از ترکیه آمدند

انتهای پیام/ 

 

 

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: هوای تهران هفته گذشته کیفیت هوا ذرات معلق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۱ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

مهر در خبری نوشت: این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۶ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۷ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۵ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901616

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • هوای تهران در وضعیت کم سابقه
  • کیفیت هوای تهران چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد
  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • کیفیت هوای تهران قابل قبول است
  • هوای تهران قابل قبول است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس