Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمحمد حسینی گفت: گلستان از استان‌های حادثه‌خیز کشور است و همه ساله حوادث متعدد و مختلفی از جمله سیل، زلزله، رانش و زمین لغزش، فرونشست و ... را تجربه می‌کند.

او گفت: طرح جامع ایمن سازی روستا‌های در معرض خطر تهیه شده است و براساس مطالعات انجام شده ۳۱۹ روستای استان در معرض خطرات مختلف قرارداشتند.

به گفته حسینی با هماهنگی استانداری و پژوهشکده سوانح طبیعی بنیادمسکن کشور مطالعات ایمن سازی ۱۴۹ روستا و عملیات تثبیت و ایمن سازی ۱۱۱ روستا انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل بنیادمسکن گلستان می‌گوید: غالب روستا‌های در معرض خطر، در نوار شمالی و شرقی استان واقع شده‌اند.

او گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای ایمن سازی روستا‌های در معرض خطر به تصویب رسید که ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی به استان اختصاص پیدا کرد.

مقاوم سازی ۵۶ درصد واحدهای مسکونی روستایی

حسینی گفت: از زمان شروع طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی تا کنون ۵۶ درصد خانه‌های روستاییان در استان گلستان مقاوم سازی شده است.

او می‌گوید: طرح ویژه نوسازی و بهسازی واحد‌های مسکونی روستایی از سال ۸۴ آغاز شد و در آن زمان فقط ۷ درصد واحد‌های مسکونی در روستا‌های کشور و به تبع آن در استان‌ها مقاوم سازی شده بود.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان گفت: امروز بعد از ۱۶ سال با اجرای این طرح توانستیم شاخص مقاوم سازی واحد‌های مسکونی روستایی در استان را به ۵۶ درصد افزایش دهیم در حالیکه متوسط این شاخ در کشور ۵۰ درصد است.

 حسینی گفت: با توجه به ضرورتی که اجرای این طرح در مقابله با حوادث و کاهش خسارت‌ها دارد بنا داریم طی مدت ۱۰ سال و در قالب دو برنامه پنج ساله و با کمک بانک‌ها، دهیاران و مردم همه واحد‌های مسکونی کم دوام و بی دوام را در روستا‌های استان مقاوم سازی کنیم و در سال ۱۴۱۰ پایان نوسازی واحد‌های مسکونی غیرمقاوم را جشن بگیریم.


مدیرکل بنیادمسکن گلستان می گوید: نظارت بر ساخت و ساز‌های روستایی حتی شاید سخت‌گیرانه‌تر از نظارت بر ساخت و ساز‌ها در شهر‌ها است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بنیاد مسکن بازسازی منازل بنیاد مسکن سازی واحد های مسکونی مسکونی روستایی مقاوم سازی ایمن سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج

مهدی رمضانی در دیدار‌های جداگانه با کارگران آسیب‌دیده ضمن آرزوی سلامتی، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و خواستار تسریع در روند درمان و کار‌های اداری این کارگران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل جعفر میرزایی کارگر فوت شده در حادثه کارگری، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: بحث ایمنی باید جدی گرفته شده و با متخلفان برخورد شود تا کارگران دچار حادثه نشده و خانواده‌ها عزادار نشوند.

مدیرکل کار کردستان نیز در این دیدار گفت: تمام توان خود و ادارات زیر مجموعه وزارت کار در استان را در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده بکار خواهیم گرفت، و حمایت از این اقشار را وظیفه خود میدانیم.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران ۲۳ بازرس کار در استان سال گذشته بیش از ۱۹ هزار بازرسی از کارگاه‌ها، کارخانجات، واحد‌های تولیدی و صنعتی، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر را انجام داده‌اند تا کارگران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور دچار سانحه و آسیب نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تصاویری کمتر دیده شده از مراحل آماده‌سازی عملیات وعده صادق
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • دو سانحه رانندگی با ۱۴ حادثه‌دیده در بم
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان