Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مهدی بخشنده عصر شنبه در هشتاد و یکمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی از آمادگی این اتاق برای انجام هماهنگی ها به منظور کمک به تقویت پوشش بیمه ای واحدهای تولیدی استان خبر داد.

بخشنده در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: تاسیس یک شعبه از گمرک و بارانداز در شهرستان بویین زهرا در زمینه مشتقات و فرآورده های نفتی از تاکیدات شورای گفت و گو است که به تصویب رسیده و باید زودتر عملیاتی شود و در این راستا مصوب شده گمرک شهر صنعتی البرز تا ایجاد گمرک جدید دیگر به شرکت های نفتی خدمات ارایه ندهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت: ایجاد شهرک صنعتی در مجتمع صنعتی چرم سازی بویین زهرا با تخصیص زمین از اراضی ملی و تشکیل کنسرسیومی با حضور شرکت های بیمه برای پوشش واحدهای پرخطر با اولویت مجتمع چرم سازی یکی از مصوبات هشتادمین نشست شورای گفت و گو بوده که به دلیل تعطیلات نوروزی هنوز محقق نشده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین در ادامه خواستار اصلاح تبصره ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا شد و اظهار داشت: اصلاح این بخش از قانون برای ترخیص به موقع مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی از گمرکات ضروری است و باید در این خصوص به مرکز پیشنهادهایی صورت گیرد.

بخشنده در ادامه از آماده سازی ساختمان پلیس اینترپل در قزوین خبر داد و گفت: با فعال سازی این دفتر، قزوین از معدود استان هایی خواهد بود که این پلیس را داراست و مزیت های خوبی را برای فعالان اقتصادی و تجار استان در بر خواهد داشت.

محسن قاسم زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین نیز در ادامه از پیگیری تخصیص زمین پنج هکتاری برای ایجاد شهرک صنعتی در محدوده چرم سازی بویین زهرا و طی کردن مراحل اداری آن در پنجره واحد زمین خبر داد.

احد چگینی مسوول شورای هماهنگی شرکت های بیمه  استان قزوین نیز در این نشست گفت: ۲۲ شرکت بیمه در استان به فعالیت می پردازند که برای تشکیل کنسرسیوم بیمه به منظور پوشش واحدهای پرخطر، ۱۵ شرکت اعلام آمادگی کرده اند.

وی اظهار داشت: دفاتر مرکزی واحدهای تولیدی قزوین در پایتخت فعال هستند و آنها با شرکت های بیمه در تهران قرارداد منعقد می کنند که این اتفاق با تشکیل کنسرسیوم بیمه می تواند روند عکس بگیرد و موجب تقویت صنعت بیمه استان شود.

رضا صفاری مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین هم از پیگیری ثبت شرکت ها در زمینه ساماندهی مجتمع چرم سازی بویین زهرا خبر داد و گفت: در صورت پاسخ مثبت محیط زیست و پدافند غیرعامل می توان به ارایه مجوز شهرک خصوصی صنعتی در این محدوده امیدوار بود.

وی همچنین گفت: ۱۲۸ واحد پرخطر در شهرک های صنعتی قزوین شناسایی شده که ۲۸ مورد آنها غیرفعال هستند و از ۱۰۰ واحد فعال، ۸۲ مورد دارای بیمه هستند و ۱۸ واحد بیمه ندارند.

در این نشست نمایندگان جدید بخش خصوصی در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۱۴۰۱ معرفی شدند.

برچسب‌ها گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران استان قزوین گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اتاق بازرگانی ایران استان قزوین واحدهای تولیدی شورای گفت بویین زهرا بخش خصوصی چرم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۸۰۵۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • تسهیلات و نبود نقدینگی عمده مشکلات واحد‌های صنعتی در قوچان است
  • حضور ۸واحد تولیدی از قزوین در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • باز شدن پای محصولات صنعتی قزوین به بازار‌های بین المللی
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • فعالیت یک واحد آلاینده لعاب سازی در اردکان متوقف شد
  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • بیش از ۷۰ درصد جمعیت کردستان از خدمات وزارت کار بهره‌مند هستند
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار