Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-امام جمعه بندرعباس گفت: تنوع رشته‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای هرمزگان، نیاز نیروی انسانی صنایع را تامین می‌کند به‌گونه‌ای که در سال‌های آینده هیچ نیازی به تامین نیروی انسانی متخصص از خارج از استان نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده ظهر امروز در دیدار با رئیس و معاونین دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد با تاکید بر تقویت ارتباط میان دانشگاه و صنعت، اظهار داشت: صنایع باید از طریق دانشگاه‌های استان با سایر دانشگاه‌های کشور ارتباط داشته باشند تا علاوه بر حل چالش‌های علمی صنعت، توانایی علمی دانشگاه‌های سطح هرمزگان نیز تقویت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این نکته که رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای بخشی از نیاز انسانی صنایع را پوشش می‌دهد عنوان‌کرد: دانشگاه باید ظرفیت‌های خود را به صنعت ارائه کند و سعی در تقویت ارتباط با صنعت داشته باشد چرا که سبب ایجاد انگیزه میان دانشجویان و افراد داوطلب می‌شود.

تاسیس مرکز تحقیقات شهید طهرانی مقدم در دانشگاه فنی و حرفه ایاخذ مجوز 244 رشته محل جدید در دانشگاه فنی و حرفه ایاجرای طرح نذر مهارت از سوی گروههای جهادی دانشگاه فنی و حرفه ای

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان، با اشاره به این نکته که رشته‌های بسیار کاربردی و خوبی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای وجود دارد تصریح کرد: تنوع رشته‌ای دانشگاه فنی و حرفه‌ای هرمزگان، نیاز نیروی انسانی صنایع را تامین می‌کند به‌گونه‌ای که در سال‌های آینده هیچ نیازی به تامین نیروی انسانی متخصص از خارج از استان نباشد.

 عبادی‌زاده، با اشاره به موقعیت استان هرمزگان در حوزه حمل و نقل ریلی و دریایی خاطرنشان‌ کرد: ایجاد رشته‌های مرتبط با ظرفیت استان هرمزگان از جمله علوم و فنون دریایی، حقوق حمل و نقل، حقوق دریایی  بسیار اهمیت دارد و در دراز مدت تاثیر مثبتی روی کاهش نرخ بیکاری استان دارد.

انتهای پیام/865/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه فنی و حرفه ای انسانی صنایع استان هرمزگان نیروی انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • کلنگ‌زنی پارک دادا و کاکا در بندرعباس
  • هرمزگان کار نگهداری ۱۰۰۰ کیلومتر نوار ساحلی توزیع برق را برعهده دارد
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • برگزاری کنکور سراسری با رقابت گروه  علوم ریاضی و انسانی در هرمزگان
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای شماره دو پسران سروش معرفی شد
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم