Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:34:11 GMT

اعلام ویژه برنامه‌های حرم سوم در لیالی قدر

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۴۵۰۱

اعلام ویژه برنامه‌های حرم سوم در لیالی قدر

ایسنا/فارس معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی(علیهم السلام) با اشاره به درپیش بودن لیالی قدر، از پیش بینی و اجرای ویژه برنامه‌هایی برای بزرگداشت این لیالی با حضور زائران و مجاوران آن حرم مطهر، خبر داد.

حجت الله طلایی شنبه ۲۷ فروردین در جمع خبرنگاران بیان کرد: همزمان با شب‌های پرفضیلت قدر، همانند سال‌های گذشته، ویژه برنامه‌های مختلفی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این ویژه برنامه‌ها در شب‌های قدر از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه در شبستان امام خمینی(ره) با قرائت دعای جوشن کبیر آغاز خواهد شد و تا سحر ادامه دارد.

طلایی خاطرنشان کرد که قرائت دعای ابوحمزه ثمالی، از ساعت ۳۰ دقیقه بامداد در شب‌های قدر آغاز می‌شود، گفت: برنامه سخنرانی شب‌های قدر از ساعت ۱ و ۴۵ دقیقه بامداد شروع می‌شود و پس از آن و در ساعت ۲ و ۲۵ دقیقه بامداد، مراسم قرائت دعای قرآن را برگزار می‌کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر شاهچراغ(ع)، ادامه داد: شامگاه ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ و در شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، دعای جوشن کبیر توسط سید عباس انجوی و دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج کاظم محمدی قرائت می‌شود. در ادامه حجت‌الاسلام بینا زاده، ضمن سخنرانی، دعای قرآن را قرائت خواهد کرد.

طلایی ادامه داد: جمعه ۲ اردیبهشت ماه، در شب ۲۱ رمضان که مصادف با شب شهادت امیر مومنان حضرت علی(ع) است، حاج مهدی سروری و حاج سعید خائف پناه دعای جوشن کبیر و حاج کاظم محمدی دعای ابوحمزه ثمالی را قرائت می‌کنند. در ادامه آیت‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در فارس پیرامون فضایل و مناقب مولای متقیان به ایراد سخن خواهد پرداخت و پس از آن، دعای قرآن توسط ایشان، قرائت می‌شود.

او همچنین گفت: ۴ اردیبهشت ماه، همزمان با شب ۲۳ ماه مبارک، مراسم ترتیل خوانی سوره‌های مبارکه روم، عنکبوت و دخان از ساعت ۲۱ و ۴۵ دقیقه تا ۲۲ و ۳۰ دقیقه با نوای مهدی کشاورز برگزار می‌شود. در ادامه دعای جوشن کبیر توسط حاج خلیل نگهبان و دعای ابوحمزه ثمالی با نوای حاج کاظم محمدی قرائت می‌شود و سپس حجت الاسلام و المسلمین سید مظاهر حسینی، ضمن سخنرانی، دعای قرآن را قرائت خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دعای جوشن کبیر دعای ابوحمزه ثمالی لیالی قدر احیای شب قدر مراسم احیای شبهای قدر شاهچراغ دعای ابوحمزه ثمالی دعای جوشن کبیر ویژه برنامه دعای قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ اوقات شرعی امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ هجری خورشیدی ، ۱۸ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری و ۲۷ آوریل ۲۰۲۴ میلادی در گیلان به این شرح است:
*************************
تقویم روز و اوقات شرعی

*********************
هنگام اذانِ صبــح ســاعت ۳ و ۴۷ دقیقه 
طلوعِ آفتاب ساعت ۵ و ۲۱ دقیقه 
اذانِ ظهـــر ساعت ۱۲ و ۹ دقیقه 
اذان مغرب ســـــاعت ۱۹ و ۱۷ دقیقه 
و نیمه شب شرعی امشب هم ساعت ۲۳ و ۲۲ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی یکشنبه، نهم اردیبهشت
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • قرائت قرآن و حمایت از فلسطین در برنامه تلویزیونی تونس+فیلم
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • خبر‌های رسانه هشتم اردیبهشت
  • تقویم روز و اوقات شرعی گیلان، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی جمعه   ۷  اردیبهشت به افق ارومیه
  • ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین
  • پخش زنده دعای ندبه و کمیل خارج از ایران ادامه خواهد داشت