Web Analytics Made Easy - Statcounter

تسلیحات موسم به سلاح ارواح که شناسایی و ردیابی آن‌ها غیرممکن است، بر موج خشونت تسلیحاتی در آمریکا طی سال‌های اخیر افزوده است.

خبرگزاری میزان - دولت آمریکا  قرار است تغییراتی را که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید در موضوع فروش تسلیحات غیر قابل شناسایی موسوم به «سلاح‎های ارواح»، تحت فشار فزاینده برای سرکوب افزایش استفاده از این سلاح‌های مرگبار در سراسر این کشور اعمال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «دیلی میل»، سه منبع آگاه می‎گویند قوانین جدید، که می‌تواند به زودی رونمایی شوند، برای خروج سلاح‌های گرم خصوصی بدون شماره سریال در خیابان‌های آمریکا طراحی شده است.

اقدامات سخت گیرانه تر، فروشندگان اسلحه گرم را در آمریکا ملزم می‌کند تا قبل از فروش کیت‌های سلاح‌های غیر قابل شناسایی که حاوی قطعات لازم برای مونتاژ یک اسلحه گرم هستند، پیشینه خریدار را بررسی کنند.

پیش از این، «چاک شومر»، سناتور نیویورک، از دولت بایدن خواسته بود تا روند تصویب قانون اسلحه غیر قابل شناسایی را تسریع ببخشد.

به گفته وی، «زمان اقدام در مورد سلاح‌های غیر قابل شناسایی قبل از اوج گیری اشاعه و قبل از اینکه افراد بیشتری آسیب ببینند فرا رسیده است.»

بیشتر بخوانید: تیراندازی در آمریکا ۴ کشته و شماری زخمی برجا گذاشت بحران فزاینده سلاح‌های غیر قابل شناسایی در آمریکا

بر اساس آمار وزارت دادگستری آمریکا، از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰، نزدیک به ۲۴ هزار سلاح غیر قابل شناسایی در صحنه‌های جرم توسط مجریان قانون کشف شد.

مقام‎های این کشور می‌گویند که تعیین میزان دقیق اسلحه‌های غیرقابل ردیابی موجود در خیابان‌های آمریکا دشوار است.

در سرتاسر آمریکا، پلیس، افزایش سلاح‌های غیر قابل شناسایی را گزارش کرده است، به طوری که پلیس نیویورک به تنهایی کشف ۱۳۱ سلاح گرم بدون شماره سریال را از ژانویه تاکنون گزارش کرده است.

پلیس نیویورک به تازگی فاش کرد که سلاحی که «جرمیا رایان» ۱۷ ساله، با آن «آنجلی یامبو» ۱۶ ساله را در حالی که از مدرسه به خانه می‌رفت هدف قرار داده و با شلیک گلوله به قتل رساند یک سلاح غیر قابل شناسایی بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا جو بایدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر

رئیس پلیس فتای فراجا از دستگیری عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار وحید مجید اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۲ هزار صفحه مجازی در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها که مشغول به تبلیغ و خرید و فروش انواع اسلحه گرم از کلت گرفته تا کلاشینکف و مسلسل بودند، توسط پلیس فتا شناسایی شدند.

وی افزود: از مجموع این تعداد، روی ۳ هزار مورد تمرکز کردیم و در پس از انجام تحقیقات لازم، در این فرآیند توانستیم ۱۴۰۰ نفر از مالکان و اعضای این تارنماها و صفحات مجازی را شناسایی و دستگیر کنیم و تحویل مراجع قضائی بدهیم.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: این افراد با ایجاد صفحات و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی واتس‌آپ، تلگرام و اینستاگرام ادعای خرید و فروش انواع اسلحه داشتند.

سردار مجید گفت: بیشتر این افراد کلاهبردار بودند؛ یعنی در واقع پس از گرفتن مبلغی به عنوان بیعانه از مشتری، افراد را مسدود می‌کردند و دیگر پاسخگو نبودند، بنابراین خرید و فروشی صورت نمی‌گرفت و اسلحه‌ای در کار نبود.

وی با اشاره به اینکه قدرت‌نمایی و ایجاد ترس نیز برخورد جدی پلیس را در پی خواهد داشت، افزود: همچنین عده‌ای از اراذل و اوباش در جهت ایجاد رعب و وحشت در شهروندان، محتواهایی در شبکه‌های اجتماعی تولید و منتشر می‌کردند که توسط پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس فتای فراجا ادامه داد: بیش از ۹۵۰۰ صفحه، کانال و گروه که توسط اراذل اوباش مدیریت می‌شد نیز مسدود و ۱۶۰۰ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

کد خبر 749033

دیگر خبرها

  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیان
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • اعیاد یهودی؛ بهانه‌ای برای خشونت و تشدید شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در قدس
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • قتل مدیر عامل شرکت پخش لوازم آرایشی با ۳۷ ضربه چاقو
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین