Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پارسال ۱۶ میلیون و ۶۸۷ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه ۱۸ درصد افزایش جوجه‌ریزی و تولید در سطح مرغداری‌های استان داشت و برای تامین مرغ مورد نیاز در ایام ماه مبارک رمضان نیز در اسفندماه ۱۴۰۰ یک میلیون و ۶۴۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شد.

اکنون جمعی از مرغداران چهارمحال و بختیاری نسبت به وضعیت موجود بازار مرغ، کمبود نهاده‌های دامی، ممنوعیت خروج مرغ از استان و پایین بودن قیمت مرغ نسبت به سایر استان‌ها و همچنین نبود خرید تضمینی مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام دغدغه‌مند هستند و روز شنبه با حضور در مقابل استانداری خواستار رسیدگی به مشکلات خود و رفع این نگرانی‌ها شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برنامه خرید مرغ مازاد از مرغداری‌ها اجرا شود

مسوول یکی از واحدهای مرغداری در شهرکرد با اشاره به اینکه برنامه زمان‌بندی برای جوجه‌ریزی و خرید و فروش مرغ در استان پیش‌بینی شده بود، گفت: براساس برنامه زمان‌بندی در اواسط بهمن ماه جوجه‌ریزی در این واحد انجام شد و اکنون پس از گذشت ۶۰ روز و وزن‌گیری مرغ‌ها تا حدود چهار کیلو و بیشتر، تقاضا در بازار برای خرید مرغ با این وزن وجود ندارد و شرکت پشتیبانی امور دام نیز برنامه‌ای برای خریداری کردن مرغ‌های مازاد تاکنون ارائه نداده است.

وی که بدون اعلام نامش ادامه داد:خریداری نشدن مرغ مازاد مرغداران توسط شرکت پشتیبانی امور دام و جهادکشاورزی یکی از مهمترین مشکلات مرغداران استان است و این امر باعث شده که وزن مرغ‌ها افزایش یابد.

این مرغدار چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش وزن مرغ‌ها سبب می‌شود گرایش بازار نسبت به خرید آن کاهش یابد و مرغداران با این وضع متضرر خواهند شد.

وی، که خواست نامش ذکر نشود، گفت: هزینه تولید و مواد اولیه از جمله نهاده دامی ۶۰ درصد افزایش یافت در حالی‌ که قیمت مرغ افزایش چندانی نداشته است و مرغ کیلویی ۱۹۰ هزار ریال از درب مرغداری خریداری می‌شود.

این مرغدار خواستار تامین نهاده از سوی دولت برای حمایت از مرغداری‌ها شد و گفت: با توجه به اینکه قیمت مرغ افزایش چندانی ندارد، دولت از  واحدهای مرغداری استان حمایت بیشتری داشته باشد.

خروج مرغ از استان چهارمحال و بختیاری ممنوع است

یکی دیگر از مرغداران چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه خروج مرغ از استان ممنوع شده است، گفت: مرغداران نمی‌توانند مرغ مازاد خود را در خارج از استان به‌فروش برسانند و این مساله باعث شده که مرغدار متضرر شود.

حسین. م، به اشباع بودن بازار استان از مرغ گرم و همچنین مرغ منجمد اشاره کرد و گفت: توزیع مرغ منجمد با قیمت کیلویی ۲۰۰ هزار ریال باعث شده که بیشتر خرید مردم به سمت مرغ منجمد بروند و تقاضا برای مرغ گرم در بازار کمتر شود.

وی اظهار داشت: توزیع مرغ منجمد باید در زمانی انجام شود که تولید مرغ گرم جوابگوی تقاضای بازار نیست، در حالی‌که بر اساس برنامه زمان‌بندی شده از اواسط بهمن‌ماه تا آخر سال برای تامین مرغ گرم در فروردین و اردیبهشت امسال برنامه‌ریزی شده است و نیاز به توزیع مرغ منجمد نبود.

این فعال عرضه تولید مرغ گوشتی، از مسوولان استان درخواست کرد با توجه به توزیع مرغ منجمد مرغ مازاد مرغداران را خریداری کنند تا مرغ‌های موجود در مرغدارهای از وزن نرمال افزایش پیدا نکردند.

به گفته وی، در صورتی که شرکت پشتیبانی امور دام برنامه خاصی برای خرید مرغ مازاد مرغداران در دست اقدام ندارد، اجازه خروج مرغ از استان و فروش به سایر استان‌هابه مرغداری‌ها داده شود تا بیش از این واحدهای مرغداری متضرر می‌شوند.

۱۵۰ هزار قطعه مرغ مازاد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد 

معاون تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ هزار قطعه مرغ با وزن بیش از ۳۰۰ تن مازاد در استان وجود دارد، که ذخیره‌سازی مرغ مازاد یکی از مصوبات جلسه روز شنبه ۲۷ فروردین‌ماه برای رفع مشکلات مرغداران استان است.

سام مردانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انجام انجماد مرغ مازاد مرغداران یکی از برنامه‌های جهادکشاورزی استان برای رفع مشکلات واحدهای مرغداری در سطح  استان است.

به گفته وی، در این طرح روزانه بین ۹۰ تا ۹۵ تن مرغ در کشتارگاه‌های استان کشتار خواهد شد که ۱۵ تا ۲۰ تن از این میزان منجمد و ذخیره‌سازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: پیش از این مرغ مازاد واحدهای مرغداری از خارج استان  و به استانهایی که کمبود مرغ داشتند، ارسال می‌شد که در این مقطع به دلیل بالا بودن تولید مرغ در سطح کشور ،امکان خروج مرغ از استان  وجود ندارد و مرغ از استان خارج نمی‌شود.

مردانی به پایین بودن ظرفیت انجماد در کشتارگاه‌های مرغ استان بین پنج تا ۱۰ تن اشار کرد و گفت: از امشب ۱۵ تا ۲۰ تن مرغ مازاد مرغداران انجماد خواهد شد.

در استان ۲۱۳ واحد مرغداری مجوز فعالیت دارند، که ۲۰ واحد مرغداری در استان فعال نیست و ۸۰ واحد مرغداری نیز به دلیل سرمایه در گردش با ظرفیت پایین تولید دارند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری مرغ مازاد مرغداران خروج مرغ از استان واحدهای مرغداری توزیع مرغ منجمد مرغداری ها جوجه ریزی هزار قطعه مرغ گرم مرغ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری گفت: حاج عبدالعلی ملکپور پدر شهید محمد ملکپور به لقا الله پیوست.

وی افزود: مراسم تشیع و خاکسپاری وی امروز شنبه ۸ اردیبهشت در آرامستان شهر نقنه برگزار شد.

بیشتر بخوانید

تشییع و خاکسپاری ۸ شهید گمنام در چهارمحال و بختیاری

گفتنی است: محمد ملکپور یکــم بهمن،۱۳۳۷ در شهرستان بروجن به دنیا آمد. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند و سال ۱۳۵۹ ازدواج و صاحب یک دختر شد. به عنوان پاســدار در جبهه حضور یافت و نهم شهریور،۱۳۶۰ با سمت مســئول آموزش در بستان بر اثر اصابت گلوله به ســر، شهید شد. مزار او در گلستان شهدای شهر نقنه زادگاهش قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • شهرکرد و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش باران در چهارمحال و بختیاری
  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • آغاز پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد