Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر حسین نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها از پارسال با دستور این وزارتخانه عملیاتی شده است و انجام ندادن این دستورالعمل از سوی شرکت‌ها و واحدهای صنفی تخلف محسوب می‌شود.

وی گفت: مبنای محاسبه سود و قیمت نهایی کالا برای واحدهای صنفی و مراکز توزیع، قیمت تولید کننده درج شده بر روی کالا از سوی کارخانه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری ادامه داد: هیچ واحد اقتصادی و تولید کننده‌ای مجاز به افزایش قیمت تولیدکننده به دلیل ابلاغ این قانون و دستورالعمل نیست.

رییس سازمان صمت خوزستان افزود: در صورتی که قیمت مصرف کننده کالایی با مبنا قرار دادن قیمت تولید کننده و اعمال ضرایب شبکه توزیع، بیش از مصرف کننده قبلی باشد واحد تولیدی و وارداتی مکلف به تعدیل قیمت خود خواهد بود.

وی ادامه داد: اعمال قیمت تولید کننده بر روی کالاها از سوی کارخانجات از پارسال در چهار مرحله انجام گرفت و تمامی واحدهای صنفی، مراکز پخش و کارخانه‌ها ملزم به رعایت این دستور العمل هستند.

نظری بیان کرد: متاسفانه برخی از واحدهای صنفی در سطح خرده فروشی تاکنون اقدام لازم برای درج قیمت مصرف کننده در قفسه و یا بر روی کالا انجام نداده‌اند و سودهایی را بالاتر از قیمت مصوب از خریداران دریافت می‌کنند.

رییس سازمان صمت خوزستان گفت: تمامی واحدهای صنفی و وارداتی و خرده فروشان ملزم هستند که قیمت مصرف کننده را با لحاظ ضرایب سود تعیین شده طبق قانون روی کالاها و یا در واحد صنفی خود درج کنند در غیر اینصورت با فرد خاطی به دلیل رعایت نکردن قانون تعیین شده برخورد جدی خواهد شد.

لحاظ و درج قیمت تولید بر روی کالاها از پارسال به دستور وزارت صمت توسط کارخانه‌ها اعمال شده است اما هنور برخی واحدهای صنفی و مراکز پخش حاضر به اجرای این قانون و فروش کالا با این روش نیستند.

در این روش مصرف کننده می‌تواند قیمت تولید کالا را مشاهده، و از میزان سودی که واحد صنفی دریافت می‌کند نیز مطلع  شود.اجرای درست این روش می‌تواند جلوی بسیاری از تخلفات صنفی و سود دلالان را بگیرد.

در خوزستان ۱۵۰ هزار واحد صنفی وجود دارد.

برچسب‌ها بازار محصولات قیمت کالا خوزستان صمت اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار محصولات قیمت کالا خوزستان بازار محصولات قیمت کالا خوزستان صمت اهواز قیمت تولید کننده واحدهای صنفی بر روی کالا روی کالاها مصرف کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۴۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی بیان کرد: نام سال با تدبیر رهبر معظم انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و همه باید با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق این شعار و راهبرد مهم تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تولید و نقش آن در رونق اشتغال در خوزستان اظهار کرد: حمایت از تولید همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری و از سیاست‌های کلان قوه قضائیه است، لذا بر همین مبنا، دادگستری استان همچون سنوات گذشته با عزم جدی برای حمایت قضائی از تولید در فرایندهای قانونی ورود پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: ارتباط و تعامل بین ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید همچنان اولویت کار مسؤولان خوزستان در سال جاری قرار گرفته به نحوی که شاهد رفع موانع تولید و گسترش تولید در واحدهای تولیدی استان باشیم.

دهقانی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در زمینه تولید و اشتغال دارد و نباید اجازه داد مشکلات مانع شکوفایی اقتصادی در این استان شود، نشان کرد: انتظار ما این است که دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار سال از تمام ظرفیت خود برای حمایت از تولید استفاده کنند.

وی گفت: در سال گذشته در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۲ مهار تورم، رشد تولید، با ورود به موقع دادگستری و حمایت‌های قضائی ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی استان، ۲۶ هزار و ۳۴۲ نفر کارگر خوزستانی به کار بازگشتند و یا از اخراج آن‌ها جلوگیری شد.

کد خبر 6088966

دیگر خبرها

  • ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی تشکیل شد
  • تشکیل ۵۷ پرونده تعزیراتی برای نانوایان مشهدی
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • رشد ۱۷ درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری سیستان وبلوچستان
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد