Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-30@08:13:40 GMT

تخم مرغ روی دست مرغدار "باد" کرد!

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۲۶۴۱

تخم مرغ روی دست مرغدار 'باد' کرد!

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: تخم مرغ بیش از نیاز کشور تولید شده است و دولت باید اجازه دهد که تخم‌مرغ‌های مازاد صادر شوند. ناطقان: ناصر نبی پور  با اشاره به کاهشی شدن قیمت تخم مرغ اظهار کرد: وقتی قیمت تخم مرغ از قیمت مصوب بالاتر می‌رود مسئولان با ارز ۴۲۰۰ تومانی تخم مرغ از ترکیه وارد می‌کنند یا تعزیرات با واحدهای مرغداری برخورد می‌کند اما حالا که قیمت تخم مرغ حدود ۳۵۰۰ تومان کمتر از نرخ مصوب شده هیچ خبری از مسئولان نیست و به نظر می رسد در خواب خرگوشی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





وی ادامه داد: قیمت مصوب تخم مرغ به ازای هر کیلو ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان است که در حال حاضر به کمتر از ۱۵ هزار تومان رسیده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: هوا وقتی به سمت گرمی می‌رود مصرف تخم مرغ کاهش می‌یابد. از طرفی در ماه رمضان نیز مصرف کاهشی و تقاضا کم می‌شود. به همین دلیل با مازاد تخم‌مرغ مواجهیم و تخم‌مرغ ها بر روی دست مرغداران در سالن‌ها مانده است.

وی تصریح کرد: روزانه حدود ۳۰۰۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود که قبلا این مقدار تولید شده مصرف می‌شد، زیرا تخم مرغ به جهت قیمت مناسب جایگزین محصولات پروتئینی دیگر در سبد غذایی خانوار شده بود. اما در حال حاضر مصرف به ۲۶۰۰ تا ۲۷۰۰ تن رسیده و حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن مازاد داریم.  

نبی پور با اشاره به اینکه دولت باید اجازه دهد صادرات تخم مرغ صورت گیرد، گفت: البته صادرات هم به همین سادگی نیست، زیرا رقیبی مانند ترکیه وجود دارد که بازارهای جهانی را گرفته است و باید این بازارها را  به دست بیاوریم.
منبع: ایسنا برچسب ها: تخم مرغ ، ناطقان ، مرغدار ، تولید

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تخم مرغ ناطقان مرغدار تولید تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد

سعداله منصوری سطح کشت کلزا را بالغ بر ۱۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: انتظار داریم سطح برداشت دانه کلزا نزدیک به ۱۳۰ هزار هکتار باشد که نسبت به سال زراعی گذشته ۴۰ هزار هکتار افزایش را نشان دهد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: از ۱۶۰ هزار هکتار سطح زیرکشت کلزا، نزدیک به ۵۰ تا ۵۵ هزار هکتار آن در اراضی دیم و مابقی در اراضی آبی است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته سطح زیرکشت کلزا در کشور ۱۱۰ هزار هکتار بوده است، خاطرنشان کرد: در نهایت از سطح ۸۸ هزار هکتار حدود ۱۴۰ هزار تن کلزا برداشت شد.

منصوری تناسب قیمت تضمینی این محصول در مقایسه با گندم، توزیع به موقع نهاده‌ها و بذر و وعده به موقع پرداخت پول محصول تحویلی کشاورزان با مرجع مشخص را از دلایل استقبال کشاورزان از کشت کلزا در سال زراعی جاری دانست.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی درباره خرید تضمینی دانه‌های کلزا، گفت: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی و انجمن صنایع روغن‌کشی ایران انجام می‌شود و نقش نهادهای دولتی اعم از سازمان مرکزی تعاون روستایی و شرکت بازرگانی دولتی ایران حداقل خواهد بود و اگر در منطقه‌ای بخش خصوصی برای خرید ورود نکرد، این نهادها اقدام به خرید تضمینی خواهند کرد.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهادکشاورزی ابراز امیدواری کرد که ورود بخش خصوصی در موضوع خرید کلزا با روند منطقی و معقول پیش برود و پرداخت بهای محصول کلزاکاران با حمایت دست‌اندرکاران سپری شود و بتوان با اطمینان خاطر برای برنامه کشت سال زراعی آینده آماده شد.

او با اشاره به آغاز برداشت دانه‌های کلزا از مزارع کشور گفت: در استان‌های کرمان، هرمزگان، خوزستان و ایلام برداشت آغاز شده و تاکنون روند خوبی داشته است.

منصوری افزود: در استان‌های ایلام و خوزستان، زارعانی که محصول‌شان را تحویل داده‌اند، ۲۰ درصد بهای محصول را دریافت کرده‌اند.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: براساس آخرین گزارش‌ها، حدود نیمی از سطح زیر کشت کلزا در استان ایلام و حدود ۳۰ درصد مزارع استان خوزستان تاکنون برداشت شده است.

او در مورد توزیع بذر کلزا گفت: امسال نزدیک به ۲ هزار تن بذر کلزا میان کشاورزان توزیع شد که از این میزان حدود ۷۰ درصد بذر هیبرید تولید داخل و مابقی بذر آزاد افشان بوده و به میزان محدودی هم بذر هیبرید وارداتی برای ایجاد تنوع ارقام داشته‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت پیاز کاهشی می‌شود
  • قیمت مسکن ملی پرند؛ متری ۱۰ میلیون تومان
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • (عکس) بازار چشم انتظار یک شاسی بلند جدید / قیمت باورنکردنی محصول جدید کیا در ایران
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو