Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار در سطح نارنجی برای استان تهران والبرز صادر شده که بر اثر آن شاهد وزش بادشدید و خیلی شدید رگبار باران رعد برق و احتمال بارش تگرگ پیش بینی شده است.

به گزارش مشرق، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی گفت: امروز  هشدار در سطح نارنجی برای استان های گلستان، خراسان شمالی، مازندران، سمنان و ارتفاعات و دامنه در استانهای مرکزی، البرز و تهران در رابطه با رگبار باران، رعدوبرق، تگرگ، وزش باد بسیار شدید، خیزش گردوخاک تا روز سه شنبه صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این کارشناس هواشناسی  روز سه شنبه  خراسان رضوی و خراسان جنوبی در گیر مخاطراتی از جمله  آب‌گرفتگی محلی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، برخورد صاعقه، اختلال در ترددهای برون شهری، خیزش گردوخاک و کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آسیب به سازه‌های موقت، شکستن درختان فرسوده و آسیب به صنعت کشاورزی خواهند شد.

توصیه می شود از سفرهای غیر ضروری، عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و بستر مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، پاکسازی دهانه پلها و آبروها، استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمانهای نیمه کاره پرهیز کنید.

روز گذشته استان تهران و نواحی غربی کشور شاهد وزش باد شدید و بسیار شدید بودند که در شهر پردیس بر اثر وزش باد شدید یک نفر فوت شد و در استان تبریز به علت وزش باد شدید امکان فرود هواپیما استانبول و تبریز نبود بنابراین  این هواپیما در  فرودگاه آذربایجان فرود آمد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین ماه رمضان قیمت هواشناسی وزش باد تگرگ وزش باد شدید گرد و غبار باد شدید اخبار حوادث خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی و آب و هوای امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت و روزهای آتی را توضیح داد و گفت: امروز در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همین‌طور جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، کرمان و یزد بارندگی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای فردا نیز علاوه بر این مناطق در خراسان‌های رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین بارش‌ها عمدتاً به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود و همچنین برخی نقاط نیز با پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: هشدار نارنجی در خصوص شدت بارش‌ها صادر شده که امروز تا جمعه مناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، غرب استان همدان، جنوب استان مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر شامل این هشدار نارنجی خواهند بود.

رفیعی ادامه داد: ازاین‌رو باتوجه‌به اینکه در روزهای پایانی هفته و احتمال مسافرت‌های جاده‌ای قرار داریم، مسافران باید دقت لازم را داشته باشند؛ چرا که در پی این شرایط جوی امکان سیلابی شدن مسیرها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ در مناطق کوهستانی وجود خواهد داشت. علاوه بر این احتمال ایجاد خسارت برای محصولات باغی نیز وجود دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در دو روز آینده در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز بارندگی‌ها رخ خواهد داد و دریا هم در این مناطق مواج خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی در خصوص وضعیت جوی تهران نیز گفت: تهران امروز وزش باد و در برخی ساعات باد شدید را خواهد داشت و آسمان نیز تا قسمتی ابری خواهد بود. علاوه بر این بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۲۸ و کمینه دما به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای ۲۲ استان
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان
  • تداوم بارش‌ در ۲۴ استان کشور/
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان کرمانشاه
  • صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در خراسان جنوبی
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای ۵ استان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان