Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از وبدا، دکتر جلیل کوهپایه زاده اظهار داشت: سرانه پزشک در ایران ١٣ به ازای هر ١٠ هزار نفر است و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دسترسی هر چه بیشتر آحاد جامعه به خدمات بهداشتی درمانی و پزشکان و سرانه ٢٠ به ازای هر ١٠ هزار نفر، ظرفیت پذیرش رشته پزشکی را از سال ٩۵ افزایش داده و امسال ٢٠ درصد ظرفیت پذیرش پزشکی افزایش پیدا می‌کند و ٩ هزار و ۶٠٠ نفر در کنکور جذب خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی برخی عدم موفقیت در کنکور در رشته پزشکی را به ظرفیت پایین این رشته مرتبط می‌کنند؛ در حالی که یکی از دلایل مهم ناکامی و سرخوردگی جوانان در ورود به رشته پزشکی، وجود سهمیه‌های متعدد است که امکان رقابت عادلانه را از داوطلبان سلب کرده است‌ وشورای عالی انقلاب فرهنگی در حال بازنگری سهمیه‌های کنکور است تا تغییرات برای رسیدن به عدالت آموزشی انجام شود.

دبیر شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: طبق بررسی‌ها اختلاف سطح علمی آشکار بین مشمولان سهمیه‌های مصوب و داوطلبان آزاد، نشان از بی‌عدالتی در پذیرش دارد، همچنین خروج جوانان از کشور، دلایل متعدد و نیاز به بررسی‌های جامعه نگرانه دارد و ذکر علت کم بودن ظرفیت رشته پزشکی به عنوان دلیل خروج از کشور ساده انگارانه است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی دانشجو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی دانشجو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی دانشجو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رشته پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مصری ،رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در جشن روز دندانپزشک که به همت انجمن دندانپزشکی استان قم  برگزار شد،گفت: با کمک انجمن دندانپزشکی استان، کمیته بهینه سازی خدمات دندانپزشکی استان دایر شده و شاهد خدمات گسترده آن هستیم.

وی افزود: در راستای توسعه مباحث دندانپزشکی، رشته دستیاری دندانپزشکی و دندانپزشکی کودکان را مد نظر داریم که به زودی در دانشگاه علوم پزشکی قم، دایر خواهد شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: کیفیت خدمات دندانپزشکی در استان قم به عنوان یک نقطه قوت برای استان است که باید همواره در این زمینه کوشیده و این جایگاه را حفظ کنیم.

 در پایان این مراسم از دندانپزشکان نمونه استان تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رقابت بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد