Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@12:51:49 GMT

تولید دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل در داخل کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۳۹۸۳

تولید دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل در داخل کشور

به گزارش سرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،علی عطائیان عضو هیات مدیره شرکت الوند با اشاره به این که دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل می تواند بر بسیاری از تولیدات طبیعی اثرات مثبت داشته باشد، گفت: دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل الوند یکی از جدیدترین و بهترین دستگاه هایی است که علاوه بر آن از امکان اسپرم گیری و تلقیح ساده با سرعت بالا و در عین حال انتقال آلودگی کمتری را دارا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اینکه دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل الوند یک تولید داخلی است، ازقیمت مناسب تری نسبت به دستگاه های خارجی برخوردار است.

دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل علاوه بر اتین که کیفیت عسل تولید شده را ارتقا می دهد، باروری را نیز می تواند کنترل کند.

کمک به اصلاح نژاد زنبور

تلقیح مصنوعی ابزاری برای اصلاح نژاد است. همچنین این تکنیک امکان ایجاد تلاقی های جدید را برای اهداف تحقیقاتی فراهم می کند. رفتار جفت گیری در زنبور عسل بسیار تصادفی و کنترل آن مشکل است. ملکه زنبورعسل در هنگام پرواز با تعداد زیادی زنبور نر جفت گیری می کند. ملکه باکره به سمت منطقه تجمع نرها پرواز می کند که در این منطقه تعداد ۱۰ هزار تا ۳۰ هزار زنبور نر با منابع ژنتیکی مختلف حضور دارند.

تحقیقات اثبات کرده است که به هیچ وجه عملکرد یک ملکه تلقیح مصنوعی شده به صورت صحیح، کمتر از یک ملکه جفت طبیعی نبوده بلکه میانگین موفقیت تلقیح مصنوعی با ۹۵ درصد بیشتر از جفت طبیعی است. پس بدون شک تنها راه اصلاح و زنبورداری صنعتی، استفاده از دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل است.

در شروع برگزاری دورهای آموزشی تلقیح مصنوعی، به عنوان یک دستگاه مدرن و کاملا مناسب برای کارآموزان و همینطور افراد با تجربه که مشتاق هستند راحت و دقیقتر به امر تلقیح ملکه بپردازند، پیشنهاد می شود . به این دلیل که دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل الوند از دو سیستم متفاوت با کنترل دقیق و سرعت پایین و یا سرعت بالا و کنترل نسبی برخوردار است.

استفاده 75 هزار زنبوردار داخلی از دستگاه تلقیح مصنوعی

این مدیر حوزه دانش بنیان با اشاره به این که دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل ایرانی حدود 100 میلیون تومان ارزان تر از نمونه خارجی است، توضیح داد: دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل علاوه بر این که تولید عسل کشور را ارتقا می دهد، گرده افشانی را نیز نظم می بخشد و بر دام نیز اثر مثبت می گذارد و در حوزه میوه و گیاهان نیز نتایج مثبتی می تواند داشته باشد.

امروز اگر زمینه برای صادرات چمدانی دستگاه دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل فراهم شود، مشخصا صادرات دستگاه تلقیح ملکه زنبورعسل تسهیل می شود و به جای ارزآوری 50 هزار دلاری می توان به مراتب بیشتر برای کشور ارزآوری داشته باشد.

با این وجود در داخل کشور 75 هزار زنبوردار از دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه زنبورعسل استفاده می کنند که مشاغل زیادی را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرخوب تلقیح مصنوعی زنبور عسل تلقیح مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد

به گزارش صدای ایران از شفقنا، عیسی زارع‌پور درباره «پیرو اظهارات اخیر مدیر یکی از اپراتور‌های اینترنتی که مشکل شبکه را ناشی از استفاده از مودم‌های تولید داخل دانسته است، آیا این موضوع را بهانه تراشی اپراتور‌ها برای واردات مودم‌های ارزان قیمت و کارکرده چینی نمی‌دانید؟ و در راستای حمایت از تولید داخل چه برخوردی با این اپراتور داشته اید؟» گفت: بحثی که ایشان مطرح کرده در مورد مودم‌های فیبرنوری است که کلاً ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار مشترک دارد.

وی ادامه داد: موضوعی که مدیر این اپراتور مطرح کرده، عمومیت ندارد و دغدغه شخصی ایشان بوده از سوی دیگر مودم‌های تولید داخل قابلیت‌هایی که دارند، قابلیت‌هایی نیست که بتوانند سرعت‌های بالا داشته باشند.

زارع پور گفت: بخشی از صحبت‌های این مدیر اپراتور درست است، چون همین الان مودم‌های خارجی هم اگر نتوانند در فرکانس ۲.۴ کار کنند که فرکانس معمول وای فای است، سرعت بیش از ۱۰۰ گیگاهرتز را نمی‌توانند ارایه دهند. فرکانس ۶.۵ که استاندار وای فای ۶ و ۷ هست، می‌تواند از طریق سرعت‌های تا یک گیگ هم ارایه دهد. در حال حاضر وای فای ۷ استاندارد جدید تا ۱۰ گیک هم می‌تواند ارایه دهد. مودم باید مودمی باشد که این قابلیت را داشته باشد.

وی توضیح داد: برخی از مودم‌های تولید داخل این فرکانس‌ها را ساپورت نمی‌کنند، ولی اکنون در برنامه تولید شرکت یا سازنده مودم هست و باید هم حواسمان به تولید داخل باشد و هم از سوی دیگر باید محصولی که تولید می‌شود، کیفیت داشته باشد و قابلیت‌هایی که دارد قابلیت‌هایی باشد که متناسب با نیاز کاربران باشد.

زارع پور بیان کرد: مشکل از مودم نیست، در حال حاضر شبکه این قابلیت را دارد پیدا می‌کند و در شهر‌هایی که فیبرنوری راه می‌افتد، مشترکینی که فیبرنوری می‌گیرند می‌توانند سرعت تا هزار بگیرند، اما مودم فعلی که اکنون در بازار هست، ممکن است که این قابلیت را پشتیبانی نکند لذا نیازمند این هستیم که هم تولیدکنندگان محصولات خود را ارتقا دهند و اگر هم نیاز بود، تا وقتی تولید داخل به نقطه‌ای می‌رسد که این نیاز را برطرف کند، از طریق واردات، نیاز‌ها تأمین می‌شود.


دیگر خبرها

  • بررسی قرارداد خرید ۴۰ هزار دستگاه اتوبوس، ون و تاکسی از چین 
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • تأمین مودم پروژه فیبر نوری از محصولات تولید داخل
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰درصد مودم‌های پروژه فیبرنوری
  • تعهد تولیدکنندگان داخل بر تامین ۴۰ درصد مودم‌های فیبر نوری
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • وزیر : مودم‌ تولید داخل نمی‌تواند سرعت بالا داشته باشد
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان