Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@02:03:48 GMT

استانبول، گزینه‌ اول سفرهای خارجی مشهدی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۴۷۱۵

استانبول، گزینه‌ اول سفرهای خارجی مشهدی‌ها

یکی از محبوب‌ترین تورهای خارجی برای ایرانیان و مشهدی‌ها تور استانبول است. دلایل جذابیت این سفر متعدد است. از شرایط آب و هوایی گرفته تا جاذبه‌های گردشگری و تفریحی و خرید کردن باعث شده این تور خارجی، طرفداران ویژه‌ای داشته باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در این مطلب به دلایل جذابیت سفر به استانبول بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آب و هوای استانبول

سفر کردن به مناطق خوش آب و هوا برای تمام گردشگران جالب توجه است. استانبول هم در یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق جغرافیایی قرار دارد که باعث شده در بین گردشگران به عنوان یک مکان رویایی شناخته شود. به خصوص در فصل بهار که مصادف با تعطیلات نوروزی در ایران است، شهر استانبول هم سرسبز و پر از درختان پرشکوفه است و طبیعت بی‌نظیری دارد. در تابستان هم استفاده از تفریحات آبی در استانبول و هوای گرم بسیار لذت بخش است.

با اینکه طبیعت پاییزی و برف زیبا در استانبول می‌تواند برای بسیاری از گردشگران در تور استانبول جذاب باشد، اما این را هم در نظر بگیرید که امکان استفاده از برخی تفریحات را از شما می‌گیرد. به خصوص گاهی اوقات در زمستان و با توجه به سرمای هوا، امکان پیاده‌روی هم از شما سلب می‌شود.

حمل و نقل آسان به استانبول

فاصله‌ی مکانی استانبول و مشهد زیاد است و بهتر است طی این مسافت با هواپیما انجام شود تا مسافران را خسته نکند. البته لازم است بدانید برخی از پروازها به صورت مستقیم از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به استانبول انجام می‌شود. اما برخی دیگر ممکن است به صورت غیر مستقیم انجام شود. این مورد را می‌توانید مطابق با نظر شخصی خود برنامه ریزی کنید و هر طور که مایل هستید برنامه‌ی سفر را مشخص کنید.

غذاهای خوشمزه در استانبول

یکی از بخش‌های جذاب در هر سفری آشنایی با غذاهای محلی و ذائقه‌ی مردمان آن شهر و دیار است. درصورتی‌که به استانبول سفر کنید با انواع غذاهای خوشمزه، شیرینی‌های خوش طعم و رنگارنگ مواجه می‌شوید که هیچ گاه نمی‌توانید آن طعم‌های بی نظیر را از خاطر ببرید. اگر می‌خواهید خوشمزه‌ترین غذاهای ترکی را امتحان کنید، حتماً بورک، کباب ترکی، کوفته، کومپیر، ایمام بایلدیو منمن را امتحان کنید.

البته این را هم در نظر داشته باشید، خوراکی‌ها و غذاهای خوشمزه‌ی استانبول فقط در رستوران‌ها سرو نمی‌شوند، بلکه در گشت و گذارهای داخل شهر می‌توانید با خرید از دکه‌ها و چرخ‌های کوچک هم لذت خوردن یک غذای خوشمزه را تجربه کنید.

تور استانبول از مشهد در تمام فصل‌ها برگذار می‌شود و با استقبال زیاد مواجه می‌شود. اگر اهل مشهد هستید و می‌خواهید سفری مفرح و شاد داشته باشید می‌توانید سفر به استانبول را در برنامه‌ی خود قرار دهید. قیمت تور استانبول در فصل‌های مختلف و با توجه به مدت زمان اقامت متفاوت است.

جذابیت‌های خرید کردن در استانبول

خرید کردن در استانبول و گشت و گذار در مراکز تجاری بزرگ یکی از علت‌های استقبال از تور استانبول است. در استانبول هم بازدید از مغازه‌های کوچک که وسایل آنتیک و قدیمی دارند، هم بازارهای سرپوشیده و قدیمی و هم مراکز تجاری بزرگ و مدرن جذابیت‌های خاص خود را دارد. به خصوص برای افرادی که اهل خرید پوشاک هستند تور استانبول انتخاب بسیار خوبی است.

بازدید از محله‌های جالب استانبول

استانبول محله‌های بسیار زیبایی دارد که برای گردشگران جالب است. در این محله مغازه‌ها و کافه‌های متعددی وجود دارد که دکورهای عجیب اما زیبایی دارند. همچنین در محله‌های مختلف استانبول بازارهای غذایی رنگارنگ وجود دارد که در آن‌ها هر خوراکی که فکرش را بکنید پیدا می‌کنید. اغلب این خوراکی‌ها هم از روستاها به بازار آورده می‌شوند و تازه هستند.

آژانس مسافرتی همسفرها مجری برگذاری انواع تورهای خارجی از جمله تور استانبول است. با استفاده از راهنمایی‌های کارشناسان می‌توانید از خدمات ارائه شده در تورها مطلع شوید و در صورت تمایل تورهای ارزان و لحظه آخری استانبول را انتخاب کنید.

بازدید از تنگه بسفر در تور استانبول

لذت سفر استانبول با بازدید از تنگه بسفر کامل می‌شود. تنگه تاریخی بسفر چشم اندازی جالب دارد و قسمت اروپایی استانبول را از قسمت اروپایی آن جدا می‌کند. دور و اطراف آن هم پر از کافه‌ها و رستوران‌های متعدد و شیک است که گردشگران می‌توانند از حضور در آن‌ها لذت ببرند.

 

تفریحات آبی در استانبول

تفریحات آبی متعددی که در استانبول وجود دارد برای توریست‌ها هیجان انگیز است. به خصوص کسانی که به صورت خانوادگی به استانبول سفر می‌کنند، می‌توانند با حضور در پارک‌های آبی لحظات شادی را تجربه کنند.

جاذبه‌های تاریخی در تور استانبول

بازدید از مکان‌های تاریخی و آشنایی با پیشینه‌ و تاریخ و فرهنگ شهر مقصد، انگیزه‌ی سفر برای برخی از گردشگران است. استانبول هم تاریخی غنی دارد که می‌توانند علاقه مندان به تاریخ را مسحور خود کند. در تور استانبول نباید بازدید از بقایای به جا مانده از امپراطوری عثمانی را از دست بدهید. مثلا کاخ توپکاپی، دولما باغچه و مسجد سلطان احمد و ایا صوفیه فقط چند مورد از آثار تاریخی استانبول هستند که می‌تواند برای گردشگران جذاب باشد.

حمام ترکی جاذبه‌ی سفر به استانبول

حمام ترکی و ماساژ در آن می‌تواند خاطره‌ی خوش از تور استانبول را در ذهن گردشگران باقی بگذارد و به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی و توریستی در ترکیه شناخته می‌شود. این ماساژهای خاص می‌تواند خستگی را از تن بدرکند و آرامش را به بدن برگرداند.

جذابیت معماری ترکیه برای گردشگران

تور استانبول زمینه‌ی آشنایی با معماری خاص و زیبای ترکیه را هم فراهم می‌کند. به خصوص برای افرادی که به معماری علاقه‌مند باشند یا تحصیلاتشان در این زمینه باشد، آشنایی با سبک‌های مختلف معماری می‌تواند جالب باشد. در بازدید از قصرها، کاخ‌ها، کلیساها و مساجدی که در استانبول واقع شده است می‌توان اطلاعات خوبی را بدست آورد.

جمع بندی

استانبول شهری با آب و هوای معتدل و جاذبه‌های گردشگری زیاد است. به همین دلیل مشهدی‌ها تمایل زیادی دارند تا از تور استانبول استفاده کنند. در این مطلب جاذبه‌های مختلف استانبول برای گردشگران را بیان کردیم تا متوجه علت استقبال از این تور شوید.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تور استانبول تور استانبول برای گردشگران استانبول هم ی استانبول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفرهای درمانی رایگان با اسنپ

اسنپ ۵۹۹ سفر خود را برای کودکان بیمار تحت پوشش «خیریه‌ پزشکی نوین» به مدت ۳ ماه رایگان کرد.   به گزارش روابط عمومی اسنپ، این طرح با ارزش ۴۷ میلیون و ۷۵۳ هزار تومان برای تسهیل رفت‌و‌آمد کودکان مبتلا به بیماری‌های سخت و همراهانشان در نظر گرفته شده بود که از مناطق کم‌برخوردار برای درمان به تهران سفر می‌کنند. اسنپ هم‌مسیر با کودکان تحت درمان جامعه هدفِ این طرحِ همسو با ماهیت کسب‌وکار شرکت اسنپ کودکانی هستند که برای درمان از محل سکونت خود به شهر تهران سفر می‌کنند.   این کودکان و خانواده‌هایشان اغلب از مناطق کم‌برخوردار هستند و در منطقه‌ محل سکونت خود به مراکز درمانی مجهز یا کادر پزشکی متخصص دسترسی ندارند. اجرای این طرح گامی کوچک برای تسهیل رفت‌وآمد این گروه به مراکز درمانی است.   طرح تخفیف‌ ویژه‌ ۲۰ درصدی به موسسات نیکوکاری از جمله طرح‌های مشابهی است که در تمام طول سال برای تسهیل رفت‌آمد و کاهش هزینه‌های موسسات نیکوکاری اجرا می‌شود. معرفی خیریه‌ پزشکی نوین ماموریت این خیریه پوشش هزینه‌ها و منابع لازم برای درمان کودکان زیر ۱۸ سال و زنان سرپرست خانوار ساکن مناطق کم‌برخوردار است. در راستای این هدف نیز بستر مناسبی را برای همکاری با نیروهای متخصص پزشكى، پرستارى و مددکارى برای تشخیص، درمان، مشاوره و راهنمایى تخصصى رایگان فراهم کرده است.   این خیریه کودکان کم‌برخورداری را که برای بهره‌مندی از خدمات پزشکی نیاز است به تهران سفر کنند از ابتدای سفرشان تا زمان بهبودی کامل همراهی و حمایت می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ مربی ایتالیایی در جوانگرایی موفق بوده
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ