Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@03:30:12 GMT

تشدید کرونا در چین به ضرر سازندگان لپ تاپ تمام شد

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۴۰۰۰

تشدید کرونا در چین به ضرر سازندگان لپ تاپ تمام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، تحلیل گران معتقدند اگر تعطیلی‌های اجباری ناشی از شیوع مجدد کرونا در مناطقی مانند شانگهای چین طولانی شود، بسیاری از شرکت‌های فناوری نمی‌توانند وعده‌های قبلی در مورد عرضه انواع محصولاتشان را عملیاتی کنند.

اصرار مقامات چین برای جلوگیری از گسترش کووید -۱۹ روند عادی حمل و نقل در بزرگراه‌ها و بنادر را مختل و کارگران را سرگردان کرده و کارخانه‌های بی‌شماری را در انتظار تأیید دولت برای بازگشایی بسته نگهداشته است، اختلالاتی که زنجیره‌های تأمین جهانی را متأثر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پگاترون از تأمین کننده‌های شرکت اپل این هفته اعلام کرد که کارخانه‌های خود را در شانگهای و کونشان به علت شیوع مجدد کرونا تعطیل می‌کند. این امر روند تولید آیفون ۱۳، سری آیفون SE و سایر مدل‌های قدیمی این گوشی را مختل می‌کند.

علاوه بر این، شرکت کوانتا کامپیوتر که حدود سه چهارم مک‌بوک‌های اپل را در سطح جهان تولید می‌کند، نیز فعالیت‌های خود را تعطیل می‌کند که می‌تواند تأثیر شدیدتری بر عرضه این رایانه داشته باشد. البته تأثیر نهایی این تحولات بر زنجیره تأمین اپل نامشخص است و به عواملی از جمله مدت زمان ادامه قرنطینه بستگی دارد.

به گفته تحلیلگران، همچنین ممکن است اپل مسیر تولید را به خارج از شانگهای و کونشان به کارخانه‌هایی در جاهای دیگر، مانند شنژن که در حال حاضر در قرنطینه نیست، منتقل کند.

کد خبر 5468100

منبع: مهر

کلیدواژه: لپ تاپ شیوع کرونا چین اپل شرکت دانش بنیان نوآوری تحقیقات علمی اینترنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری فناوری فضایی سورنا ستاری اقتصاد دانش بنیان اکتشافات فضایی حمله روسیه به اوکراین تحقق شعار سال تولید دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)
  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024