Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@18:43:54 GMT

زنبور داران استان ۳۵۰ کیلو گرم ژل رویال تولید کردند

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۲۹۰۵

زنبور داران استان ۳۵۰ کیلو گرم ژل رویال تولید کردند

ایسنا/کردستان مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، با بیان اینکه کردستان جزو ۵ استان برتر کشور در تولید ژل رویال است گفت: در سال گذشته زنبورداران استان ۳۵۰ کیلوگرم ژل رویال با بهترین کیفیت تولید کردند.

مدیر امور طیور و زنبور عسل جهاد کشاورزی، سرپرست مدیرت امور شعب بانک کشاورزی استان، مدیر روابط عمومی سازمان و مدیرعامل اتحادیه زنبورداران استان کردستان(عسل ملکه) بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی فتحی در جریان بازدید از زنجیره تولید عسل در سنندج اظهار کرد: در حال حاظر ۷ هزار و ۶۰۰ زنبورستان در سطح استان وجود دارد که به صورت مستقیم برای ۱۱ هزار نفر در استان شغل ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه صنعت زنبورداری استان در حال توسعه و تولید فرآورده هایی دیگری مثل بره موم، ژل رویال، گرده گل و ... است تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار در سال گذشته ۱ هزار و ۸۷۲ تن عسل مرغوب در کردستان تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۹۰ درصد عسل تولید شده در کردستان کاملا طبیعی است عنوان کرد: به جهت کیفیت بالای عسل تولید شده در کردستان قیمت این ماده غذایی از میانگین کشوری بالاتر است.

فتحی عنوان کرد: ۲۸۰ هزار کلونی زنبود عسل در استان داریم که ۹۷ درصد آن مدرن و تنها ۳ درصد این کلونی ها به صورت سنتی نگه داری می شوند.

وی یادآور شد: کردستان در تولید عسل رتبه ۱۳ کشوری را دارد که به جهت تعهد زنبورداران استان و نیز تنوع در پوشش گیاهی عسل تولید در کردستان یک برند خوش نام و قابل اعتماد در کشور است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: هرساله در مهر ماه همزمان با سراسر کشور سرشماری کلونی های زنبور عسل در استان انجام می شود.

گفتنی است زنجیره عسل ملکه در کردستان یک مجموعه آموزشی، تولیدی، بسته بندی ، فراوری و فروشگاهی است که درصدد توسعه زنجیره زنبور عسل در استان کردستان است.

 مرکز آموزش پرورش زنبور عسل ملکه کردستان راه اندازی شد

مرکز آموزش پرورش زنبور عسل استان، مجموعه اولین مرکز آموزش رسمی کردستان است که به صورت تخصصی در کنار آموزش های مختلف، تمامی مهارت های مرتبط با زنبورداری را تدریس می کند.

زنبورداری از جمله فعالیت های توسعه یافته در استان کردستان است که بالغ بر۱۱ هزار نفر بصورت پیشرفته در این عرصه فعالیت می نمایند . 

دانش آموختگان مبتدی در این آموزشگاه پس از فراگیری فعالیت های مرتبط با زنبورداری می توانند وارد عرصه فعالیت شده و به عنوان یک شغل تخصصی از آن بهره گیرند. 

ویسی، رییس شعب بانک کشاورزی استان، در حاشیه این بازدید ضمن اشاره به اینکه بانک کشاورزی همراه تولید کنندگان عرصه کشاورزی است اظهار داشت: فرآوری و ایجاد زنجیره تولید خصوصا در زمینه عسل کردستان که بسیار با کیفیت بوده میتواند اشتغال بیشتری ایجاد کند.

رییس شعب بانک کشاورزی استان افزود: بانک کشاورزی با اعطای تسهیلات شرایط توسعه این حرفه درآمد زا و دارای اشتغالزا را فراهم می کند. 

وی افزود: بانک کشاورزی استان کردستان گسترده ترین شبکه خدمات بانکی را دارد که نیاز است زنبورداران نیز همکاری های لازم را با بانک کشاورزی داشته باشند تا یک تعامل دو سویه برقرار شود و این بانک با سرمایه گذاری بیشتر بهره برداران عزیز توان بیشتری برای حمایت از کشاورزان و فعالان بخش های مختلف این عرصه داشته باشد.

ویسی خاطرنشان کرد: به جز بانک کشاورزی سایر بانک ها هم موظفند ۲۵ درصد سرمایه خود را برای حمایت از بخش کشاورزی بکار گیرند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بانک کشاورزی استان استان کردستان زنبور عسل ژل رویال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۲۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سردار عباسعلی بهدانی فرد، درباره این خبر اظهارداشت: ماموران پلیس شهرستان خاتم با اقدام اطلاعاتی از تردد یک دستگاه خودروی پراید حامل موادافیونی مطلع شدند. 
وی افزود: ماموران، خودروی موردنظر را در محور "هرات به مروست" متوقف و در بازرسی از آن بیش از ۲۵ کیلوگرم موادمخدر شامل؛ ۲۱ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین و ۳ کیلو و ۸۰۰ گرم شیشه را کشف کردند. 
فرمانده انتظامی استان یزد ضمن اشاره به دستگیری ۲ قاچاقچی گفت: قاچاقچیان که این محموله را از مرز‌های شرقی کشور تهیه کرده و قصد انتقال به تهران را داشتند به مقامات قضایی معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • انتشار تصاویر حمله پهپادی به میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • تصاویر حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • کشف بیش از ۲۵ کیلوگرم هروئین و شیشه
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم