Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@12:47:00 GMT

اختصاص 200 هزار میلیارد ریال برای تسهیلات قرض‌الحسنه

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۴۶۵۸

اختصاص 200 هزار میلیارد ریال برای تسهیلات قرض‌الحسنه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، حامد هیئت داودیان عضو هیئت‌مدیره بانک سپه از اختصاص بیش از 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای حمایت از نیازمندان در سال 1401 خبر داد.

وی در برنامه زنده تلویزیونی «در پناه عشق» شبکه 2 سیما درباره برنامه‌های بانک سپه برای اعطای وام قرض‌الحسنه در سال 1401 گفت: ما در سال 1399 مبلغ 159 هزار میلیارد ریال را به امر قرض‌الحسنه اختصاص دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال 1400 مبلغ 184 هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه پرداخت شد و در نظر داریم در سال جاری نیز 200 تا 220 هزار میلیارد را به سنت نیکوی قرض‌الحسنه تخصیص دهیم که برآورد ما این است 50 تا 60  درصد آن به وام ازدواج تعلق گیرد.

وی درباره اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه یادآور شد: در مورد قرض‌الحسنه، تمامی موارد مربوط به قرض‌الحسنه بر مبنای قانون عملیات بانکی بدون ربا در بانک سپه انجام می‌شود.

هیئت داودیان در پاسخ به این سؤال که آیا دریافت‌کنندگان تسهیلات واقعاً روال سختی را پیش رو خواهند داشت، اظهار داشت: روال آن سخت نیست، اما وظیفه‌داریم طبق بخش‌نامه‌های بانک مرکزی حداقل مدارک را اخذ نماییم؛ به‌طور مثال فردی که برای دریافت وام درمان مراجعه می‌کند، باید مستندات بیماری را که به تائید بیمارستان و پزشک رسیده به همراه داشته باشد.

وی افزود: با همکاران جلسات مختلفی را برگزار کردیم و آموزش‌های لازم هم داده‌شده و ازآنجاکه دولت محترم نیز تأکید کرده با حداقل ضمانت این وام در اختیار نیازمندان قرار گیرد، ما نیز این مهم را در دستور کار خود قرار دادیم.

عضو هیئت‌مدیره بانک سپه به وام بدون ضامن که وزیر امور اقتصاد و دارایی دستور آن را ابلاغ کرده اشاره کرد و افزود: کسانی که حقوق خود را از بانک‌ها دریافت می‌کنند می‌توانند در صورت وجود منابع، تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت کنند؛ چون حقوق به بانک موردنظر واریز می‌شود و بانک نیز می‌تواند اقساط را به‌موقع کسر کند و دیگر نیازی به ضامن وجود ندارد.

هیئت داودیان در پاسخ به این سؤال که سال 1400 را چطور ارزیابی می‌کند، تصریح کرد: خوشبختانه بانک سپه در سال 1400 مبلغ 184 هزار میلیارد ریال به امر قرض‌الحسنه اختصاص داد که از این مبلغ 88 هزار میلیارد ریال برای قرض الحسنه ازدواج و اشتغال زایی پرداخت شد. بنابراین بانک سپه علاوه بر مسئولیت حرفه ای خود در اقتصاد و بازار پولی، از مسئولیت اجتماعی خود نیز غافل نشده است.

عضو هیئت مدیره بانک سپه درباره جزئیات وام ازدواج در سال 1401 نیز اظهار داشت: تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌هایی که تاریخ ازدواج آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷‬ بوده است، 120 میلیون تومان و با دوره بازپرداخت ده‌ساله است و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای زوج‌های زیر بیست‌وپنج سال و زوجه‌های زیر بیست‌وسه سال نیز 150 میلیون تومان خواهد بود که بانک سپه نیز همچون سال‌های گذشته این وام‌ها را در چارچوب قوانین بانک مرکزی به بهترین شکل در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عضو هیات مدیره بانک سپه بانک سپه تسهیلات قرض الحسنه هزار میلیارد ریال بانک سپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ علی اکبر محمدی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اظهار کرد: تاسیس صندوق وزارت بهداشت  با هدف ایجاد انگیزه در میان دانشجویان متأهل در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت و قانون حمایت ازخانواده صورت گرفت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: همچنین صندوق در راستای حمایت از دانشجویان متأهل و اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ همه درخواست های ودیعه مسکن، وام ازدواج و تولد فرزند ویژه دانشجویان دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را بدون محدودیت پوشش داد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۲۱۶ نفر به مبلغ ۷۷۱ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۳۱۳ ریال ودیعه مسکن و همچنین یک هزار و ۹۹۵ نفر به مبلغ ۴۹۸ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال وام ازدواج و ۳۸۰ نفر به مبلغ و ۲۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام تولد فرزند دریافت کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها