Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@23:00:03 GMT

ردپای هکرهای کره‌شمالی در هک گسترده رمزارز

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۲۶۰۶

ردپای هکرهای کره‌شمالی در هک گسترده رمزارز

 

 

به گزارش تابناک از ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا پنج شنبه گذشته تحریمهای جدیدی را علیه کیف اتریوم متعلق به گروه لازاروس اعلام کرد.

به گفته محققان رمزارز، کیف شناسایی شده حاوی وجوه مربوط به حمله به شبکه رونین است که از بازی بلاک چین محبوب اکسی اینفینیتی پشتیبانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیش از ۶۰۰ میلیون دلار اتر و توکن USDC در این حمله به سرقت رفت.

هکرها از یک پل بلاک چین که به کاربران اجازه می دهد دارایی‌های دیجیتالی خود را از شبکه رمزارز به شبکه رمزارز دیگری منتقل کنند، بهره برداری کردند. پل‌ها ابزارهای محبوبی در دنیای رو به رشد پرشتاب فاینانس غیرمتمرکز یا DeFi است.

شرکت تحلیل بلاک چین «الیپتیک» در یک پست وبلاگ اعلام کرد: تحریمهایی که به تازگی اعلام شده‌اند، مبادله اشخاص و نهادهای آمکریکایی با حساب اتریوم شناسایی شده را ممنوع می کنند تا تضمین کنند هکرها نمی‌توانند وجوهی که در صرافی‌های رمزارز آمریکایی دارند را نقد کنند.

گروه تحقیقاتی Chainalysis هم اعلام کرد تحریمهای مربوط به لازاروس نشان دهنده اهمیت نحوه بهره برداری عوامل تهدید مرتبط با کره شمالی از رمزارزها و امنیت بهتر پروتکلهای DeFi است.

تصور می رود لازاروس که توسط دولت کره شمالی اداره می شود، در چندین حمله سایبری بزرگ در سال‌های اخیر از جمله هک سونی پیکچرز در سال ۲۰۱۴ و حملات باج افزاری واناکرای در سال ۲۰۱۷ دست داشته است.

کارشناسان امنیت سایبری غربی می‌گویند کره شمالی تلاش کرده است از رمزارز به عنوان راهی برای فرار از تحریمهای آمریکا استفاده کند و از احتمال استفاده شدن از دارایی‌های دیجیتالی برای دور زدن تحریمهای روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین ابراز نگرانی کرده اند.

ویرجیل گریفیث، کارشناس رمزارز آمریکایی ۳۹ ساله هفته گذشته برای کمک به کره شمالی برای استفاده از رمزارزها برای فرار از تحریمها، به پنج سال زندان محکوم شد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، طرفداران رمزارز می گویند رمزارزها ابزار غیرموثری برای پولشویی هستند زیرا فعالیت آنها در بلاک چین ثبت می شود. با این حال تبهکاران تکنیکهایی را برای پولشویی رمزارز در اختیار دارند و تحلیل «الیپتیک» نشان داده که در حملات رونین ۱۸ درصد از وجوه به سرقت رفته تا پنج شنبه گذشته پولشویی شده‌اند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز چهاردهم رمضان میانکاله دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا هکرها ماه رمضان طرح ترافیک 1401 دعای روز چهاردهم رمضان میانکاله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن

برند اکسید با حضور در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن ۲۰۲۴، نوآوری‌ها و چشم‌انداز استراتژیک خود در زمینه خودروهای لوکس را به نمایش گذاشت.

تهران-ایسنا- این رویداد، نقطه شروعی برای مجموعه فعالیت‌های کلیدی اکسید از جمله رونمایی از محصولات جدید، نمایش مدل‌های سازگار با محیط زیست و ترسیم چشم‌اندازی روشن برای آینده این برند خواهد بود.
چری از اکسید ای ۰۸ خود رونمایی کرد. این ام‌پی‌وی (MPV) با سیستم انرژی جدید، تمام الکتریکی است که در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی شد .
 



اکسید در حال حاضر هم در چین و هم در بازارهای خارج از کشور به فروش می‌رسد و یک برند رده بالای چری محسوب می‌شود. این محدوده به خودی خود کاملاً گیج کننده است و به دو سری تقسیم می‌شود: برند اصلی اکسید که شامل آی‌سی‌ای ICE)) و آر ای‌ای‌وی REEV)) یا خودروی برقی با برد گسترده است و سری دیگری اکسید آتلانتیکس که شامل هر دو نسخه کاملا برقی و نسخه‌های برد گسترده است.
قیمت ها احتمالاً از حدود ۲۵۰,۰۰۰ یوان (۳۴,۵۵۰ دلار) شروع می شود و بعید است که تحویل آن قبل از اوایل سال آینده آغاز شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • خاطره تلخ پیکان در قزوین با ردپای شهاب زاهدی
  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • (ویدئو) آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • فیلم| آتش‌سوزی گسترده یک کارگاه ۲۰۰۰ متری در جنوب تهران
  • حضور اکسید در نمایشگاه خودروی پکن
  • آتش‌سوزی گسترده در یک شهرک صنعتی در جنوب تهران
  • آواربرداری نوار غزه احتمالا ۱۴ سال طول می‌کشد
  • گردباد ویرانگر در آمریکا + فیلم