Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@13:31:48 GMT

«میراث فرهنگی و اقلیم» بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۸۰۴۸۲۸

«میراث فرهنگی و اقلیم» بررسی می‌شود

نخستین نشست مشترک انجمن علمی باستان‌شناسی ایران و معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مناسبت روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی برگزار می‌شود.

به گزارش ایران اکونومیست، روابط عمومی انجمن علمی باستان‌شناسی ایران اعلام کرد: این نشست با عنوان «میراث فرهنگی و اقلیم» دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«میراث فرهنگی و اقلیم» موضوعی است که شورای بین‌المللی بناها و محوطه‌ها (ایکوموس) برای روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی در سال ۲۰۲۲ برگزیده است.  

در این نشست،  حمید نظری ـ دانشیار پژوهشکده علوم زمین و رییس کرسی یونسکو در مخاطرات زمین‌شناسی ساحلی ـ درباره «فلات مرکزی ایران در کواترنر پایانی؛ پردازشی نوین بر داده‌های زمین‌شناسی، باستان‌شناسی و تاریخی» سخنرانی خواهد کرد. همچنین، بابک شیخ‌بیکلو اسلام ـ دکترای باستان‌شناسی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران ـ از «پیوند انسان ـ اقلیم در ایران از نوسنگی تا دوران اسلامی» خواهد گفت. مجید لباف خانیکی ـ استادیار دانشگاه نزوی عمان و کرسی یونسکو در مطالعات سامانه‌های آب ـ هم درباره «رابطه قنات، اقلیم و جامعه در فلات مرکزی ایران» سخنرانی می‌کند. «معماری و اقلیم؛ بازشوها در نواحی سردسیری ایران» نیز موضوع سخنرانی یاسر شهبازی ـ دانشیار سازه‌های هوشمند و فناوری معماری در گروه فناوری معماری دانشگاه هنر اسلامی تبریز ـ است.

علاقمندان به حضور در این نشست می‌توانند از طریق لینک http://vroom.ut.ac.ir/archaeology به صورت برخط در این نشست شرکت کنند. حضور در این نشست علمی برای عموم آزاد است.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: باستان‌شناسی ، میراث فرهنگی ، میراث فرهنگی و اقلیم ، روز جهانی بناها و محوطه‌های تاریخی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: باستان شناسی میراث فرهنگی میراث فرهنگی و اقلیم روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی میراث فرهنگی و اقلیم بناها و محوطه باستان شناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: خلیج فارس هویت و میراث باارزش و ثمین سرزمین ایران است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجید منادی، امروز در آیین اختتامیه ششمین کنگره ملی شعر خلیج فارس که در بندر بحرکان هندیجان برگزار شد، خلیج فارس را هویت و میراث گرانبها و ثمین سرزمین ایران عنوان کرد و گفت: دشمنان ایران، مسایل هویتی را در چند جبهه مورد هجمه قرار داده‌اند که یکی از این مولفه‌های هویتی، مساله خلیج فارس است که قطعا به مثابه سایر توطئه‌های شوم آنان راه به جایی نخواهد برد.

وی افزود: هر چقدر ظرفیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی برای خلیج فارس و هویت کشور به کار گرفته و ظرفیت‌سازی شود، به غنای هویتی و فرهنگی کشور می‌افزاید که تاثیر به سزایی در آینده دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به فرمایشات مقام‌ معظم‌ رهبری درخصوص خلیج فارس گفت: این مساله فراتر از جنبه تاریخی، عقیدتی و سیاسی است و دشمن تلاش‌های زیادی با هدف تفرقه‌افکنی، جعل و تغییر در مولفه‌های هویتی ما داشته است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری گفت: یکی از کم سابقه‌ترین حمایت‌ها با محوریت و هدف تحقق عدالت فرهنگی در حوزه برنامه‌ای و زیرساختی در وزارت ارشاد دولت سیزدهم اتفاق افتاده است.

منادی با تأکید بر اجرای رویدادهای متعدد در زمینه فرهنگ و حفظ هویت استان و کشور گفت: بخش زنان و مادران خلیج فارس یکی از بخش های جدید این دوره از کنگره شعر خلیج فارس بود که استقبال از آن قابل توجه بود.

به گزارش تسنیم، در پایان‌ این‌ آیین از شاعران برگزیده در ششمین کنگره شعر خلیج فارس تجلیل شد. 

انتهای پیام/735

دیگر خبرها

  • «گردشگری دریایی» فقط یک وعده در روز خلیج فارس بود!
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • بررسی ایجاد پردیس صنایع فرهنگی و خلاق ماکو در نشست با وزیر ارشاد
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری نشست هماهنگی برنامه ریزی برنامه‌های نمایشگاهی آثار نفیس موزه ایران باستان در استان ها
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز با میراث فرهنگی