Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه باید احیا و پرورش مرغ نژاد آرین بعنوان یک ضرورت در رأس برنامه‌های خوداتکایی در تولید گوشت مرغ پیگیری شود، گفت: از سال گذشته پرورش مرغ آرین در استان زنجان آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد‌علی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: پرورش مرغ آرین در سال‌های اخیر و با شدت یافتن تحریم ها با توجه به پتانسیل‌ها و قابلیت‌های داخلی در اولویت‌های کشور و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت و در استان زنجان نیز به این امر توجه ویژه‌ای شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه به منظور خود کفایی باید احیا و پرورش مرغ نژاد آرین بعنوان یک ضرورت در رأس برنامه‌های خوداتکایی در تولید گوشت مرغ در استان نیز پیگیری می‌شد، گفت: از سال گذشته پرورش مرغ آرین در استان زنجان آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۵۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی آرین در ۶۰ واحد مرغداری استان انجام شد و به عبارتی ۶ درصد از جوجه‌ریزی‌های سال گذشته مربوط به نژاد آرین بود.

وی با بیان اینکه امسال تولید جوجه به سمت آرین می‌رود، تصریح کرد: قطعا میزان جوجه‌ریزی آرین در مرغداری‌های استان نیز افزایش خواهد داشت و این در حالی است که تقریبا ۱۰۰ درصد نهاده مورد نیاز مرغداران بدون مشکل خاصی تامین می‌شود.

صادقی با بیان اینکه فروردین امسال ۲ میلیون و ۶۷ هزارو ۸۳۰ قطعه جوجه‌ریزی در سطح مرغداری‌های استان انجام شده است، تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته میزان جوجه‌ریزی یک میلیون و ۹۳۲ هزار و ۸۶۰ قطعه بوده که نشان از روند افزایشی تولید مرغ در استان دارد.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌های حامل‌های انرژی، دستمزدها و نهاده‌ها بر قیمت نهایی محصول تاثیرگذار است، خاطر نشان کرد: صنعت مرغداری کمتر درگیر خشکسالی شده ولی باید همه ریسک‌های مدیریتی برای احیای تولیدکنندگان که قبلا به دلیل مشکلاتی تعطیل شده‌اند؛ انجام شود.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استان زنجان نژاد آرین پرورش مرغ سال گذشته جوجه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۳۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات استان زنجان صعودی شد

زین العابدین با اشاره به رشد  ۲۶ درصدی صادرات از گمرک استان در ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه گذشته گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

وی اظهار کرد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان عنوان کرد: بعد از حدود یک سال روند کاهشی صادرات، ارزش صادرات استان نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

گنج‌خانلو ابراز کرد: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۴۲ درصد کاهش دارد.

بنابر اعلام گمرک زنجان طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • صادرات مرغ گرم افزایش می‌یابد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • ۱۳ مزرعه غیر فعال تولید مرغ مادر آرین احیا می‌شود
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • رشد 42 درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سال های گذشته بی نظیر است
  • رشد 42درصدی اجاره خانه در فروردین 1403/ این افزایش در مقایسه با سالهای گذشته بی نظیر است