Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، در این فراخوان که روز شنبه منتشر شده، لو پن متهم به بیگانه‌هراسی و  منزوی کردن فرانسه شده است.

امضاکنندگان این فراخوان تاکید دارند: بدون هیچ تردیدی در دور دوم انتخابات به مکرون رای خواهند داد و برنامه لو پن را عامل بیگانه‌هراسی و انزوا ارزیابی می‌کنند.

در این بیانیه که به رسانه های مختلف از جمله خبرگزاری فرانسه ارسال شده، آمده است: اگرچه گاهی اوقات اختلاف‌ها و مخالفت‌های عمیق با قدرت داشته‌ایم و هرچند برای برخی از ما نتیجه دور نخست انتخابات آنطور که انتظار می‌رفت، نبود، اما بدون شک هیچ تردیدی وجود ندارد که ما دموکراسی و پوپولیسم را یکسان نمی‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضاکنندگان این فراخوان تاکید کردند: هیچ چیز در برنامه لو پن ما را به تاریخ فرانسه که مقاوم، انسان‌گرا، سخاوتمند و به روی جهان باز است، نزدیک‌تر نمی‌کند.

این چهره‌های شناخته شده از دنیای بازیگران تا خوانندگان، می‌افزایند: فردا، ما جرات تصور اینکه اگر لو پن رای آورد، فرهنگ داخل کشورمان چه می‌شود را نداریم و نمی‌توانیم در راس فرانسه، نامزدی را تصور کنیم که برنامه‌اش بیگانه‌هراسی و انزواست؛ نامزدی که با قدرت‌های اقتدارگرا و جنگ‌افروز ائتلاف کرده باشد.

این فراخوان اضافه می‌کند: ما نمی‌توانیم احساس تهاجم، بمباران و قتل عام مردم اوکراین را تصور کنیم؛ زمانی که متوجه می‌شوند ما در راس کشورمان یک همدست رهبر کرملین را انتخاب کرده‌ایم.

نویسندگان این فراخوان تاکید دارند: ما نمی‌توانیم تصور کنیم که فرانسه، کشور روشنگری و اعلامیه حقوق بشر و شهروندی، رئیس‌جمهوری را به قدرت برساند که ادعای دوستی‌اش با بدترین دیکتاتورهای در سر کار، مطرح است.

چندی پیش نیز چند تن از مدیران دنیای فرهنگ فرانسه خوستار حمایت از مکرون در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده و اعلام کرده بودند که رای ممتنع می‌تواند به نفع حریف راست افراطی او یعنی لو پن باشد.

به گزارش ایرنا،  پلیس فرانسه پیش‌بینی کرده است که امروز تجمعات اعتراض‌آمیز متعدد علیه لو پن نامزد حزب راستگرای تندرو "مجمع ملی" در خیابان‌های پاریس و شهرهای بزرگ فرانسه شکل بگیرد و به همین منظور نیروهای خود را در مناطق حساس مستقر کرده است.

انتقادات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به این موضوع محدود نمی‌شود و در روزهای گذشته نیز این کشور شاهد تنش‌های متعددی در این زمینه بود.

در همین زمینه دانشگاه‌هایی همچون سوربُن پاریس به اشغال معترضان به نتایج دور نخست انتخابات درآمد و تظاهرکنندگان شعارهای "نه مکرون، نه لو پن" سرمی‌دادند که در نهایت پلیس مجبور به استفاده از گاز اشک‌آور شد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) برگزار شد و مکرون رئیس جمهور فعلی با کسب ۲۷.۶ درصد آرا و لو پن نامزد حزب راستگرای "مجمع ملی" با ۲۳ درصد به دور دوم انتخابات که برای ۲۴ آوریل (چهارم اردیبهشت) برنامه‌ریزی شده است، راه یافتند.

برچسب‌ها اوکراین فرانسه انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امانوئل مکرون مارین لوپن پاریس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوکراین فرانسه انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه اوکراین فرانسه انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امانوئل مکرون مارین لوپن پاریس انتخابات ریاست جمهوری ریاست جمهوری فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری عصر سه شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی با حضور دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد.

هژبری در ابتدای جلسه اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری را به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها برشمرد و بر تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام تاکید کرد.

وی افزود: رفع نقاط حادثه خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که بایستی در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

هژبری گفت: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول ریاست جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

وی افزود: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

معاون عمرانی استاندار ایلام از عدم تحقق یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه نشین شهر ایلام خبر داد که دکتر غفاری معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی ضمن تذکر نسبت به عدم پیگیری این مصوبه، بر تأمین منابع و اقدام موثر برای اجرای آن تأکید کرد.

در این جلسه مقرر شد که کلیه پروژه‌های مصوب سفر ریاست جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از قبیل تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مردادماه جاری تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 6093631

دیگر خبرها

  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه راه
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد