Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب دکتر یونس نوراللهی، دانشیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با عنوان Utilization of Thermal Potential of Abandoned Wells توسط مؤسسه انتشارات بین‌المللی الزویر چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایران اکونومیست، این کتاب حاصل پنج سال تحقیقات علمی دکتر یونس نورالهی و همکاران وی در زمینه بهره‌برداری انرژی حرارتی چاه‌های نفت و گاز رها شده در دنیاست که به سفارش مؤسسه انتشاراتی الزویر تألیف و منتشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر نوراللهی، مؤلف مسئول و سرپرست تیم مؤلف این کتاب در این باره گفت: این کتاب برای اولین به زبان انگلیسی در حوزه بهره‌برداری از انرژی حرارتی چاه‌های نفت و گاز رها شده در دنیا منتشر شده است.

به گفته دکتر نوراللهی، در تألیف این کتاب بیش از ۶۵ محقق و مؤلف از ۱۶ کشور جهان مشارکت داشتند که سرپرستی تألیف این کتاب به عهده این عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران بوده است.

این کتاب مشتمل بر ۲۱ فصل و ۴۵۹ صفحه است که تألیف دو فصل این کتاب توسط دکتر نوراللهی و دانشجویان ایرانی وی صورت گرفته و سایر فصول این کتاب نیز با نظارت و سرپرستی وی به سرانجام رسیده است.

در حال حاضر وقتی استحصال نفت و گاز در یک میدان نفتی به پایان می‌رسد، چاه‌های تهی‌شده از نفت بلااستفاده رها می‌شوند. اخیراً دانشمندان کشورهای مختلف راهکارهایی یافته‌اند که بعد از اتمام نفت و گاز، می‌توان از انرژی حرارتی موجود در ته این چاه‌ها بهره‌برداری اقتصادی کرد که یک نوع از انرژی زمین گرمایی نامیده می‌شود.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، کتاب دکتر یونس نوراللهی با عنوان Utilization of Thermal Potential of Abandoned Wells اولین کتاب در این زمینه است که نویسندگان حاصل تجربیات دانشمندان دنیا و مطالعات خود را در قالب یک کتاب جامع تدوین و منتشر کرده‌اند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دانشگاه تهران ، الزویر ، انرژی حرارتی ، نفت و گاز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشگاه تهران الزویر انرژی حرارتی نفت و گاز دانشگاه تهران انرژی حرارتی نفت و گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۳۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد شهید مرتضی مطهری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، افزود: شهید مطهری وظیفه مدار بود و هرجا که احساس وظیفه می‌کرد، وارد عمل می‌شد.

وی ادامه داد: زمانی که مجله‌ای با عنوان زن روز در زمان طاغوت، به دنبال زیرسوال بردن معارف و احکام دین بود، شهید استاد مطهری احساس وظیفه کرد و برای حفظ معارف دین، به انتشار مقالات در پاسخ به انحرافات دینی ایجاد شده پرداخت.

وی اظهار کرد: شهید مطهری کتاب شرح منظومه را به عنوان یک کتاب عمیق و قابل تأمل که تنها اساتید فلسفه و کلام حوزه قادر به تدریس آن هستند، تدریس می‌کرد ولی در جایی که احساس وظیفه کرد کتابی با درک بسیار آسان و روان مانند داستان راستان را به نگارش در آورد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) گفت: هرکس خودش را به عنوان امام معرفی می‌کند، قبل از آنکه دیگران را تعلیم دهد، باید خودش را تعلیم کند و فردی استاد واقعی است که مطالبی را که به دانشجو انتقال می‌دهد، خود نیز آنها را پذیرفته و به آنها عمل کند.

حجت الاسلام قریشی بیان کرد: کسی که معلم خودش است، بیش‌تر جای تکریم دارد تا کسی که دیگران را تعلیم می‌دهد.

وی ادامه داد: در کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران سالروز شهادت استاد مطهری به نام روز معلم نامگذاری شده تا ایشان الگویی برای تمام معلمان و استادان باشد.

کد خبر 6094753

دیگر خبرها

  • گرامیداشت سالروز استاد مرتضی مطهری و روز معلم در دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه
  • شهید مطهری جهش فکری در دانشگاه‌ها ایجاد کرد
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • یک هرمزگانی استاد نمونه کشوری شد
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی، استاد نمونه کشوری
  • ۵ اصفهانی در بین پراستنادترین استادان دانشگاه آزاد اسلامی
  • ۱۲ حکم رئیس دانشگاه تهران برای بزرگداشت سنت دانشگاهی ایران صادر شد
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود